رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

تولید محتوای جالب و جذاب بسیار مهم است. اگر شما قصد دارید با استفاده از محتوا به جذب بازدید کننده بپردازید باید محتوای سایت شما رتبه‌ی خوبی در نتایج موتورهای جستجو (SERP) کسب نماید. برای اینکه محتوای تولید شده توسط شما رتبه‌ی خوبی کسب کند باید به طور همزمان، هم مورد توجه کاربران قرار گیرد و هم از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو حائز اهمیت باشد. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی نحوه‌ی تولید مطالب و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. صحبت کنیم.

ویژگی‌های محتوای جالب و جذاب:

1- عنوان یا تیتر محتوا:

تیترهای جذاب و به روز اخبار و روزنامه‌ها موجب می‌شوند که شما به سمت آنها جذب شده و زمان خود را برای دریافت اطلاعات درباره‌ی محتوای آن تیتر صرف کنید. عنوان یک محتوا نقش تعیین کننده‌ای در جذب کاربر دارد. عنوان‌های مختلفی را بررسی نمایید و در انتها بهترین آن را انتخاب کنید. استفاده از کلید واژه در عنوان مهم است ولی نباید بیش از حد از آن استفاده کنید. عموما تنها یکبار از کلمه کلیدی در عنوان استفاده می‌‌شود زیرا در این صورت اصول سئو را رعایت کرده‌اید و جلوی  تکرار بیهوده‌ی یک کلمه را گرفته‌اید. در انتخاب عنوان برای مطالب خود به این نکته توجه نمایید که: 

نباید عنوان محتوای شما بسیار تکراری باشد و در سراسر وب و بسیاری از سایت‌ها موجود باشد. سعی کنید کمی در عنوان تغییرات ایجاد کنید ولی تا مرز منحصر بفرد شدن عنوان پیش نروید. زیرا عنوان منحصر به فرد زیاد هم خوب نیست چون تعداد افرادی که عینا عنوان محتوای شما را وارد نمایند بسیار کم هستند و شانش نمایش محتوا بسیار کاهش می‌یابد. بنابراین عنوان محتوا باید براساس کلمه کلیدی بهینه باشد و در نتایج جستجو ظاهر شود.

2-کلمه کلیدی:

کلمات کلیدی برای محتوای جذاب

برای انتخاب کلمه کلیدی می‌توانید از ابزار گوگل ترندز استفاده کنید. کلمه‌های کلیدی را انتخاب نمایید که جستجو دارند ولی می‌توان در آنها ترافیک هم جذب کرد. بعضی از کلمات هستند که جستجوی بسیار بالایی دارند، انتخاب این کلمات به عنوان کلمه کلیدی موجب می‌شود که رقابت سنگینی با رقبا برای کسب رتبه و ترافیک داشته باشید و شاید نتوان به راحتی در این کلمات در نتایج جستجو ظاهر شد. ولی انتخاب کلماتی که از جستجوی متوسط تری برخوردار هستند بهتر است. کلمه کلیدی خود را در  متای توضیحات و عنوان و پاراگراف اول محتوای خود به کار ببرید و تعداد تکرارهای کلیدی واژه شا باید 1% الی 3% کل محتوا باشد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید از افزونه‌ی yoast seo استفاده نمایید، که تراکم مناسب کلمه‌ کلیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد. هیچگاه کیفیت مطلب خود را با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی از بین نبرید مطالب این چنینی مورد پسند کاربران نیست، و علاوه بر این گوگل روی مطالبی که تعداد تکرارهای کلمات کلیدی در آنها بیش از حد باشد حساسیت نشان می‌دهد و احتمال دارد به عنوان اسپم شناخته شود و نتیجه‌ی عکس نصیب شما شود.

