رفتن به مطلب

نکات طلایی برای موفقیت فروشگاه اینترنتی


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

 

onlineshopping-min.jpg

امروزه راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین راهکارها برای کسب درآمد می باشد. برای موفقیت بیشتر در این زمینه باید با آگاهی کافی اقدام به انجام این کار نمایید تا به این ترتیب بتوانید مدیریت فروشگاه اینترنتی خود را به درستی انجام داده و در کسب و کار خود به موفقیت دست یابید.

در این مقاله قصد داریم نکات طلایی برای موفقیت فروشگاه اینترنتی را برای شما بیان کنیم و به شما را در رسیدن به اهداف مورد نظرتان و کسب سرمایه بیشتر از این طریق یاری کنیم.


افزایش اطمینان مشتریان

اولین قدم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق، عملکرد مناسب فروشگاه و در نتیجه افزایش اطمینان مشتریان می باشد. مشتری برای آن که بتواند با اطمینان خاطر از فروشگاه اینترنتی شما خرید نماید، در ابتدا باید از کیفیت کالا و همچنین تحویل به موقع آن اطمینان حاصل کند.


نماد اطمینان فروشگاه اینترنتی

نماد اطمینان از طرف وزارت صنعت و معدن به سایت های اینترنتی که دارای شرایط مورد نظر آنها باشند اختصاص می یابد. وجود نماد اطمینان در سایت فروشگاه اینترنتی، سبب افزایش جلب اعتماد مشتری می گردد. پس از ارسال مدارک و گرفتن نماد اعتماد، آدرس محل کار شما و همچنین تلفن آن در اختیار عموم کاربران قرار می گیرد و به این ترتیب نقش مهمی را در افزایش تعداد مشتریان فروشگاه اینترنتی بر عهده دارد.


پاسخگویی سریع

یکی از راهکارهای بسیار تأثیرگذار در افزایش موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، پاسخگویی سریع می باشد. در صورتی که پاسخگویی سریع و مناسب صورت نگیرد، سبب منصرف شدن مشتری از خرید می گردد. بنابراین شما باید با در نظر گرفتن این نکته، برای پاسخگویی سریع به مشتریان آماده باشید و با انجام این کار میزان اعتماد آن ها را نسبت به سایت خود افزایش داده و ان ها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کنید. در مراحل مختلف تحویل سفارش به مشتری، اطلاعات مناسبی را از روند تحویل کالا به مشتری در اختیار او قرار دهید.

فراهم آوردن امکان عضویت مشتری در سایت نیز یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش میزان بازدید و خرید از فروشگاه اینترنتی می باشد، البته در این صورت باید از یک پروتکل امن برای نگه داری اطلاعات مشتریان استفاده نمایید.



ارائه اطلاعات تماس

در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید لینک هایی را به صفحه "تماس با ما" و همچنین "درباره ما" در تمام صفحات سایت خود قرار دهید، تا به این ترتیب مشتری بتواند در صورت نیاز پرسش های مورد نظر خود را با شما مطرح کند. در هنگام پاسخگویی به مشتریان باید به گونه ای اقدام نمایید تا مشتریان را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کرده و میزان موفقیت و فروش خود را از این طریق افزایش دهید.

در صفحه "درباره ما" باید اطلاعات مناسبی درباره خود را در اختیار مشتری قرار دهید و با قرار دادن یک شماره تلفن ثابت در این صفحه هرگونه تردید و ابهام را از مشتری دور نموده و اعتماد آن ها را به فروشگاه اینترنتی خود جلب نمایید. بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با قرار دادن مجوزها و گواهی های خود در این صفحه می توانید میزان اطمینان مشتری به سایت خود را افزایش دهید.


در دسترس بودن فروشگاه

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که به شما در رسیدن به موفقیت و افزایش فروش کمک می کند، در دسترس بودن فروشگاه اینترنتی در تمام ساعات شبانه روز می باشد. انتخاب هاست مناسب در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای در دسترس بودن فروشگاه ضروری است. در صورت انتخاب مناسب و هوشمندانه هاست می توانید بدون قطعی هاست و با در اختیار داشتن میزان رم و حافظه کافی، خدمات خود را به صورت شبانه روزی به مشتریان ارائه کنید.


دریافت وجه پس از ارائه کالا

یکی از راهکارها برای موفقیت فروشگاه اینترنتی این است که کالا را به مشتری ارائه دهید و در همان محل ارائه کالا وجه مورد نظر را از مشتری دریافت کنید. برای انجام این کار باید با پست قرارداد ببندید و کالای خریداری شده را به محل مورد نظر مشتری ارسال کرده و مشتری نیزدر همان محل پول آن را به پست تحویل دهد. به این ترتیب زمینه را برای افزایش فروش محصولات خود فراهم می آورید.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...