رفتن به مطلب

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

 

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ترکیب رنگ های به کار رفته در طراحی سایت سبب افزایش جذابیت آن می گردد، به همین دلیل بهتر است به نحوه ترکیب و هماهنگی رنگ های به کار رفته در طراحی سایت اهمیت دهید و و در هنگام طراحی سایت باید به نحوه استفاده از ترکیب رنگ ها در سایت توجه داشته باشید.

استفاده از رنگ بندی مناسب در طراحی سایت همچنین سبب افزایش بازدیدکنندگان سایت می گردد که برای انجام آن نیاز به استفاده از مهارت و تخصص در زمینه روانشناسی رنگ ها و تأثیر آن در طراحی سایت می باشد. در این مقاله مطالب مفیدی را در رابطه با مبحث روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت را برای شما فراهم آورده ایم.

هر رنگ دارای ویژگی منحصر به فردی می باشد که در ایجاد یک سایت ایده آل بسیار تأثیر گذار می باشد. در زیر به برخی از ویژگی های رنگ ها اشاره می کنیم:

رنگ سفید: از نظر روانشناسی رنگ سفید سرشار از انرژی می باشد و در از بین بردن خستگی مؤثر می باشد. استفاده از رنگ سفید در پس زمینه سایت ها یک انتخاب مناسب می باشد.

رنگ سیاه: استفاده از رنگ سیاه برای پس زمینه مناسب نمی باشد، بهتر است از این رنگ برای رنگ مطالب مورد استفاده در سایت با یک پس زمینه روشن مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ سبز: این رنگ یکی از رنگ هایی است که بسیار آسان دیده می شود. رنگ سبز از نظر روانشناسی رنگ ها سبب القای احساس اطمینان و امید و بالندگی می گردد.

رنگ قهوه ای: در روانشناسی رنگ ها، رنگ قهوه ای نمادی از متانت و تأثیر گذاری می باشد و رنگ موجود در طبیعت به شمار می رود. این رنگ هم چنین نمایانگر توانایی مالی زیاد نیز می باشد.

رنگ قرمز: استفاده از این رنگ در طراحی سایت سبب افزایش هیجان و شور و انرژی می گردد. رنگ قرمز همچنین موجب جلب توجه بازدیدکنندگان و افزایش شوق و اشتیاق آنان می گردد.

رنگ آبی: این رنگ احساس امنیت و آرامش را در افراد به ارمغان می آورد. رنگ آبی دومین رنگی است که بسیاری از مردم طرفدار آن هستند.

اصول کلی برای انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت:

اولین نکته ای که باید در هنگام انتخاب رنگ بندی مناسب برای سایت در نظر داشته باشیم توجه به موضوع سایت می باشد. به این ترتیب می توانید متناسب با موضوع سایت، رنگ بندی مناسبی را برای هر یک از صفحات سایت انتخاب نموده و در میان آن ها هماهنگی و تناسب ایجاد نمایید. به طور کلی در هر یک از صفحات سایت باید به موضوع آن صفحه توجه نمود و در هر صفحه، متناسب با موضوع آن یک رنگ مناسب را برگزید.

یک اصل کلی در انتخاب رنگ مناسب برای سایت این است که بهتر است در سایت های رسمی تر که دارای بازدیدکنندگان بیشتری هستند از رنگ سفید برای پس زمینه و هم چنین از رنگ آبی برای لینک های استفاده شده در هر صفحه استفاده نمود. رنگ بنفش نیز در برای لینک هایی که قبلا مشاهده شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع روانشناسی رنگ ها تأثیر بسیار زیادی در طراحی یک سایت اصولی دارد. تجربه طراح سایت در انتخاب رنگ مناسب و هم چنین سلیقه شخصی و علایق فردی نیز می تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

بهتر است رنگ های متمم را در گرافیک ها و لینک ها و همچنین متن های مورد استفاده در سایت ها به کار برد.

رنگ های مورد استفاده در لوگو و آرم های موجود در صفحات سایت باید با رنگ متن های موود در صفحه مطابقت داشته باشند.

باید نوع مخاطب ها و بازدیدکنندگان سایت را نیز در انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت در نظر داشت؛ زیرا رنگ ها به طور مستقیم بر روی احساسات افراد تأثیر می گذارند و توجه آن ها در اولین ثانیه های بازدید از سایت به خود جلب می کنند.

رنگ های مورد استفاده در طراحی سایت باید با یکدیگر هماهنگی و تطابق داشته باشند تا به این ترتیب حس مناسبی را به بازدید کننده القا کنند و او را برای بازدید از صفحات دیگر سایت شما ترغیب کنند.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...