رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ‎ ‎ابزار مهمی در معرفی و اطلاع رسانی در حوزه های تولید و خدمات است. کاتالوگ ها قبلا شبیه به تراکت و محدود به یک برگه پشت و رو با جلدی همانند پوستر بودند، اما امروزه کاتالوگ ها ‏دارای صفحات و تنوع بیشتر در شکل و طرح هستند و انواع صحافی بر روی آنها اجرا می شود. ‏

 

به طور سنتی کسب و کار همیشه به بازاریابی خلاق مانند بروشور، صنایع دستی، کاتالوگ و دیگر ابزار بازاریابی مستقیم برای رسیدن به مشتریان متکی استچاپ کاتالوگ ارزان، نوعی جزوه هستند که هدف آن ها آموزش و چشم اندازی در مورد سازمان، محصولات و خدمات شما برای مشتریان شما است. کاتالوگ هایی که به خوبی طراحی و چاپ شده باشد نه تنها اطلاعات را به خریدار می دهد، بلکه او را تبدیل به یک مشتری وفادار می کند.

 

چاپ کاتالوگ ارزان

 

چاپ کاتالوگ ارزان در حقیقت توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند تا مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند و بر مشتری تاثیر بگذارند. مردم هنوز ترجیح می دهند اطلاعات محصول مورد نظرشان را قبل از خرید و یا استفاده بررسی کنند.

 

استفاده از راه های تبلیغاتی مانند کاتالوگ بخش بزرگی از کسب و کار برای شرکت های بزرگ به حساب می رود حتی کسب و کارهای کوچکتر نیز می توانند از این تکنیک بازاریابی و با استفاده از چند راهنمایی ساده چاپ کاتالوگی متناسب با نوع فعالیت خود را آغاز کنند. این کاتالوگ ها نه تنها باید توجه مشتریان بالقوه را جلب کند، بلکه باید به چاپ برسند و حاوی اطلاعات مفید و سودمند باشند.

 

چاپ کاتالوگ فوری

البته در چاپ کاتالوگ فوری برای شرکت های بزرگ و به نام ، نکات زیادی را باید در نظر داشت. در واقع بخش بزرگی از کاتالوگ را طراحی آن در بر می گیرد. داشتن طراحی مناسب در کنار مطالب مفید می تواند باعث جلب نظر مخاطبان بسیار زیادی به سمت خود شود.

 

چاپ افست کاتالوگ حدود 5 تا 7 روز زمان می برد اما دربسیاری از مواقع به خصوص موعد نمایشگاهها ‏با کمبود زمان مواجهیم. چاپ دیجیتال کاتالوگ بهترین انتخاب برای چنین مواقعی است. امروزه دستگاه های ‏دیجیتال می توانند ما را در ‏کم ترین زمان و با بالاترین کیفیت صاحب یک کاتالوگ حرفه ای کنند.

 

چاپ کاتالوگ فوری با کمترین تیراژ ، ‏یکی دیگر از مزیت های چاپ دیجیتال کاتالوگ می باشد.‏

 

اما بهتر است یک توضیح کلی در مورد چاپ کاتالوگ داشته باشیم :

کاتالوگ در واقع همان چیزی است که در هنگام خرید یک محصول به شما ارائه می شود. در واقع می توان این طور بیان کرد که با داشتن کاتالوک محصولات دیگر مشتری نیازی به پرس و جو در مورد محصول ندارد چرا که کلیه اطلاعات لازم برای شناخت و کسب اطلاعات در مورد محصول مورد نظر خود را می تواند در این کاتالوگ ببیند.

 

در واقع کاتالوگ همانند یک دفترچه راهنما عمل میکند که محصول را به مشتری معرفی می کند. در این راهنما برای شناساندن محصول به مشتری از مطالبی سازمان دهی شده و منظم استفاده می شود. چرا که بسیاری از افراد تمایل دارند تا تمام ویژگی های محصول مورد نظر خود را به شکل دقیق بدانند.

 

خواندن کاتالوگ محصول می تواند علاوه بر کسب اطلاعات کامل، تمایل بیشتری برای خرید محصول در مشتری ایجاد کرده و در نتیجه او می تواند با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کند. ازاینرو تولید و چاپ کاتالوگی با کیفیت ، با ظاهری زیبا و مطالب سودمند می تواند روشی برای افزایش فروش محصولات و خدمات مربوط به تمامی سازمان ها و شرکت ها شود.

