رفتن به مطلب

طراحی سایت ، راهی که پایانی در آن وجود ندارد


mitrabeigi

پست های پیشنهاد شده

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، راهی که هیچ پایانی ندارد! در این نوشته 3 علتی که نبایست آزمایش و بروزرسانی مداوم سایت و طراحی سایت خود را فراموش کنیم، آورده ایم و شرح خواهیم داد :

1.ترند های موجود در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هر روز در حال تکامل یافتن هستند
طراحی سایت خود را از چند ماه پیش با طراحی سایت چند سال پیش مقایسه نمایید، حتما متوجه تغییراتی خواهید شد. ترند های طراحی سایت هر روز در حال تغییر و تحول هستند و در تکنولوژی نیز تغییراتی به عمل می آورند. دو ترند امروزی در طراحی سایت ها، طراحی مسطح و ساده و طراحی ریسپانسیو است.

گرادینت ها، سایه ها، خطوط اریب و مولفه هایی که شبیه موردهای واقعی طراحی شده اند در طراحی سایت مسطح و ساده جایی ندارند. اجزای طراحی سایت مسطح به علت خاصیت سادگی که دارند، از استفاده از مولفه های فانتزی و صرفا برای نمای دیداری، خودداری می نمایند و روی کیفیت مطلب و کاربردی بودن طراحی سایت فوکوس دارند. طراحی مسطح هم چنین به معنای برنامه نویسی ساده، سرعت بارگیری بالای سایت (که برای سئو سایت و بهینه سازی سایت مناسب است) و قابلیت انطباق پذیری و یا سازگار بودن است. انطباق پذیری به این معنا است که طراحی وب سایت برای ترندها تازه مهیا است و به آسانی قادر است تغییر یابد.

طراحی سایت ریسپانسیو به این معنی است که طراحی سایت در همگی سایز صفحه نمایش ها برای مخاطبان جوابگو باشد و افراد به آسانی بتوانند طراحی سایت را به طور کامل مشاهده نمایند. امروزه، برخی افراد به مانیتور دسک تاپ، تبلت و یا گوشی های هوشمند همراه شان نگاه نمایند که احتمال دارد سایز های گوناگونی داشته باشند.

سال ها پیش، شرکت های بسیاری دارای طراحی سایت مجزا برای گوشی های همراه بودند که برای مخاطبانی اختصاص یافته بود که از تبلت و گوشی های هوشمند همراه استفاده می نمودند و طراحی سایت کامل برای مخاطبان دسک تاپ طراحی شده بود. اما این استراتژی ایده آل نبود، به این خاطر که آن طراحی سایت ها تنها در دو سایز صفحه نمایش مناسب و جوابگو بودند. طراحی سایت های ریسپانسیو بایست در همگی صفحه نمایش ها در سایز های مختلف، به طور بهینه ای نمایش داده گردند و بایست برای هر کاربری از هر ابزاری که استفاده می نماید، سازگار باشد. در نتیجه، طراحی سایت های گوشی همراه و دسک تاپ را با هم ادغام کرده اند و تبدیل به یک نوع سایت نمودند: طراحی سایت ریسپانسیو.

2.خواسته ها و اولویت های مشتریهای طراحی سایت مدام در حال تغییر است.
مشتری های طراحی سایت از سایت شما انتظارات مختلفی دارند و نسبت به دو، پنج و یا ده سال پیش، این انتظارات تغییر یافته اند. از جایی که اینترنت پر سرعت در همه جا فراگیر شد، مخاطبان خواستار مطلبهای غنی و باکیفیت هستند، نظیر عکس های با وضوح بالا و ویدئو های اچ دی. از جای که صفحه های دسک تاپ ها نیز بزرگ و عریض تر می گردند، مشتریهای به دنبال طراحی سایت هایی هستند که بتوانند با این تغییرات سازگار گردند.

در سال جاری، شمار مخاطبان گوشی هوشمند همراه در سراسر دنیا از مرز 75/1 بیلیون گذشته است و این قضییه سبب شده است که طراحی سایت و فروشگاه ساز ها به طور عمودی در این ابزارهای گوشی همراه قرار بگیرند که تنها با اسکرول امکان سرج کردن در آن فراهم است.

