رفتن به مطلب

بک لینک با کیفیت و بک لینک بی کیفیت چیست


darkoob1

پست های پیشنهاد شده

همانطور که می دانید طراحی یک سایت فقط آغاز یک فعالیت مجازی می باشد . برای آنکه از یک سایت بتوان بهره برد و همچنین منبع درآمدی برای صاحبان آن باشد ابتدا باید توسط کاربران شناخته شود. اما یک سایت بعد از ساخته شدن به سرعت مورد بازدید کاربران قرار نمی گیرد بلکه باید فعالیت هایی روی آن انجام داد تا شایسته نمایش دادن به کاربران باشد . دلیل محبوبیت موتور جست و جوی گوگل نیز این است که در صفحه اول آن هر سایتی وجود ندارد بلکه باید فاکتورهایی را رعایت کند تا گوگل آن را به کاربران در صفحه اول خود نمایش دهد . صفحه اول لیست نتایج جست و جو گوگل قرار گرفتن یعنی آغا موفقیت و سودآوری از فعالیت های مختلف در سایت های مذکور ، برای آنکه سایتی در این جایگاه قرار بگیرد باید بهینه شود به عبارتی دیگر فاکتورهای سئو را رعایت کند .

 

سئو چیست

بحثی که این روزها در حوزه طراحی سایت بسیار داغ می باشد سئو است . سئو به معنای بهینه سازی سایت برای رسیدن به صفحه اول جست و جو کلمات کلیدی مرتبط می باشد . سئو متشکل از فاکتورهایی است که با انجام آنها سایت مورد نظر بهینه می گردد . سئو دو قسمت دارد ؛ سئو داخلی که مربوط به تمامی فعالیت های داخل سایت در راستا بهینه سازی می باشد و سئو خارجی که مربوط به فعالیت های خارج از سایت است که برای بهینه سازی انجام می گیرد . هر کدام از این فاکتورهای خارجی و داخلی خود شامل موارد مختلفی می باشند . در این قسمت ما می خواهیم در ارتباط با یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو خارجی ” بک لینک سازی ” سخن بگوییم .

بک لینک سازی چیست

همانطور که گفته شد یکی ار فاکتورهای سئو خارجی بک لینک سازی می باشد . بک لینک سازی به معنای گذاشتن لینک صفحات یک سایت در یک صفحات یک سایت دیگر است . بازاریاب ها ، بک لینک سازی را یکی از شیوه های تبلیغات می دانند . وقتی لینک یک صفحه از سایت ما در یک سایت دیگر قرار می گیرد بازدید کنندگان سایت مذکور به سایت ما نیز مراجعه می کنند بدین ترتیب سایت مورد نظر کار تبلیغ صفحات سایت ما را انجام داده است .

در سال های اخیر بک لینک سازی و ساخت لینک برای گوگل بسیار مهم بوده است ، در همین راستا نیز سایت هایی پدید آمدند که خرید و فروش لینک می کردند. این مسئله باعث گردید سئو بسیاری از سایت ها به یکباره تغییر کند و آنها به صفحه اول موتور جست و جو برسند . به همین دلیل گوگل بعد از مدتی با توجه به رتبه دار شدن سایت های بی کیفیت به وسیله بک لینک سازی ، فیلترهای مختلفی برای بک لینک سازی ایجاد نمود تا از به وجود آمدن ترافیک بازدید کننده به سوی یک سایت در مدت زمان کمی جلوگیری نماید . خرید و فروش لینک و سرازیر شدن یکباره تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به یک سایت باعث گمراهی گوگل می شد به همین دلیل گوگل سخت گیری های خود را آغاز کرد . بعد از مدتی افراد مختلف بر این باور بودند که بک لینک سازی دیگر اثری بر سئو ندارد و انجام دادن آن فرقی با انجام ندادنش ندارد . البته امروزه نیز برخی از افراد هنوز بر این باورند.

براساس نتایج و ارزیابی های انجام گرفته بک لینک سازی همچنان یکی از فاکتورهای مهم سئو می باشد به شرط آنکه قوانین مربوط به آن رعایت شود و تقلبی در بک لینک سازی انجام نگیرد . برای آنکه این فاکتور برای سئو موثر واقع شود باید از لینک های با کیفیت استفاده شود . بعد از آنکه برخی از بک لینک گذاری های تاثیر منفی بر سئو گذاشت ، افراد بک لینک ها را به 2 دسته تقسیم نمودند . بک لینک های با کیفیت و بک لینک های بی کیفیت .

بک لینک با کیفیت

برای آنکه در هر کاری موفق شد باید بهترین راه را انتخاب نمود و از انجام کارهای منفی و تقلب پرهیز کرد . بدین ترتیب در هر فعالیت و شغلی که باشید به موفقیت خواهید رسید . بک لینک سازی نیز ، هم از راه منفی امکان پذیر است هم از راه مناسب . از این رو اگر بک لینک سازی شما مناسب و موثر باشد به آن بک لینک با کیفیت می گویند .

تجربه ثابت کرده است اگر یک سایت مطالب بسیاری داشته باشد همچنین فاکتورهای سئو را نیز رعایت کرده باشد با این حال اگر بک لینک سازی نکند رشدی در موتورهای جست و جو نخواهد کرد .پس به یاد داشته باشید  . با توجه به تقلب برخی از سایت ها در استفاده از بک لینک ها برای ارتقا سایت ، شرکت گوگل در یکی دو سال اخیر کیفیت بک لینک ها را ارزیابی می کند سپس بر اساس کیفیت آنها امتیاز می دهد .

