رفتن به مطلب

برای ثبت شدن شرکت از نوع تضامنی، این موارد باید انجام شده باشد


kare

پست های پیشنهاد شده

یه مطلب جالبی توی سایت کارا ثبت خوندم که در مورد شرکت های تضامنی بود و جای دیگه ای این نکته رو ندیده بودم. برای همین گفتم انتشار بدم شاید به درد کسی خورد. قبل از هر کاری برای اقدام به ثبت شرکت تضامنی، این دو نکته مهم رو مطالعه کنید.
1- اضافه بر شرایط کلی که در قراردادها به عنوان شرایط اساسی معامله باید رعایت شود، برای تشکیل و ثبت شرکت تضامنی، شریکان باید شرکتنامه تنظیم و امضا کنند. شرکتنامه باید مطابق قانون، تنظیم شود. در شرکتنامه باید نام، نوع، موضوع، مرکز اصلی، نشانی کامل شرکت و همچنین نام های شرکاء یا موسسین و شماره شناسنامه و محل اقامت آن ها، سرمایه شرکت اعم از نقدی و غیرنقدی، میزان سهم الشرکه شرکا، نحوه تقسیم سود و زیان و فسخ شرکت و... ذکر شود. (مطابق نمونه چاپی اداره ثبت شرکت ها)  به موجب ماده 195 ق.ت شرکتنامه باید به صورت سند رسمی تنظیم گردد. معمولاً در هنگام تاسیس، اساسنامه ای که در واقع آئین نامه داخلی شرکت است توسط موسسین تنظیم می گردد.
2- تمام سرمایه نقدی، تادیه و سرمایه غیر نقد نیز تقویم و تسلیم شده باشد (ماده 118 ق.ت). این تقویم سرمایه غیر نقد باید با رضایت تمام شرکاء باشد(ماده 122 ق.ت) و چنانچه سهم الشرکه غیر نقدی کمتر از قیمت واقعی خودش تقویم شود، شرکاء به ضرر خود اقدام کرده اند به این علت که جز رضایت شرکاء، شرط دیگری برای این تقویم وجود ندارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...