رفتن به مطلب

غیر واقعی بودن ادعای اینتل مبنی بر برتری Core i9 بر پردازنده رایزن AMD 


پست های پیشنهاد شده

اینتل با اشاره به بنچمارک‌های پردازنده‌های Core i9 مدعی شده که پردازنده‌های این شرکت تا ۵۰٪ عملکرد بهتری از پردازنده‌های AMD دارند. اما ظاهراْ این ادعای اینتل دروغی بیش نیست.

بر هیچ‌کس پنهان نیست که بنچمارک‌های ارائه‌شده توسط تولیدکنندگان، همواره شک‌برانگیز هستند. شرکت‌ها برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت و مثبت نشان‌دادن محصولاتشان از روش‌های متنوع و زیادی استفاده می‌کنند که می‌توان از آن‌ها کتابی تهیه کرد! برخی از این روش‌ها تا حدی قابل دفاع هستند؛ برای مثال یک شرکت از تست‌هایی استفاده می‌کند که محصولش عملکرد بهتری در آن‌ها دارد.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  - یا به‌طور دقیق‌تر، شرکتی که اینتل استخدام کرد تا گزارشی از عملکرد گیمینگ  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  ارائه دهد - رویه‌ی آخر را در پیش گرفته‌ است. بنا بر گزارش Forbes، اینتل با Principled Technologies قراردادی بسته تا این شرکت گزارشی از مقایسه عملکرد گیمینگ پردازنده‌های Core i9-9900K و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  با AMD Threadripper 2990WX، 2950X و  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  7 2700X منتشر کند. با ورود جدی‌تر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  به عرصه‌ی رقابت در ۱۸ ماه گذشته و مشکلات اینتل در رابطه با تاخیر در تولید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری، این غول تراشه دلایل کافی برای انجام چنین کاری برای باقی‌ماندن در صدر پردازنده‌های گیمینگ دارد. اینتل از این گزارش استفاده کرده تا ادعا کند که در بازی Ashes of the Singularity، تا ۵۰٪ عملکرد بهتری دارد و مشکل از همینجا شروع می‌شود. نتایج اینتل بالاتر از انتظار بوده و AMD، به‌خصوص Ryzen 7 2700X، عملکردی بسیار ضعیف‌تر از انتظار داشته‌ است.

مشکلات متعددی در رابطه با بنچمارک‌های گرفته‌شده از AMD توسط Principled Technologies وجود دارد. این شرکت تمامی مراحل پیکربندی و تنظیم هر دو سیستم را به‌طور دقیق مستند کرده‌ است و به همین دلیل می‌توانیم انگشت روی مشکلات بگذاریم.

اولاْ، سیستم‌های رایزن (Ryzen) بدون فعال بودن XMP تست شدند. XMP استاندارد تایمینگ حافظه پیشرفته‌ای است که برای رسیدن به بالاترین عملکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد گیمینگ رایزن به‌طور تنگاتنگی با سرعت RAM و ساب‌تایمینگ‌ها (sub-timing) رابطه دارد. استفاده از تایمینگ زیر استاندارد عملکرد رایزن را ۵ الی ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

ثانیاْ،  تمامی بنچمارک‌ها با استفاده از GTX 1080 Ti و فقط در رزولوشن 1080p اجرا شدند. اگر بخواهید گزارشی سفارشی از ضعف‌های رایزن ایجاد کنید، قطعاً از این رزولوشن استفاده می‌کنید. البته درست است که 1080p پراستفاده‌ترین رزولوشن است اما برای مقایسه عملکرد در گیمینگ باید رزولوشن‌های 1440p و 4K نیز تست شوند؛ کاری که Principled Technologies انجام نداد.

ثالثاً، Principled Technologies به فعال بودن Game Mode در Ryzen Master utility اشاره می‌کند. این بدین معناست که این کار بر روی هر دو سیستم صورت گرفته‌ است. این موضوع می‌تواند مشکلاتی قابل توجه در بنچمارک‌های سیستم‌های AMD ایجاد کند. در تردریپر (Threadripper)، استفاده از Game Mode، هسته‌های CPU را به نصف تقلیل داده و NUMA را فعال می‌کند تا به هسته‌های باقی‌مانده اجازه دهد تا بار کاری را به هسته‌های نزدیک‌ به کنترلرهای حافظه محول کنند. در رایزن 7، Game Mode فقط تعداد هسته‌ها را نصف می‌کند. به همین دلیل است که در راهنمای کاربر AMD برای رایزن 7، به‌طور دقیق ذکر شده که Game Mode برای تردریپر بوده و کاربران Ryzen نباید از آن استفاده کنند:

ryzen master guideاگر Principled Technologies مستندات AMD را به‌طور دقیق بررسی می‌کرد، متوجه می‌شد که نباید از Game Mode در تست Ryzen 7 استفاده می‌کرد. ۵۰٪ عملکرد بهتر که اینتل ادعا می‌کند، دقیقا نتیجه‌ای است که در صورت وقوع چنین موردی برای 2700X انتظار آن را داریم.

