رفتن به مطلب

مفاهیم پایه کسب و کار اینترنتی


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی به کسب و کاری گفته می شود که عمدتاً بر بستر اینترنت انجام می شود. این نوع کسب و کارها نیازی به داشتن کارخانه تولید، دفتر، فروشگاه و نظیر آن ندارند. کلیه کارها، از شروع تا پایان فرآیند روی کامپیوتر و اتصال به اینترنت انجام می شود.

برای آن­که کسب و کاری «کسب و کار اینترنتی » خوانده شود باید بیشتر فعالیت آن روی اینترنت انجام شود. در اینجا مهم ترین بخش، بازار است. این بازار باید روی اینترنت قرار داشته باشد. برای مثال، برای کسب و کاری که فروش خود را از طریق سایت ای-بی انجام می دهد بازار و بازار هدف روی اینترنت قرار دارند. از طرفی دیگر، برخی مولفه های آن کسب و کار مثل تامین محصول، بسته بندی، ارسال از طریق پست و غیره به صورت آفلاین انجام می شود. تمام این فعالیت ها فعالیت های ضروری کسب و کار نیستند؛ به همین دلیل است که این کسب و کار «کسب و کار اینترنتی» خوانده می شود. کسب و کار اینترنتی می تواند ترکیبی از اینترنت و کسب و کارهای مرسوم (سنتی) نیز باشد.

نکته دیگری که باید بدان توجه کرد آن است که داشتن وب سایت الزاماً به معنی داشتن کسب و کار اینترنتی نیست. اگر بخواهید چنین کسب و کاری داشته باشید باید فرآیند کسب درآمد را به وب سایت خود اضافه کنید. این یعنی باید همه اقلام را روی وب سایت خود بفروشید (تبلیغات، محصولات و غیره).

چرا کسب و کار اینترنتی به عنوان یک گزینه؟

در اینجا می خواهیم در مورد مزایای کسب و کارهای اینترنتی برای شرکت ها بحث کنم:

استارتاپ ساده. این نوع کسب و کار ساده ترین روش برای شروع کسب و کار شما است. این یکی از بزرگ ترین مزایای کسب و کارهای اینترنتی است. می توانید این نوع کسب و کار را در کمتر از یک روز راه اندازی کنید. می توانید سرگرمی خود را به یک کسب و کار اینترنتی بسیار سودمند تبدیل کنید.

برای شروع نیازی به سرمایه گذاری مالی کلان وجود ندارد. برای شروع کسب و کار اینترنتی تنها نیاز به 100 الی 200 هزار تومان دارید. به جز هزینه نام دامنه و هاست وب، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی رایگان است و به تخصص و تجربه شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که این مورد تنها برای ایجاد بستر مورد نیاز با استفاده از فناوری است؛ اما بحث مالی مورد نیاز بستگی به نوع کسب و کاری که شروع می کنید دارد. اگر همه جوانب را نیز در نظر بگیریم، باز هم کسب و کار اینترنتی از سایر انواع کسب و کارها ارزان تر است.

برای شروع کسب و کار اینترنتی نیازی به وجود محصول نیست. بله؛ شروع این نوع کسب و کار الزاماً نیازی به وجود محصول ندارد. می توانید محصولات سایر کسب و کارهای اینترنتی را بفروشید یا روی وب سایت خود تبلیغ کنید و ... .

جهانی سازی خودکار کسب و کار شما. بله، زمانی که کسب و کار خود را روی اینترنت راه اندازی می کنید می توانید در هر کشوری در سراسر دنیا کسب و کار داشته باشید. یکی از بزرگ ترین مزایای کسب و کار اینترنتی، بازارجهانی است که به آن دسترسی پیدا می کنید.

 

دانشی که برای کسب و کارهای اینترنتی به آن نیاز دارید:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. باید بدانید که کسب و کارهای اینترنتی نیاز به نوعی دانش از سرمایه گذاری دارد. چهار نوع مهم دانش که برای شروع کسب و کار به آن نیاز دارید عبارت است از:

فناوری: برای کسب و کارهای اینترنتی دانش فناوری مهم ترین دانشی است که به آن نیاز دارید. باید یک وب سایت توسعه دهید و از آن پشتیبانی کنید؛ از ابزارهای آنلاین و پلتفرم های وب استفاده کنید.

بازاریابی اینترنتی: بازاریابی برای کسب و کارهای اینترنتی به طور کامل با بازاریابی سنتی برای کسب و کارهای غیراینترنتی متفاوت است.

دانش مربوط به کسب و کارهایی که باید انجام دهید. مانند تمام انواع کسب و کارها، کسب و کارهای اینترنتی نیز نیاز به نوعی دانش دارند که باید به نوع کسب و کارهایی که در بازار انجام می دهید مرتبط باشد.

تفکر سیستمی. این دانش بسیار مهم است؛ چرا که باید کل سیستم کسب و کار اینترنتی خود را که از چهار عنصر کسب و کار مختلف تشکیل شده است درک کنید.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...