رفتن به مطلب

نکاتی برای عکاسی یک جشن عروسی بزرگ


nasimnami145

پست های پیشنهاد شده

منظره یا مکان عکس ­برداری را از قبل در نظر بگیرید
در نظر داشتن مکان مناسب برای عکس ­برداری مراسم عروسی و آشنایی کامل با تمام قسمت ­هایی که قرار است عکاسی در آن انجام شود، کمک شایانی می­کند تا علاوه بر اینکه زمان خود را مدیریت می­ کنید آرامش و تمرکز کافی برای عکاسی خواهید داشت و بتوانید از مناطقی که ممکن است از نظر بقیه افراد عادی جلوه کند، از نظر شما بسیار مناسب باشد و از آن استفاده کنید.

2- یک دستیار برای عکاس یا فیلم ­بردار

داشتن یک دستیار به همراه عکاس، در واقع به مانند داشتن یک جفت دست اضافی است. لازم نیست دستیار شما یک فرد حرفه­ ای باشد، تا همین حد که توانایی نگه داری بازتابنده یا reflector را داشته باشد و از سرعت عمل بالایی برخوردار باشد کفایت می­کند.

3- نور را از سمت راست انتخاب کنید

در عکاسی­ های عروسی، مانند عکسبرداری در نور خورشید تجربه عکاس در گرفتن عکس خوب مؤثر است. یک عکاس خوب با تمرین و ممارست می تواند حتی خفیف ترین نورها و در  سایه روشن­ ها عکس­ های خوبی تهیه کند. عکس­ هایی که در خارج از منزل و در یک محیط باز گرفته می ­شوند (مانند عکس هایی که در باغ گرفته می­ شود) عکس­ های بسیار مناسب و خوبی برای مراسم عروسی هستند زیرا نور برای داشتن عکس­های ناب از تمام قسمت ها در دسترس است معمولا عکاس می ­تواند نقطه ­ای با نورگیری عالی را پیدا کند. فقط به خاطر داشته باشید که در طول روز و در بعد از ظهر که خورشید بالا می رود، منطقه­ ای را پیدا کنید که روشنایی آن خیلی هم زیاد نباشد. در روزهای آفتابی، می توان سوژه ها را در زیر سایه برد و از فلاش مکمل برای تنظیم نور صحنه استفاده کرد.

برای عکس برداری در داخل خانه و برای عکس­ های با پس زمینه، مطمئن شوید که فلاش دستی روشن است.

به طور کلّی با تغییر محل لامپ ها می توانید نقص ­هایی که از نظر نور در محیط وجود دارد از بین ببرید.

در صورتی که نور به طور مستقیم به عروس و داماد می ­تابد، کافی است پشت به آفتاب بایستید و عکاسی کنید.

در نهایت توصیه می­شود در صورت امکان، از دو فلاش برای عکاسی استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید که البته این امر مستلزم نیروی برق کافی برای فلاش است.

آن دیده می ­شود، می­ تواند کمک شایانی به زیباتر کردن عکس­ های شما داشته باشد؛ بنابراین از معماری طبیعت به نفع خود استفاده کنید و با سوژه­ های آن ارتباط برقرار کنید.

 

ایده ­های شخصی
برای داشتن عکس ­هایی زیبا و متفاوت از دیگر عکس ­ها، لازم است علاوه بر مطالبی که در هر کتاب آموزش عکاسی یا در هر کلاسی که آموزش دیده­اید، خودتان نیز ایده پرور باشید. از جمله ایده ­هایی که می­توانید در عکاسی استفاده کنید، عکاسی اریب است؛ به دوربین خود زاویه بدهید و عکس­ هایی نو خلق کنید. دقت کنید که در این زاویه دادن زیاده­روی نکنید و به یاد داشته باشید از هر سوژه ­ای هم نباید با این روش استفاده کرد. یکی دیگر از ایده­ هایی که می­توانید به کار گیرید استفاده از صندلی­ ها و حتی چهارپایه­ های کوتاه و بلندی است که در باغ ­ها یا لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و در محیط های باز موجود است؛ از هر صندلی­، چهارپایه­ یا هر جایگاهی که قابلیت نشستن دارد استفاده کنید. محل نشستن  مهمانان و دوستانتان را طوری تنظیم کنید تا در کنار ساقدوش عروس و داماد مستقر شوند تا بدین ترتیب یک پُزیشن خوب برای عکس­ هایی با این سبک داشته باشید. دادن ژست از طرف عکاس یکی دیگر از ایده­ هایی است که می­ توانید استفاده کنید. خم کردن و دادن حالت ­های مختلف به بدن، گرفتن دسته گل به صورت­ های مختلف و... از جملۀ این ایده­ها است. از جزئیات موجود غافل نباشید، کوچکترین جزئیاتی که شاید به نظر  افراد دیگر نرسد، می­ تواند خلق کنندۀ تصاویر منحصر به فردی باشد. علاوه بر همۀ مواردی که گفته شد، عکاسی از پایین و گذاشتن دوربین بر روی زمین هم ایدۀ جالبی است که می­ توانید به کار گیرید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...