رفتن به مطلب

آیا لینک سازی در بخش نظرات رتبه سایت را افزایش می دهد؟


tosensio

پست های پیشنهاد شده

شاید ذهن شما مشغول این موضوع باشد که آیا لینک سازی در بخش نظرات باعث افزایش رتبه سایتم می شود؟ آیا این روش لینک سازی اسپم به حساب می آید؟ آیا این کار باعث جریمه شده وبسایتم می شود؟ چگونه در بخش نظرات لینک سازی کنم؟

در این مقاله به طور کامل در مورد موضوع لینک سازی در بخش نظرات سایت ها صحبت می کنیم که آیا واقعا این روش مفید است یا مضر؟ و همچنین بسیاری از سوالات شما پاسخ داده می شود، اگر چنانچه موضوعی از قلم افتاد، نظر یا سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات اعلام بفرمایید.

یکی از روش های  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  که باعث پنالتی شدن وبسایت می شود قرار دادن لینک سایت خود در بخش نظرات دیگر وبسایت ها است در واقع این روش لینک سازی به عنوان روشی اسپم و مصنوعی شناخته شده است و همان طور که می دانید گوگل در هر زمینه ای با روش های مصنوعی مبارزه می کند اما آیا واقعا گوگل سایت هایی که در بخش نظرات لینک می سازند را جریمه می کند؟ پاسخ بله هست به عنوان مثال اگر به دفعات زیاد انکر تکست خاصی مثل  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را در بخش نظرات سایت ها تکرار کنید و لینک بگیرید گوگل متوجه مصنوعی بودن لینک می شود و باعث پنالتی شدن وبسایت یا جریمه شدن روی کلمه ی تکرار شده می شوید. اما چاره ی کار کجاست؟ راه حل این موضوع بیانگر تکنیک های سئو کلاه خاکستری است که به صورت خلاصه سئو کلاه خاکستری اصول و روش هایی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است، روش هایی که در اصل اسپم هستند اما به گونه ای و تا حدی انجام می شود که گوگل متوجه مصنوعی بودن و باعث جریمه شدن سایت نشود.

 

لینک سازی در بخش نظرات چیست؟

قطعا همه شما در پایان هر مقاله ای در وبسایت ها بخشی تحت عنوان دیدگاه شما یا نظرات شما را دیده اید که محل قرار دادن نظرات شما است که شامل کادر نام، ایمیل، وبسایت، نظر است که با پر کردن تمام فیلدها و ارسال کردن آن یا نظر منتشر می شود یا برای بخش مدیریت و بررسی کردن آن قرار می گیرد.

لینکی از سایت خود که در بخش نظرات دیگر وبسایت ها یا وبلاگ ها قرار می دهید لینک سازی در بخش نظرات نامیده می شود.

 

لسنک سازی در بخش نظرات سایت

وقتی که دیدگاه شما تایید شود لینک شما درون آن سایت به نمایش درمی آید.

 

انواع لینک سازی در بخش نظرات

  • راحترین روش لینک سازی این روش است بدین صورت که کادر نام، ایمیل، وبسایت و بخش نظر وجود دارد و به راحتی می توان در کادر نام، انکرتکست مورد نظر و در کادر وبسایت، url مد نظر خود را وارد کنید و نظر خود را منتشر کنید که تایید شدن نظر بستگی به سلیقه ی مدیر سایت دارد. این روش لینک سازی راحت ترین روش و در واقع متداول ترین نوع لینک سازی در بخش نظرات است که در اکثر وبسایت ها این نوع لینک سازی مجاز است. 

انواع لینک سازی در بخش نظرات

  • نوع دیگری از لینک سازی در بخش نظرات بدین صورت است که در کادر نظرات امکان قرار دادن لینک یا تگ های html وجود دارد که در این صورت می توانید لینک هایی با انکرتکست مد نظر خود منتشر کنید که این روش به عنوان اسپمی ترین روش لینک سازی شناخته می شود که نباید زیاده روی کرد.

 

این ها روش هایی از  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  بودند توجه کنید لینک هایی که در بخش نظرات می سازید می توانند  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  باشند که اکثر وبسایت ها این نوع لینک ها را به دلیل کثرت و اسپم شدن آن ها، نوفالو می کنند و به این معناست که شما یک لینک نوفالو دریافت کرده اید. تصور اشتباهی که بعضی از افراد دارند این است که لینک نوفالو را بی مصرف و بی اثر می دانند در صورتی که حلقه ی لینک سازی سایت شما باید متشکل از لینک های فالو و نوفالو باشد تا توازنی بین هر دو نوع لینک برقرار شود.

