رفتن به مطلب

سئو کلاه سیاه چیست و چه خطری برای سایت دارد؟


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

به طور کلی سئو سایت به اعمالی گفته می شود که با انجام آن ها وب سایت شما در صفحات و رتبه های اولیه لیست نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار می گیرد. برای بهبود سئو سایت راه های متفاوتی وجود دارد که مهم ترین آن تولید محتوای غیر کپی است. بهبود سئو سایت و ترقی کردن یک وب سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو، به صرف زمان نیاز دارد و بسته به کلمه کلیدی مورد نظرتان بین دو تا چندین ماه طول خواهد کشید.

سئو کلاه سیاه چیست؟
با وجود آنکه به طور طبیعی بهبود سئو سایت امری زمان بر است، اما روشی به نام سئو کلاه سیاه وجود دارد که ظرف مدت کوتاهی رتبه سایت را در نتایج جستجو بهبود می دهد.
در سئو کلاه سیاه تمرکز اصلی بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو است و به مخاطبان سایت که مهم ترین نقش را در سود آوری یک کسب و کار ایفا می کنند، توجهی ندارد.

سئو کلاه سیاه چه ضرری برای وب سایت دارد؟
روش های سئو کلاه سیاه بر خلاف قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو است. به همین دلیل برای سایت هایی که مرتکب خلاف شوند، مجازات هایی در نظر گرفته شده است. اگرچه در ابتدا فرصتی برای جبران این نقض قانون به سایت های خاطی داده می شود، اما ادامه دادن به روش های سئو کلاه سیاه سبب تنزل رتبه سایت ها در نتایج جستجو و در نهایت حذف شدن سایت از لیست نتایج موتورهای جستجو خواهد شد.

روش های سئو کلاه سیاه
در ادامه برخی از روش های سئو کلاه سیاه که باید از انجام آن ها بپرهیزید را برایتان لیست کرده ایم. به خاطر داشته باشید انجام این روش ها ممکن است در کوتاه مدت مفید به نظر برسد، اما در پایان منجر به حذف شدن سایتتان از لیست نتایج موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل که مهم ترین موتور جستجو است، خواهد شد.
1) کپی کاری: شک نداشته باشید که موتورهای جستجو قادر به تشحیص محتوای کپی شده از سایت های دیگر هستند و به سادگی از روی تاریخ انتشار محتوا، سایت کپی کننده را شناسایی می نمایند. تغییر رنگ، سایز و فونت نوشته ها به شما کمکی نخواهد کرد.
2) خرید لینک: درست است که لینک های خارجی رتبه سایت شما را بهبود می دهد، اما گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای الکوریتم های هوشمندانه ای هستند که به سادگی متوجه خرید لینک خارجی خواهند شد.
3) متن های نامرئی: مدیران سایت ها قادر هستند همراه با انتشار هر مطلب، محتوایی شامل کلمات کلیدی مورد نظرشان منتشر نمایند که مراجعین سایت قادر به مشاهده و خواندن آن ها نیستند. این روش در گذشته موتورهای جستجو را فریب می داد و کاربران اشتباها به سایت هایی با محتوای نامرتبط با جستجوی خود هدایت می شدند. اما امروزه این روش به رتبه سایت شما صدمه شدیدی خواهد زد.
4) کلمات کلیدی بیش از حد: شاید تصور کنید نوشتن متنی با تعداد کلمات کلیدی زیاد می تواند به سئو سایت شما کمک نماید. اما دقیقا برعکس است! چگالی کلمات کلیدی به کار رفته در متن باید بین 2 الی 3 درصد باشد.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...