رفتن به مطلب

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر


پست های پیشنهاد شده

سال آینده انتظار داریم اسکنرهای اثر انگشت زیر نمایشگر، که امروز در تعدادی انگشت‌شمار گوشی هوشمند وجود دارند، تبدیل به یکی از داغ‌ترین تکنولوژی های موبایل سال شده و در مقیاسی گسترده‌، در تعداد زیادی گوشی به کار بروند. تعداد حدودی دستگا‌ه‌های مجهز شده به این نوع اسکنر در سال 2019 برابر 100 میلیون عدد خواهد بود. سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا، اسکنر اثر انگشت را در میان‌رده‌های سری A سال آتی به کار برده و به همین دلیل در افزایش کمی آن نقش به سزایی خواهد داشت.
یکی از مهمترین نتایج متداول شدن آن در تکنولوژی های موبایل امکان کاهش ضخامت گوشی های هوشمند است. همچنین وقتی دیگر نیازی به قرار دادن ماژول اسکنرهای اثر انگشت کنونی نباشد، فضا برای قرار دادن دیگر ماژول‌ها باز خواهد شد. سنسورهایی که در آینده تکنولوژی های موبایل منتظر آن هستیم از نوع التراسونیک هستند و با اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش کنونی که اپتیکال بوده و سرعت پایینی دارند، تفاوت زیادی دارند. این نوع سنسور را قرار است در سامسونگ گلکسی اس 10 مشاهده کنیم.
نسل اول اسکنرهای اثر انگشت التراسونیک کوالکام با نمایشگرهای دارای حداکثر ضخامت 300 میکرون کار می‌کرد، اما این محدودیت اکنون به 800 میکرون (0.8 میلی‌متر) رسیده است. از آنجایی که هواوی در دومین ماه سال 2019 قراردادی را با کوالکام عقد کرد، بعید نیست این شرکت از سامسونگ جلوتر زده و میت 20 پرو را به اسکنر اثر انگشت التراسونیک مجهز کند.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...