 

چاپ کاتالوگ حرفه ای

شرکت های چاپ دیجیتال عمدتا با استفاده از تکنیک های مختلفی که در چاپ کاتالوگ حرفه ای استفاده می کنند، سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارند. این شرکت ها برای چاپ از کاغذ استفاده می کنند. آن ها برای چاپ کاتالوگ از کاغذهای بسیار با کیفیت که عموما از جنس پنبه و کتان هستند استفاده می کنند.

 

البته بسته به نوع سفارش دریافتی و هزینه ای که شرکت میخواهد صرف کند از کاغذهای درجه دو ( ساخته شده از چوب ) و یا درجه سه (ساخته شده از نیشکر) نیز استفاده می کنند. هر یک از این کاغذها با توجه به قیمت های متفاوتی که دارند مقاوت و کیفیت متفاوتی نیز دارا هستند. در واقع شاید بتوان گفت که نیمی از هزینه چاپ مربوط به همین کاغذی است که استفاده می شود.

 

البته قیمت کاتالوگ های سفارش داده شده به عوامل دیگری نیز همچون فوری بودن و یا نبودن، نوع چاپ دیجیتال یا افست و ... نیز بستگی دارد.

 

ضخامت و کیفیت کاغذها در چاپ کاتالوگ چگونه است؟

ضخامت کاغذ مورد استفاده در چاپ کاتالوگ ها بسته به نوع کاتالوگ متفاوت است. این ضخامت بر حسب میکرون یا میکرومتر تعریف می شود. ضخامت بالای کاغذهای مورد استفاده در چاپ کاتالوگ به دلیل مواد مصرفی آن است؛ هر چه تراکم مواد بیشتر باشد کاغذ ضخیم تر می شود.

 

کاغذهایی که در چاپ کاتالوگ های رنگی استفاده می شوند باید با کیفیت بسیار بالایی به چاپ میرسند.

 

در ساخت این کاتالوگ ها که عموما به صورت دو رو سفارش داده می شوند از کاغذ گلاسه استفاده می شود. گرماژ معیاری است که برای سنجش کیفیت کاغذهای گلاسه در نظر گرفته شده است.

 

اگر می خواهید کاتالوگی چاپ کنید که دارای رنگ های بسیار زیاد و متنوعی می باشد حتما باید از کاغذهای گلاسه ای که دارای گرماژ بالاتری هستند استفاده کنید، این کاغذ کیفیت بسیار بالای کاتالوگ شما را تضمین خواهد کرد. هر چقدر گرماژ یک کاغذ کمتر باشد قیمت آن نیز به نسبت کمتر خواهد بود.

 

بهترین نوع کاغذهایی که در چاپ کاتالوگ استفاده می شود (art paper) ها هستند. این نوع از کاغذها عموما برای مجلات بسیار با کیفیت و یا شرکت هایی که نیاز به چاپ کاتالوگ با کیفیت فوق العاده بالا دارند استفاده می شود.

 

در چاپ کاتالوگ هایی که پر از عکس و تصاویر است پیشنهاد می شود که از کاغذهای کرافت استفاده شود. این کاغذ ها به رنگ قهوه ای و نسبتا مقاوم هستند. کیفیت بالای این کاغذ باعث می شود تا رنگ ها به خوبی در کاتالوگ نمایان شود.

 

چاپ افست نیز نوع دیگری از چاپ است که برای تیراژهای بالای هزار استفاده می شود که به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام می گیرد که البته نوع اختصاصی آن به دلیل کیفیت بالایی که دارد بیشتر مورد توجه شرکت های بزرگ خواهان کاتالوگ قرار می گیرد.

 

برای چاپ کاتالوگ هایی در تعداد کم و با تقاضای چاپ فوری نیز شرکتهای چاپ از چاپ فوری یا چاپ دیجیتال کاتالوگ استفاده می کنند. برای انجام این نوع از چاپ از پرینترهایی تحت عنوان پرینترهای لیزری استفاده می شود. که زمان کمتری را نسبت به دیگر چاپ ها به خود اختصاص می دهد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...