رفتن به مطلب

رکود بازار لوازم جانبی


پست های پیشنهاد شده

با بالا رفتن نرخ ارز در چند ماه اخیر و رشد بی‌ رویه  قیمت‌ها و به دنبال آن رکود در در بازارهای مختلف از جمله تلفن همراه و لوازم جانبی را به همراه داشت. پس از افت شدید قیمت ارز  قیمت برخی کالاهای وارداتی از جمله خودرو و تلفن همراه با کاهش همراه بود؛ اما این موضوع روی قیمت لوازم جانبی موبایل تأثیر چندانی نداشته و بازار این محصولات همچنان در رکود است.حال به بررسی علت این رکود میپردازیم

  کاهش قیمت ارز تأثیری روی تغییر قیمت لوازم جانبی موبایل نداشته؛ دلیل این است که فروشندگان این محصولات بعد از بالا رفتن نرخ ارز و با وجود دو برابر شدن قیمت خرید لوازم جانبی برای آن‌ها، اجناس خود را تنها ۲۰ درصد نسبت به قبل گران‌تر عرضه می‌کردند، زیرا بازار کشش افزایش قیمت بیشتر را نداشت. به همین دلیل کاهش نرخ ارز تأثیری در قیمت لوازم جانبی موبایل نداشته و فروشندگان این محصولات سود متعادلی از فروش دریافت می‌کنند.

 

کاهش قدرت خرید مردم باعث شده خریداران تنها در صورت نیاز به بازار بیایند و اغلب افراد منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. این موضوع نارضایتی فروشندگان را در پی داشته و این افراد از کاهش فروش محصولات خود ناراضی هستند. بازار علاءالدین تهران که معمولا پرتردد بوده و گزینه‌ی اول بسیاری از مردم برای خرید تلفن همراه است، حال بیش از هر زمانی خلوت شده و این موضوع برای مغازه‌داران بسیار ناخوشایند است.

محدوده‌ی قیمت کاور و برچسب صفحه بر اساس برند و مدل تلفن همراه متغیر بوده و بین ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان و ۱۰ تا ۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. قیمت کابل و شارژر تلفن همراه نیز بر اساس جنس و عملکرد آن بین ۲۵ تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است. هندزفری که نسبت به سایر کالاها پرفروش‌تر است، در انواع مختلف و بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ویرایش شده توسط mobin master
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...