رفتن به مطلب

امسال (سال 97) چطور وب سایتمان را سئو کنیم و رتبه بگیریم؟


darkoob1

پست های پیشنهاد شده

توضیح دادن اینکه چطوری میشه برای وب سایت رتبه گرفت به افرادی که سئوکار نیستند و تو این زمینه تخصصی ندارند کار سختیه. حوزه سئو داره روز به روز پیچیده تر میشه، اگه میخواهید سایتتونو خوب سئو کنید باید به یه سری مسائل جزئی تر مسلط باشید. دارکوب تو این پست یه چک لیست 9 گزینه ای در اختیار شما خوانندگان عزیز میذاره تا با توجه به قوانین سال 97 بتونید برای وب سایتتون رتبه بگیرید. مطالب رو ساده توضیح میدم تا افراد غیرمتخصص هم بتونن استفاده کنند.

1- URL ها دسترس پذیر و قابل خزیده شدن باشند

ما میخواهیم روباتهای گوگل بتونن صفحات وب سایتمونو بخزند و اون رو تجزیه کنند تا بتونن از محتوای صفحه سر دربیارن و اونو فهرست بندی کنند و در نتایج سرچ ها به کاربرها نمایش بدن. بخاطر همین باید محتوای صفحات به فرمتی تهیه بشن که روباتهای گوگل بتونن اونها رو بخونن. این اولین مرحله و مهمترین مرحله است. اگه این مرحله رو درست انجام ندید دیگه هر کار دیگه ای برای سئو انجام بدید بی فایده است.
روباتهای گوگل محتوای HTML رو میتونن بخونن. پس محتواتونو به این فرمت تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم به دو مقاله ای که در مورد  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  و  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  در دارکوب نوشتیم مراجعه کنید.

2- تحقیق کلیدواژه

باید بدونید کاربرهایی که برای بدست آوردن اطلاعات از گوگل استفاده میکنند معمولا چه عبارتهایی رو سرچ میکنند و چه مدلی سرچ میکنند، و شما هم همون عبارتها رو بعنوان کلیدواژه انتخاب کنید تا گوگل بهتر بتونه بین عبارت سرچ شده و صفحه وب شما ارتباط رو پیدا کنه و صفحه وب شما رو در صفحه نتایج مرتبط نمایش بده. برای این کار باید عبارتهای حوزه کاری خودتون رو بررسی کنید.
ببینید شرکت شما چه مشکلی از مردم حل میکنه. مردم اگه چی بخوان باید به وب سایت شما مراجعه کنند. بعید ببینید کسانی که دنبال اون مطالب میگردند چی سرچ میکنند و در نوار سرچ چی تایپ میکنند. برای این کار یه سری  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  وجود دارند که در مقالات قبلی دارکوب به طور مفصل در موردشون صحبت کردیم. با استفاده از این ابزارها که عبارتهای سرچ شده رو بهتون نشون میدن، یک کلیدواژه اصلی و چند کلیدواژه ثانویه انتخاب کنید و در نوشتن مطالب و بهینه سازی صفحات وب سایتتون اونها رو استفاده کنید.

3- جستجو در صفحات نتایج جستجوی گوگل

برای اینکه ببینید از نظر گوگل چه صفحاتی به عبارتی که شما انتخاب کردید ربط دارند و گوگل به چه صفحاتی در این موضوع رتبه داده، عبارت مد نظرتونو سرچ کنید و نتایجی که ظاهر میشن رو بررسی کنید. ببینید صفحاتی که در صفحه اول فهرست نتایج ظاهر میشن چه نوع محتوایی دارند، قصدشون از این کلیدواژه چی بوده و به چه نکاتی نپرداخته اند که شما میتونید با اضافه کردن اون قسمتها به صفحه خودتون یه مطلب منحصر به فرد و بهتر بنویسید تا رتبه بهتری بگیرید و از این صفحات بالا بزنید.
پیشنهاد میکنم قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوا کنید، مقاله ای رو که دارکوب در مورد  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  نوشته مطالعه کنید.