3- شفافیت و خوانایی متن بسیار مهم است:

خوانایی متن از موارد بسیار مهم است مواردی چون: قابل فهم بودن محتوا برای کاربران و عدم استفاده از کلمات تخصصی زیاد در نوشته‌ها، عدم وجود اشتباهات املایی و گرامری، باید رعایت شوند. علاوه بر این بهتر است نوشته بسیار خشک و بی روح نباشد پس از هر دو پاراگراف از یک عکس استفاده کنید و حتی می‌توانید فایل‌های صوتی و ویدئویی در نوشته‌های خود قرار دهید. نوشته‌های ویدئویی 40 درصد مخاطب و بازدید بیشتری دارند، زیرا چنین محتواهایی برای کاربران یکنواخت نیستند.

4- لینک بیلدینگ داخلی و خارجی و لینک دادن به سایت‌های معتبر:

شاید در بسیاری از مقاله‌ها خوانده باشید که لینک دادن به سایت‌های دیگر درست نیست. در صورتی که با رعایت اصول مربوط به لینک‌دهی‌های خارجی این کار برای مطالب و صفحات سایت شما مفید نیز خواهد بود و موجب افزایش قدرت و ارزش صفحات سایت می‌شود. می‌توانید هنگام لینک دادن به سایت‌های دیگر از rel=nofollow استفاده نمایید. تعداد لینک‌های خارجی سایت باید 10 % از کل محتوای سایت شما باشد. از لینک‌دهی‌های داخلی بین مطالب داخل سایت خود غافل نشوید زیرا در این صورت یک ارتباط و نظم بین مطالب سایت به وجود می‌آید و هم کاربران به راحتی به مطالب مرتبط و مورد نیاز خود دست می‌یابند و هم خزنده‌های موتورهای جستجو زمان بیشتری در سایت شما حضور خواهند داشت. ولی به این نکته توجه نمایید که در فرآیند لینک‌سازی داخلی و خارجی بیش از حد بودن لینک‌ها می‌توانند تاثیر معکوس بر سایت شما داشته باشند.

5- تصاویر را بهینه سازی کنید:

بهینه سازی تصاویر در گوگل

بهینه سازی تصاویر یکی دیگر از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار بر سئو و سرعت سایت است. از تصاویر با کیفیت و مرتبط با محتوا و عناوین استفاده کنید سعی کنید حجم عکس از 100 کیلو بایت بیشتر نباشد و متن جایگزین و title عکس برای توضیح بیشتر در مورد تصویر تاثیر مثبتی بر سئو خواهند داشت.

6- برای تولید محتوای جالب باید کاربران را در الویت قرار دهید:

خود را جای کاربران قرار دهید، ببینید اگر شما در جستجوی  محتوایی بودید، تمایل داشتید مقاله‌ای که به آن هدایت می‌شدید چه ویژگی‌هایی داشت. بنابراین محتوای شما باید بتواند نیازهای کاربران را برطرف نماید و آنها را مدت طولانی‌تری در سایت نگه دارد این به معنای قابل قبول بودن و جذاب بودن محتوای شماست. زمانی که کاربران از محتوای شما راضی باشند قطعا آن را به اشتراک خواهند گذاشت.

نتیجه گیری:

در جملات پایانی باز هم تاکید می‌کنیم که محتوا در ابتدا باید برای کاربر بهینه و مورد پسند باشد و سپس گوگل مورد توجه قرار گیرد. حتی گوگل هم تجربه‌ی کاربری را ملاک و معیار قرار داده است و پاداش‌هایی را برای سایت‌هایی که روی تجربه‌ی کاربری تمرکز کرده‌اند در نظر گرفته است.

امیدواریم این آموزش از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. برای شما مفید بوده باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 سال پیش...

چند روز پیش در یک لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. دیدم که یک محتوای خوب باید یونیک باشه. یعنی برای تولید اون وقت گداشته شده باشه و کپی نباشه. اگر یمحتوا های آن سایت کپی باشه اون سایت پنالتی میشه و این رو میشه از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. فهمید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...