amd intel ashes of singularity

اگر نیاز به مدارک بیشتر برای پی بردن به دیوانه‌وار بودن این امتیازات دارید، بررسی Extreme Tech از 2700X را که با GTX 1080 Ti انجام شده‌ است (مشابه با تست Principled Technologies)، مشاهده کنید:

amd intel ashes of singularity

پردازنده‌ی Core i7-8700K تست بالا در مقایسه با تست Principled Technologies، تنها اندکی سریع‌تر است؛ اما Ryzen 7 2700X حدود ۱.۳۶ برابر سریع‌تر است. با توجه به اینکه نتایج Extreme Tech از تنظیمات جزئیات متفاوتی بهره می‌برد، TechSpot نتایج دقیق را با بنچمارک‌های AotS خود بررسی کرده‌ است. در گراف‌های پایین، نوارهای قرمز نتایج Principled Technologies را نشان می‌دهد.

 

ashes of singularity

 

تست‌های مرتبط با Assasin's Creed Origin:

assassin creed origins benchmark

به دلیل بنچمارک گرفتن از Ryzen 7 2700X به‌عنوان یک پردازنده‌ی چهارهسته‌ای با تایمینگ حافظه ضعیف، رایزن 7 نتایجی چنین ضعیف کسب کرده‌ است. این موضوع فراتر از چند تنظیم ساده برای تغییر نتیجه به نفع سخت‌افزار خودی است. Ryzen 7 2700X عملاً با نیمی از هسته‌هایش، با تنظیمات غیربهینه‌ی حافظه و تایمینگ نامطلوب در بنچمارک Principled Technologies شرکت کرده؛ در حالی که سیستم اینتل در شرایط ایده‌آل قرار داشته و تمامی هسته‌ها و تردهایش فعال بودند.

عملکرد پردازنده‌های اینتل حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد متفاوت بوده که دروغی بزرگ است

ارائه‌ی اطلاعات اشتباه در رابطه با یک محصول در حدود ۳ تا ۵ درصد شیطنت است؛ اما نتایج اینتل حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد متفاوت بوده که دروغی بزرگ است. البته این دروغ ممکن است به‌علت غفلت و خطا بوده باشد تا تداخل غرض‌ورزانه؛ اما با توجه به سابقه اینتل چنین امری بعید به‌نظر می‌رسد. حتی یک‌بار مطالعه‌ی ساده مستندات AMD برای جلوگیری از وقوع چنین اشتباهاتی کافی بود. موضوع دیگر، اعداد اشتباه درج‌شده بود. هرکسی ممکن است یک عدد را اشتباه بنویسد، اما طبق یافته TechSpot، شرکت Principled Technologies در اعداد تمامی بنچمارک‌ها دست برده تا پردازنده‌های اینتل را سریع‌تر و AMD را کندتر نشان دهد.

مسئله‌ی عجیب و سوال برانگیز این است که پیروزی اینتل در این مقایسه در هر حال انتظار می‌رفت؛ نیازی به تضعیف 2700X برای جلو افتادن نبود. این شرکت به‌جای انجام عمل شنیع فعلی خود می‌توانست صرفاً از تست‌هایی که Ryzen در آن‌ها خوب نیست استفاده کند تا برتری خود را نشان دهد. درست است که کارشناسان متوجه این موضوع می‌شدند، اما مردم عادی به نتایج همین تست‌ها اکتفا می‌کنند.

Intel در پاسخ به این موضوع گفته است:

ما صمیمانه تلاش جامعه منتقدان را تحسین می‌کنیم و انتظار داریم که طی هفته‌های آتی، تست‌های تکمیلی همچنان نشان‌گر برتری پردازنده نسل نهم اینتل، Core i9-9900K، به‌عنوان برترین پردازنده گیمینگ دنیا باشند. Principled Technologies تست‌های مقدماتی را با سیستم‌هایی برای نمایش عملکرد پردازنده‌ها انجام داد و تمامی پیکربندی و تنظیمات مورد استفاده را نیز منتشر کرد. داده‌های به‌دست‌آمده با نتایج ما در لابراتوار اینتل هم‌خوانی دارد. ما منتظر انتشار نتایج تست‌های شخص ثالث در هفته‌های آتی خواهیم بود.

 

ویرایش شده توسط mobin master
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...