4- کار تهیه محتوا را به معتبرترین و قوی ترین عضو گروهتون بسپرید

و ازشون بخواهید با توجه به اهداف فرد سرچ کننده مطلبی تهیه کنند تا مشکل کاربر سرچ کننده رو از طریق اون مطلب حل کنند. بنابراین اینجا سه تا فاکتور وجود داره: اول یه نفر میخواهیم که معتبر باشه و قدرت تهیه محتوا رو داشته باشه. چرا؟ چون تهیه محتوا کار ظریفیه. این فرد باید در محتواش لینک سازی کنه و مطلب رو طوری تهیه کنه تا ارزش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی رو داشته باشه و از این طریق محتوای تهیه شده در بین مردم دست به دست بگرده و شما رو به شهرت برسونه. پس این محتوا باید انقدر جذاب و معتبر باشه که ارزش اشتراک گذاری رو داشته باشه. از طرفی گوگل هم باید مطمئن بشه که مطلب شما معتبر هست گوگل این رو از روی لینکهایی که در مطلب دادید متوجه میشه. لینکهایی که در محتوا استفاده شده باید از سایتهای معتبری اومده باشن.
فاکتور بعدی فهمیدن قصد و نیت کاربر سرچ کننده و برآورده کردن اون نیت هست. در ضمن ما میخواهیم این کارو بهتر از بقیه صفحاتی که در صفحه نتایج ظاهر شده اند انجام بدیم، چون در این صورت گوگل هم با گذشت زمان به ارزش کار شما پی میبره و شما رو بر بقیه صفحات برتری میده. شما بالاتر از بقیه قرار میگیرید و احتمال اینکه کاربر روی صفحه شما کلیک کنه افزایش پیدا میکنه و در نتیجه ترافیک بیشتری میگیرید. گوگل چطوری متوجه ارزش کار شما میشه؟ خیلی ساده … کاربرهایی که وارد صفحه شما میشن، اگه ببینن صفحه شما پاسخ بهتری براشون داره، مدت بیشتری روی صفحه شما میمونن، حتی ممکنه بعدها که سرچ کنند اول از همه وارد وب سایت شما بشن. یا بارها و بارها دوباره به وب سایتتون رجوع کنند. گوگل از این معیارها برای رتبه بندی صفحات وب استفاده میکنه.

5- یک عنوان و توصیف متای جذاب بنویسید

گوگل هنوز هم از توصیفات متا استفاده میکنه. در صفحه نتایج گوگل، هر نتیجه به صورت یک عنوان آبی رنگ دیده میشه که زیرش URL به رنگ سبز نوشته شده و زیر URL هم یک توصیف از اون صفحه نوشته شده که بهش میگن توصیف متا. گوگل برای رتبه بندی صفحات از توصیف متا استفاده نمیکنه، اما همین که توصیف متا رو در صفحه نتایج نمایش میده، میتونه روی تصمیم کاربر برای کلیک کردن روی یک نتیجه اثر بذاره. علاوه بر توصیف متا، عنوانی که برای صفحه انتخاب میکنید هم در صفحه نتایج به رنگ آبی دیده میشه و کاربر برای اینکه روی یک نتیجه کلیک کنه، اول به عنوان آبی نگاه میکنه و بعد هم توصیف متا رو میخونه و با توجه به اینها تصمیم گیری میکنه. بنابراین تو این صفحه به شدت رقابتی، باید سعی کنید خوب ظاهر بشید. برای اینکه بتونید توجه کاربر رو به سمت خودتون جلب کنید، کلیدواژه ها رو در عنوان و متاتوصیفات بکار ببرید تا کاربر متوجه بشه که این صفحه به چیزی که سرچ کرده ربط داره، وگرنه فکر میکنه یه صفحه اسپم و نامربوط اومده و روش کلیک نمیکنه. علاوه بر اینکه عبارات و واژه های کلیدی رو در اونها  بکار میبرید، باید عنوان و متاتوصیفات رو طوری بنویسید که کاربر با خوندن اونها واقعا احساس کنه صفحه شما همون چیزیه که دنبالش میگرده و واقعا به کلیدواژه ها ربط داره. به این ترتیب حتما روش کلیک میکنه.