برای آنکه بتوان بک لینک های با کیفیت به دست آورد باید محتوای با کیفیت و مناسب و جامع داشت پس ابتدا محتوای خود را ارزیابی نمایید تا جایی که امکان دارد آن را کامل و جامع کنید بطوری که بتوان آن را به اشتراک گذاشت به معنایی دیگر محتوای شما باید مفید و آموزنده باشد تا سایت های رقیب نیز بتوانند از آن استفاده نمایند . مهمترین اصل در سنجش کیفیت یک بک لینک مرتبط بودن سایت مقصد و مبدا می باشد . به معنایی دیگر کلمه کلیدی شما که در آن می خواهید رتبه دار شوید باید با سایتی که در آن بک لینک سازی می کنید مرتبط باشد . بدین ترتیب بک لینک سازی شما موثر واقع شده و گوگل آن را بک لینک با کیفیت تلقی می کند .

دومین نکته که در بک لینک سازی باید رعایت نمایید کیفیت محتوایی است که لینک شما در آن صفحه قرار میگیرد . محتوای صفحه مورد نظر باید کامل و مفید باشد در این صورت با کیفیت خواهد بود . زیرا معمولا سایت هایی که محتوای خوبی دارند از رتبه مناسبی برخوردار می باشند .

استفاده از بک لینک های متنی بسیار موثر تر از بک لینک بصورت تک کلمه یا لینک است . به معنایی دیگر لینک صفحات شما بهتر است به صورت جمله در متن و محتوای صفحه مورد نظر قرار بگیرد .

برای آنکه تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید بهتر است در محتوا و مقاله های خود از کاربران بخواهید که به صفحات شما لینک بدهند .

بهترین جا برای بک لینک سازی انجمن های وبلاگ ها هستند زیرا بک لینک سازی در این انجمن ها رایگان می باشد .البته همانطور که گفته شد باید با سایت شما مرتبط باشند .

بک لینک سازی در سایت های معتبر نیز سریع ترین راه می باشد به شرط آنکه با مطالب سایت شما مرتبط باشند و البته این کار کمی سخت می باشد و برخی از سایت ها در قبال دریافت مبالغی لینک شما را در سایت خود قرار می دهند .

یکی از راه های بک لینک سازی اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می باشد . این روش نیز برای بک لینک سازی بسیار مناسب می باشد . با توجه به اینکه تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در حال افزایش می باشد . پس وقتی صفحات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید بازدید کنندگان سایت شما هم افزایش می یابند . هدف از بک لینک سازی نیز افزایش بازدیدکننده می باشد .

بک لینک بی کیفیت چیست

در همه کسب و کارها و مشاغل افرادی هستند که از راه های مناسب نمی خواهند به نتیجه برسند و سعی می کنند با امتحان راه های دیگر سریع تر به نتیجه برسند . در همین سال های اخیر سایت هایی به وجود آمدند که خرید و فروش لینک می کردند . بدین صورت که سایت مورد نظر با انتخاب یک پکیج بسته به تعداد لینک ها و با هزینه های مختلف ؛ سایت فروشنده لینک صفحات آن را در سایت های مختلف قرار می دهد . در همان ابتدا بسیاری از سایت ها از این راه به نتیجه رسیدند . امروزه نیز سایت هایی وجود دارند که با امتحان این راه به نتیجه می رسند اما مشکل کار اینجاست که عنکبوت های گوگل به سرعت این موضوع را می فهمند و سایت مذکور را به جایگاه واقعی خود بر می گردانند در برخی از مواقع نیز سایت ها پنالتی می شوند .

همانطور که گفته شد گوگل کیفیت بک لینک ها را ارزیابی می کند و بسته به کیفیت آنها امتیاز می دهد.  در بک لینک سازی به صورت خرید از سایت های فروش لینک ، لینک سایت مذکور در ده ها سایت قرار می گیرد در این بین سایت های اسپم نیز وجود دارند ، همچنین سایت هایی هستند که هیچ ارتباطی با سایت مذکور ندارند . از این رو کیفیت بک لینک سازی آنها کاهش می یابد. این بک لینک ها بی کیفیت هستند و نه تنها تاثیر مثبت ندارند بلکه امکان دارد به پنالتی شدن سایت بی انجامد . وقتی بک لینک خریداری می کنید در مدت زمان کمی ترفیک بالایی از بازدید کننده به سمت سایت شما سرازیر می شود . این اقدام چون غیر عادی است سریعا توسط گوگل شناسایی می گردد و تقلب محسوب می گردد .

به یاد داشته باشید که در سایت های غیر مرتبط بک لینک سازی نکنید زیرا تاثیری نخواهد داشت هر چه ارزان باشد . سایت هایی که با شما مرتبط هستند اما از محتوای خوبی برخوردار نیستند ، برای بک لینک سازی تاثیر مثبتی نخواهند داشت .

جمع بندی

در کل باید به یاد داشته باشید که تعداد بک لینک ها برای گوگل اهمیت چندانی ندارند بلکه کیفیت آنها است که تاثیر مثبت می گذارد. بک لینک سازی در 10 سایت غیر مرتبط در مقابل بک لینک سازی در یک سایت معتبر و مرتبط بدون تاثیرب خواهد بود . پس در بک لینک سازی اعتبار صفحه و سایت ، مرتبط بودن محتوا ، کیفیت محتوا ؛ باید برای شما مهم باشد زیرا این موارد هستند که تاثیر مثبت خواهند گذاشت .

 

طراحی سایت و بهینه سازی سایت با دارکوب

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...