رفتن به مطلب

۳ راهکار بهبود بهینهسازی خارجی (Off-Page SEO)


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

لینک‌سازی و بک‌لینک‌های طبیعی
مقصود از لینک‌سازی؛ گرفتن لینک ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) از سایر وبسایت‌هایی است که در حوزه‌ی مشترکی با شما فعالیت دارند و این فرایند یکی از مؤثرترین و پرطرفدارترین راهکارهای بهینه‌سازی خارجی محسوب می‌گردد. اهمیت فراوان لینک‌سازی سبب شد تا در کنار سایر روش‌های بلک‌سئو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود و افراد برای بهبود جایگاه صفحاتشان در موتورهای جستجو؛ اقدام به خرید بک‌لینک‌های مصنوعی کرده و به مرور مزرعه‌های لینک شکل گرفت. همین تحرکات سبب افزایش حساسیت موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل نسبت به این مسئله شده و امروزه این جستجوگرها مدعی هستند تنها به لینک‌های طبیعی اهمیت می‌دهند.
مقصود از لینک‌سازی طبیعی؛ ایجاد لینک ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) و به اشتراک گذاشتن محتوای وبسایت شما توسط مخاطبان‌تان و با روندی کاملاً عادی و طبیعی است. بطور مثال درصورتی که شما محتوای جذابی تهیه و تولید کنید که قابلیت نشر بالایی داشته باشد؛ مخاطبین شما این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و یا وبلاگ‌شان منتشر کرده و ضمن درج لینک منبع به تمجید آن می‌پردازند. حاصل چنین فرآیندی اعلام این مفهوم به موتورهای جستجو است که این مطلب دارای اطلاعات کاربردی و جذابی برای مخاطبین است و سبب می‌شود تا موتورهای جستجو نیز توجه ویژه‌تری نسبت به گذشته به وبسایت مرجع داشته باشند.
از دیگر راهکارهای تولید لینک طبیعی و کسب  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  می‌توان به ارسال پست میهمان در وبسایت‌ها، درج کامنت، پاسخ به سئوالات کاربران انجمن‌ها و … اشاره کرد.

بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی
اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی غیرقابل انکار است و بر هیچ کس پوشیده نیست. شبکه‌های اجتماعی (نظیر اینستاگرام، توئیتر و تلگرام) کاربران وفاداری دارند که روزانه و برای ساعات طولانی در آن‌ها فعالیت می‌کنند. اگر شما هوشمندانه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته و محتوای جذابی تهیه و تولید کنید؛ به لطف کاربران این شبکه‌ها مطلب شما همانند یک ویروس شیوع پیدا کرده و مخاطبین بی‌شماری جذب می‌کند. همچنین این فرآیند به نوعی سبب لینک‌سازی طبیعی برای وبسایت شما شده و علی‌رغم NOFOLLOW بودن لینک‌ها بواسطه‌ی اعتبار این شبکه‌ها تأثیرات چشمگیری در بهبود سئوی خارجی شما خواهد داشت.
از دیگر فواید شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئوی خارجی می‌توان به ایجاد پروفایل، درج اطلاعیه‌ها، اخبار، رویدادها و تعامل با مشتریان و مخاطبین وبسایت نام برد که سبب می‌شود که کاربران را حفظ کرده و آن‌ها را به وبسایت خود بازگردانیم.

شبکه‌های اشتراک‌گذاری و سایت‌های وب۲
یکی از مهم‌ترین اقسام شبکه‌های اجتماعی؛ شبکه‌های اشتراک‌گذاری هستند که به علت اهمیت فراوانی که دارند در یک دسته‌ی مجزا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در چنین شبکه‌هایی که اصطلاحاً به Social Bookmarking معروف شده‌اند؛ اعضا قادر خواهند بود تا آدرس وبسایت‌های محبوب‌شان را ثبت و ذخیره کرده و این لینک‌ها را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این اشتراک‌گذاری سبب می‌شود تا افراد متعددی با وبسایت لینک شده آشنا شوند و سبب جذب خیل عظیم مخاطب و بهبود ترافیک وبسایت لینک شده ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) گردد. شبکه‌های اشتراک‌گذاری متعددی نظیر bookmarking، delicious، reddit و … وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای بهبود سئوی خارجی استفاده کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...