6- از کلیدواژه های اولیه، ثانویه و کلیدواژه های مرتبط زیرکانه استفاده کنید

منظور از کلیدواژه های مرتبط، کلماتی اند که از نظر معنایی بهم ربط دارند. گوگل از روی این کلیدواژه ها تشخیص میده که محتوای شما به عبارتی که کاربر سرچ کرده ربط داره یا نه. بنابراین در نوشته هاتون از عبارتهایی که از نظر معنایی با کلیدواژه های اصلی مرتبط اند استفاده کنید. دقت کنید که گفتم در نوشته هاتون استفاده کنید، چون اگه محتوایی که تولید کردید به صورت فیلم، عکس، صوت یا هر چیزی به جز نوشته باشه، گوگل قادر به تشخیص کلماتی که در اون بکار رفته نیست.

7- در قسمتهای ممکن از ریچ اسنیپت و اسکیما مارک آپ استفاده کنید

همیشه هم شدنی نیست، اما در صورتی که در بخش خبری گوگل (google news )، یا عکس و فیلم فهرست بشید، یا امکان داشتن اسنیپت رو دارید یا میتونید ریچ اسنیپت بگیرید خیلی خوبه. باید از این فرصت استفاده کنید.

8- صفحه رو بهینه سازی کنید تا سریع لود شود

صفحه باید عالی دیده بشه، از نظر بصری، از نظر رابط کاربری و از نظر تجربه کاربری باید عالی و بی نظیر باشه. باید طوری باشه که همه بتونن در هر دستگاهی اوقات خوبی رو در سایت شما تجربه کنند. وب سایتتون باید امن هم باشه. امنیت به شدت مهمه. برای امن کردن صفحات وب از HTTPS استفاده کنید. گوگل هم الآن خیلی به این مسئله اهمیت میده و طی دو سال اخیر (سالهای 95 و 96) تمرکز زیادی روی صفحات HTTPSداشته و مطمئنا این کار رو در سال 97 هم ادامه میده.

9- باید برای این سوال یک جواب خوب داشته باشید: کی و چرا قراره در نشر بیشتر این محتوا کمکتون کنه؟

منظورم از جواب خوب اینه که باید یه فهرست دقیق و مشخص از آدما و ناشرهایی داشته باشید که قراره به شما در نشر و پراکندن مطلبتون کمک کنند. باید بعد از اینکه محتوایی تولید کردید، سعی کنید براش لینک بگیرید و اون رو در جاهای مختلف منشن کنید تا جایی که در همه شبکه های اجتماعی و سراسر وب پراکنده بشه و همه به دید کاربرها برسه و هم خزنده های گوگل پیداش کنند.
اگه همه این نکات رو رعایت کنید، میتونید به رتبه خوبی در سال 97 دست پیدا کنید. فقط یادتون باشه که گرفتن رتبه مسلزم تلاش و صبوریه. علاوه بر اینکه نکات سئو رو رعایت میکنید، باید صبر کنید تا محتواتون خوب نشر پیدا کنه و خزنده های گوگل پیداش کنند و گوگل اونو فهرست کنه و بالاخره به دید کاربرها برسه. این مدت ممکنه حداقل 6 ماه زمان ببره. انتظار نداشته باشید بلافاصله بعد از انجام این کارها در صفحات گوگل دیده بشید.
دارکوب مطالب زیادی در مورد بازاریابی و سئو نوشته و هر روز هم مطالب جدیدی به مجموعه مقالاتش اضافه میکنه. از آرشیو مقالات دارکوب میتونید موضوعات مورد علاقتونو مطالعه کنید.

 

طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت با دارکوب

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...