مشتریهای طراحی سایت امروزی نمی خواهند زمان خود را هدر دهند. هر کسی مشغول است و می خواهد به هدف خود به طور سودمند و خیلی سریع دست یابد. شرکت های بسیاری این حقیقت بزرگ را درک کرده اند که مطالب طراحی سایت بایست واضح و صریح باشد.

البته این قضییه نبایست با اختصار نویسی متن ها خطای گرفته شود که مشتریهای طراحی سایت به هیچ وجه از آن استقبال نمی نمایند و از رو به رو با کلمات مخفف شده سردرگم می گردند. چیزی که آن ها می خواهند مطالب با کیفیت و کوتاهی است که ارزش بسیاری برای شان دارد. برخی زمانها مناسب ترین راه در این زمینه این است که مطالب های بلند را به محوای ها کوتاه و خلاصه تبدیل کنیم. یک شرکت، آزمایشی را با مطالب طراحی سایت خود که کوتاه و خلاصه نموده بود، انجام داد و مشاهده کرد که ثبت نام در طراحی سایت آن ها در صفحه عمده سایت حدود 5/37 درصد افزایش داشته است.

شرکت های طراحی نظیر TEEHAN+ LAX از این مطلبهای کوتاه و خلاصه استقبال کرده و در نمونه کارشان موردهایی را بر این اساس طراحی نمودند. این قسمت ها به وسیله مدارندهه از مشتریهای طراحی سایت، ارزشمند شناخته شد. البته لازم به ذکر است که مطلبهای کوتاه و خلاصه در طراحی سایت، سبب افزایش سئو سایت و بهینه سازی سایت نیز می شود.

3.قواعد سئو سایت و بهینه سازی سایت ها در مرورگرها.
سئو سایت و بهینه سازی سایت به این معنی است که یک طراحی سایت در نتایج سرچی نظیر گوگل در رتبه نخست قرار بگیرد. مخاطبان سایت همواره روی نخستینن طراحی سایت ها در نتایج مرورگرها، کلیک خواهند کرد. البته این هدف تنها برای یک شرکت و یا دو شرکت نیست، رقابت در این زمینه خیلی عظیم است. بنابراین، وظیفه هر شرکتی این است که شیوه هایی را در طراحی سایت خود به کار ببرد که گوگل را متقاعد به گذاشتن این سایت، در رتبه نخست نماید.

شرکت های سئو سایت و بهینه سازی بسیاری وجود دارند که با ترفندهای خاص خود سعی دارند تا از این طریق کاربران بسیاری را به طراحی سایت هدایت نمایند. این را به خاطر بسپرید که شرکت گوگل از هزاران نفر با مدرک دکترا استفاده می نماید تا به طور مرتب طراحی سایت های ناسازگار و بیهوده را فیلتر نماید. الگوریتم های گوگل به طور مداوم بروز می شود، و بر این اساس طراحی سایت ها بایست ارزش هایی را در خود به وجود بیاورند که در رتبه بندی گوگل، در رتبه نخست قرار بگیرند. اگرچه مولفه های ثابتی نیز در افزایش سئو سایت و بهینه سازی سایت موثر هستند (نظیر شرکت معتبر هاستینگ طراحی سایت و برنامه نویسی بهینه سایت تان که سبب افزایش سرعت بارگیری نیز می شود)، راه های دیگری نیز هست که شرکت ها می توانند انجام داده تا به رتبه بندی خوبی در مرورگرها دست یابند و کاربران بسیاری را به سایت خود جذب نمایند:

استفاده از لینک های داخلی با کیفیت بالا

ایجاد مطلبهایی که افراد از خواندن آن ها لذت ببرند و بخواهند تا به اشتراک بگذارند.

آپدیت طراحی سایت به طور مداوم با مطلب های با کیفیت و تازه

همگام بودن با ترند های روز دنیا در طراحی سایت به منظور دارا بودن طراحی سایت تازه و بروز.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...