رفتن به مطلب

نکاتی درباره ثبت نام شرکت


kare

پست های پیشنهاد شده

به این دلیل که شرکت ها در واقع شخصیت حقوقی هستند، طبیعتاً برای تمایز پیدا کردن آن ها از سایر شرکت ها و تعیین حقوق و تکالیف آن ها در اجتماع همانند اشخاص حقیقی، باید دارای نام مخصوص به خود باشند. هرچند انتخاب نام برای هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) در مقررات آزاد است ولی با این حال در مورد شرکت های تجاری، به لحاظ حقوق و تکالیف قانونی مخصوصی که برای هر یک از شرکت های هفتگانه تجاری وجود دارد، انتخاب نام برای هر یک از انواع شرکت ها تابع ضوابط و مقرراتی است که موجب تمییز دقیق این شرکت ها از یکدیگر میشود و مانع اشتباه آن ها به وسیله اشخاص خارج از شرکت می گردد. 
مسائل زیر باید در مورد نام تجاری شرکت سهامی ملحوظ شود.

اجبار در انتخاب نام
شرکت های سهامی لزوماً باید دارای نام مخصوص به خود باشند. در غیر این صورت چنین شرکتی نمی تواند دارای شخصیت حقوقی شود و قابل ثبت نمی باشد.

آزادی در انتخاب نوع نام
اصولاَ انتخاب نام شرکت آزاد است ولی طبق تبصره ماده 4 لایحه اصلاحی اولاَ ذکر کلمه " سهامی " به منظور تمیز آن از غیر سهامی ، و ثانیاَ ذکر کلمه " عام " یا " خاص" برای تمیز آن از نوع دیگر ضروری است. این کلمات باید بلافاصله با نام شرکت قبل یا بعد از آن منظور و در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود. 
بنابراین می توان نام شرکت را به این صورت " شرکت سهامی خاص گلبرگ " یا " شرکت سهامی گلبرگ  خاص " انتخاب کرد ولی نوعاَ نام شرکت ها را به این ترتیب می نویسند : شرکت گلبرگ ( سهامی خاص ) یا شرکت پنبه ایران ( سهامی عام ). ثالثاَ در نام شرکت سهامی نام هیچ یک از شرکا نباید درج شود و در غیر این صورت شرکت تضامنی محسوب خواهد شد ، زیرا درج نام شرکا در نام شرکت مخصوص شرکت های تضامنی است و در صورتی که در نام شرکت سهامی ، نام یکی از شرکا درج شود ممکن است افراد خارج از شرکت ، این شرکت را تضامنی تلقی کنند.

ثبت نام شرکت - کارا ثبت

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...