رفتن به مطلب

بهینه سازی سایت وردپرس - مهمترین نکات


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

سئو سایت وردپرس از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا وب سایت های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. ایجاد وب سایت توسط وردپرس ساده است ولی در صورتی که سئو وردپرس بدرستی انجام نشود عملا تمام تلاش ها بی فایده خواهد بود.
چه احساسی شما دارید در صورتی که یک تم زیبای وردپرسی داشته باشید ولی برای موتورهای جستجو این تم بهینه سازی نشده باشد؟ موتور جستجوی گوگل، بینگ، یاهو، اهمیت کمتری به عکس های زیبا و طراحی سایت می دهند. برای این موتورهای جستجو عنوان تصاویر، نام فایلها،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  و صدها آیتم بهینه سازی دیگر مطلوب است. درک معیارهای بهینه سازی می تواند موفقیت های جدیدی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.
در زیر 10 نکته ساده در بهینه سازی وردپرس آورده شده است:

محتوا بهترین معیار در بهینه سازی سایت وردپرس است.
برای بهینه سازی سایت وردپرس مهمترین معیار محتوای با کیفیت و منحصر بفرد است. محتوای جمع آوری شده می بایست از خوانایی و قابلیت فهم بالایی برخوردار باشد. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که محتوا در درجه اول می بایست برای بازدید کننده و در درجه دوم می بایست برای موتورهای جستجو نوشته شود.

تبادل لینک
تبادل لینک از سایت ها با قدرت بالا به مطالبی که در وب سایت خود قرارمی دهید، از اولویت بالایی برخوردار است. در بهینه سازی سایت وردپرس پیشنهاد می شود که صفحات داخلی وب سایت نیز به یکدیگر لینک بشوند. فقط می بایست به این نکته توجه داشته باشید که هر صفحه ای را نباید به دیگر صفحات لینک نمایید.

انتخاب نام مناسب برای تصاویر
موتور جستجوی گوگل در محاسبه جایگاه وب سایت در صفحه نتایج خود علاوه بر متن به تصاویر نیز توجه ویژه ای دارد. در بهینه سازی یک سایت وردپرس علاوه بر محتوای مناسب به بهینه سازی تصاویر نیز می بایست پرداخت. بجای اینکه نام تصاویر با اعداد مشخص شده باشد می توانید از کلمات کلیدی خود در نامگذاری تصاویر استفاده نمایید. همچنین ALT وTitle مربوط به تصاویر نباید هیچ گاه فراموش شود. 

نام صفحات کوتاه و استفاده از کلمات کلیدی
برای داشتن یک سئو خوب سایت وردپرس می بایست نام صفحات کوتاه بوده و علاوه بر آن از  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  در آن استفاده شده باشد. بعنوان مثال بجای استفاده از آدرس  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  از آدرس  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  استفاده نمایید.

استفاده از تم های بهینه سازی وردپرس
برخی از تم های وردپرس از کدهای زیادی برای طراحی آنها استفاده شده است. جهت داشتن یک تم خوب برای موتورهای جستجو می بایست تم ها از کد کمتری برخوردار بوده و همچنین از سرعت بالایی جهت لود شدن برخوردار باشند. تم های با سرعت بالا و بهینه سازی شده در وردپرس از اهمیت خاصی برای موتورهای جستجو برخوردار هستند.

ایجاد نقشه سایت با فرمت XML
توسط وردپرس و بسیاری از پلاگین های دیگر می توان نقشه سایت ایجاد نمود. نقشه سایت تاثیر زیادی در سئو سایت وردپرس دارد. نقشه سایت پس از تولید می بایست به موتورهای جستجو معرفی شود.

برجسته نمودن مطالب آموزنده یا کلمات کلیدی
لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  یا مطالب آموزنده خود را در تگ های h1-h6 قرار دهید. همچنین می توانید مطالب مهم را برجسته نمایید. فقط دقت نمایید در انجام این کار نباید زیاده روی نمایید زیرا در سئو شما تاثیر منفی خواهد داشت.

قراردادن مطالب سایت در شبکه های اجتماعی
مطالب خود را علاوه بر اینکه در وب سایت خود قرار می دهید می بایست آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. فعالیت در شبکه های اجتماعی به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

عدم استفاده از روش های سیاه بهینه سازی موتور جستجو
هیچ گاه در فکر این نباشید که بخواهید با استفاده از روش های غیر مجاز یا سیاه موتورهای جستجو آنها را دور بزنید و باعث افزایش رتبه بندی خود شوید. موتورهای جستجو دیر یا زود متوجه تکنیک های سیاه بهینه سازی می شوند و وب سایت شما را جریمه خواهند کرد و گاهی ممکن است سایت شما برای همیشه از لیست صفحه نتایج آنها حذف شود.

عدم استفاده از فایلهای فلش
فایلهای فلش برای موتورهای جستجو قابل شناسایی نیستند از این رو در بهینه سازی وردپرس استفاده از فایلهای فلش هیچ جایگاهی ندارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...