رفتن به مطلب

چگونه سئو را برای افرادی که اطلاعات کافی در مورد ان ندارند توضیح دهیم؟


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

شما چگونه سئو را به کسانی که هیچ چیزی درباره آن نمی دانند توضیح می دهید؟ اینکه سئو ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) درباره چیست را چگونه شرح می دهید؟ قبل از اینکه متهم به ایجاد تبعیض بابت عنوان پستمان شویم، بایست عرض کنیم که منظورمان از پدربزرگان، افرادی هستند که با موضوع سئو اصلا آشنا نیستند. ممکن است مادر بزرگ 90 ساله شما با سئو آشنا باشد، در حالی که دوست 30 ساله شما هیچ چیزی از سئو نداند. چگونه می توانید سئو را به این گونه از دوستان خود توضیح دهید؟ در این مطلب به شما یاد می دهیم که چگونه سئو را در چهار مرحله برای همه دوستان خود و همینطور پدربزرگتان شرح دهید.
1. تاثیر موتورهای جستجو را شرح دهید
ما همیشه توصیف خود از سئو را با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه موتورهای جستجو آغاز می کنیم. منظور از موتورهای جستجو در ذهن بسیاری از افراد گوگل است. ما همیشه به این نکته اشاره می کنیم که چقدر از افراد و با چه هدفی از گوگل استفاده می کنند. با توجه به اینکه افراد بسیار زیادی از گوگل استفاده می کنند، تقریبا هر سایتی میخواهد که جایگاه خوبی در ناتیج آن داشته باشد. هرچه افراد بیشتری یک وبسایت را بیایند، تعداد بیشتری از آنها مطالب سایت را مطالعه کرده و یا دست به خرید محصولات آن می زنند. توضیح اهمیت موتورهای جستجو حتی به پدربزرگ ها نیز بسیار ساده است.
2. معنی سئو را توضیح دهید
سئو یا همان SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است. به صورت ابتدایی سئو وب سایت به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجوست به شکلی که صفحات وبسایت ما در رتبه بالاتری در نتایج جستجو قرار گیرند. دومین چیزی که در اینجا ما معمولا شرح خواهیم داد اینست که تاکتیک های سئو با گذر زمان تغییراتی می یابند و این تاکتیک ها در بین متخصصین سئو نیز متفاوت است. اما هدف تمام این تکنیک های سئو ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) کسب بالاترین رتبه ممکن در نتایج جستجوست.
اگر افراد اهمیت موتورهای جستجو را درک کنند، اهمیت سئو را نیز خواهند فهمید. آنها در این شرایط احتمالا از خود یا شما خواهند پرسید که چگونه میتوان رتبه بالاتری در نتایج جیتجوی گوگل کسب کرد.
3. گوگل و ماموریت آن را توضیح دهید
سومین گام در توضیح سئو به پدربزرگ ها، بیان مامورت گوگل به آنهاست. برای درک بهتر چگونگی کسب رتبه بالاتر در گوگل، می بایست اطلاعاتی درباره ماموریت گوگل را بیان کنید.
ماموریت گوگل سازماندهی به اطلاعات موجود در وب است تا قابل دسترس برای کاربران گردند.
گوگل میخواهد که بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد. بنابراین سئو نیز می بایست متمرکز بر همین مسئله بوده تا وبسایت ما واجد شرایط گردد و توانایی ارائه بهترین پاسخ به نیاز کاربران را داشته باشد. بهترین تکنیک سئو اینست که همیشه در بین نتایج گوگل، بهترین باشید.
گوگل چه کاری انجام می دهد؟
گوگل دارای پایگاه داده بسیار بزرگیست. تمام محتوای متنی سایت های جهان در آن ذخیره می شوند. گوگل متن ها را می خواند و به وسیله آنها به موضعیت صفحه پی می برد. بنابراین محتوای یک وبسایت دارای اهمیت بسیاریست.
اما گوگل به سایر مسائل نیز اهمیت می دهد. گوگل سایت های سریع و آنهایی که توسط بسیاری از دیگر سایت ها لینک داده شده اند را دوست دارد. فاکتورهای بسیاری در رتبه بندی صفحات نقش دارند. اما همه آنها در یک مسئله خلاصه می شوند: گوگل تا آنجا که ممکن است می خواهد بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.
4. مثال هایی از تکنیک های سئو بزنید
در آخرین قسمت نیز ما به جمع بندی فاکتورهای قابل بهینه سازی می پردازیم و معمولا نیز با پارامتر محتوا شروع می کنیم. سئو از نگاه بسیاری از متخصصین به معنی تولید محتواست، محتوایی که کاربران مشتاق به خواندن آنها باشند. برای رسیدن به این هدف علاوه بر تولید محتوا با کیفیت، وبسایت ما نیز می بایست سریع بوده و قابل استفاده برای کاربران باشد. کاربران بایست به راحتی در وبسیات جا به جا شده و بدانند که بر روی کدام قسمت ها می توانند کلیک کنند. سئو با مسئله امنیت نیز در ارتباط است. گوگل سایت های هک شده را دوست ندارد. راه های بسیاری در سئو داخلی وجود دارند که می توان با استفاده از آنها به ارتقای امنیت سایت پرداخت.
اگر مخاطب شما تا اینجای کار به سئو ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) علاقه مند شده و با اشتیاق به حرف های شما گوش داده باشد می توانید به صورت فنی تری درباره دیگر تکنیک های آن ادامه دهید. ما معمولا از این قسمت عبور می کنیم اما اگر علاقه مند هستید می توانید درباره خرید لینک های پولی و پنالتی گوگل توضیح دهید. این مسئله دارای جذابیت است اما قابل استفاده در استراتژی سئو نیست.
جمع بندی
توضیح دادن سئو و تعریف آن برای کسی که کامالا از موضوع پرت است، کار بسیار سختیست. سئو همواره در حال تغییر است و در بین افراد مختلف نیز تعابیر متفاوتی دارد. حتی در بین متخصصین سئو نیز نقطه نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 هفته پیش...

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...