 

آیا واقعا لینک سازی در بخش نظرات رتبه سایت را افزایش می دهد؟

پاسخ هم بله هست و هم خیر همه چیز بستگی به رقابتی دارد که در حال انجام آن هستید، نکته ی مهمی که وجود دارد این است که باید به کیفیت لینک ها توجه کنید نه تعداد لینک ها. قطعا یکی از روش های لینک سازی که همه وبسایت ها از آن بهره می برند لینک سازی در بخش نظرات وبلاگ ها و وبسایت ها است به طور کلی بیش از 70% از بک لینک هایی که یک سایت دریافت می کند از طریق بخش نظرات وبسایت ها است. دقت داشته باشید علاوه بر سئو داخلی باید به سئو خارجی که یکی از روش های آن لینک سازی است توجه ویژه کنید تا سایت شما  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  خوبی داشته باشد.

اما بحث مهمی که وجود دارد این است که درون کدام سایت ها لینک خود را منتشر کنیم تا به عنوان اسپمر شناخته نشویم و دچار تکنیک های سئو کلاه سیاه نشویم.

 

فاکتورهای سایت با کیفیت برای ساخت بک لینک در بخش نظرات

  • سعی کنید از سایت هایی لینک بگیرید که تعداد لینک خروجی (Outbound links) کمتری دارند. از ایجاد لینک درون صفحاتی که بالای 50 لینک خروجی دارند اجتناب کنید.
  • درون سایت های اسپم لینک نسازید.
  • سعی کنید درون سایت هایی که DA یا دامین آتوریتی 30 به بالا دارند لینک بسازید. (برای تشخیص DA سایت ها می توانید از افزونه سایت  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  استفاده کنید.)
  • معمولا سایت هایی که برای نظردادن نیاز به عضویت دارند بهتر و احتمال اسپم بودن آن ها کمتر از سایت هایی بدون این قابلیت است.

با در نظر گرفتن این عوامل می توانید بهترین سایت ها را جهت لینک سازی در بخش نظرات آن ها پیدا کنید.  

 

چگونه سایت هایی که درون بخش نظرات آن ها می توان بک لینک ساخت را پیدا کنیم؟

استفاده از ابزار

یکی از بهترین اقدامات در زمینه ی پیدا کردن سایت هایی که رقبا درون آن ها لینک ساخته اند استفاده از ابزار است. چند نمونه از ابزاری که می توان با آن ها بک لینک های رقبا را تحلیل کرد به شرح زیر است:

  • ابزار Ahrefs
  • ابزار Semrush
  • ابزار Moz.com
  • ابزار linkody.com
  • ابزار ranksignals.com

با استفاده از این ابزار می توانید سایت هایی که رقبای شما در آن ها لینک ساخته اند را پیدا کنید و شما هم در آن ها لینک بسازید.

 

استفاده از گوگل دورک

گوگل دورک در واقع کدهای آماده ای هستند که جستجوی گوگل را دقیق تر می کنند و نتایج مد نظر را به نمایش می گذارند.

استفاده از گوگل دورک جهت پیدا کردن سایت های با قابلیت نظرگذاری

در زیر چند نمونه از گوگل دورک هایی که سایت هایی با قابلیت لینک گذاری در بخش نظرات را پیدا می کند قرار دادیم.

  • دورک یک “Notify me of follow-up comments?” “Submit the word you see below:”
  • دورک دو “Blog Comments Powered by Disqus”
  • دورک سه “Leave a new comment”
  • دورک چهار “Comment on the Post”
  • دورک پنج “Enter your comment:”
  • دورک شش “Comments on this entry:”
  • دورک هفت “Sign in to comment on this entry.”
  • دورک هشت “Comments (You may use HTML tags for style)”
  • دورک نه “Login or register to post comments”
  • دورک ده “Login or register to post or rate comments”
  • دورک یازده “Leave a Reply” Name “(required)”‘ ‘Mail (will not be published) “(required)”‘ “Website”
  • دورک دوازده “You must be registered and logged in to leave comments.”
  • دورک سیزده “Sign in to Comment On this Entry”

با جستجو کردن این موارد با سایت های خیلی زیادی مواجه می شوید که می توانید در بخش نظرات آنها لینک سازی کنید تا  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  خود را تقویت کنید.

 

چگونه در بخش نظرات لینک بسازیم؟

نکته ی حائز اهمیتی که در این بخش وجود دارد این است که سعی کنید لینک ها را به صورت دستی ایجاد کنید و از نرم افزارها یا اسکریپت هایی که به صورت اتوماتیک لینک ایجاد می کنند استفاده نکنید و این موضوع به شما کمک می کند تا نظر دلخواه خود را که اسپم هم به حساب نمی آید ارسال کنید و از این طریق ترافیک هدفمند را به سمت سایت خود جذب کنید و شانس خود را برای برقراری ارتباط با مدیریت آن سایت افزایش دهید.  

 

نتیجه  

در این مقاله به طور کامل با مبحث لینک سازی در بخش نظرات وبسایت ها آشنا شدیم اما نکته ی مهم این است که این روش یکی از  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  است که تقریبا همه ی وبسایت ها حتی وبسایت هایی که رتبه یک بعضی کلیدواژه ها را دارند از این روش استفاده می کنند شما هم می توانید از این روش استفاده کنید ولی چنان هوشمندانه باید عمل کنید که گوگل متوجه مصنوعی بودن لینک سازی شما نشود تا جریمه نشوید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...