رفتن به مطلب

استفاده از گوگل آنالیز در طراحی سایت


mitrabeigi

پست های پیشنهاد شده

سامانه گوگل آنالیز که یکی از سامانه های بسیار خوب برای بررسی و آنالیز ترافیک ورودی به وبسایت هاست که بعد از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. باید مورد استفاده قرار بگیرد . این ابزار که برای وبمستران بسیار آشناست با قابلیت های خوبی همراه است .
آنالیز یا آنالتیکس به معنی تجزیه و تحلیل است و تحلیلهای گوگل به ابزارها و امکانات هنری مجهز شده اند که میتوانند به مقدار زیادی اثرگذاری بازاریابی آنلاین شما را ارتقا ببخشند. به جز این، میتوانید به منبع عظیم اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که آگاهی از انها برای کسب و کارتان یک امر بسیار ضروریست . از طریق انها میتوانید به نقاط ضعف و قوت کمپین بازاریابی تان پی ببرید و تغییرات لازم رو در جهت بهتر کردن اوضاع و جلب رضایت مشتریها به عمل بیارید.
خب اگر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. خود را انجام دادید و همه چیز را مهیا کردید برای حضور کاربر در وبسایت خود باید بگم بیشتر راه را رفتید .

میزان بازدهی فعالیت های خود را میتوانید چک کنید

یکی از جدیدترین ویژگیهای این ابزار تجزیه و تحلیلهای اجتماعی است. با افزایش اهمیت فعالیتهای اجتماعی، بازاریابی اجتماعی هم در جهان امروز برای یک وبمستر بعد از طراحی سایت بخش مهمی از بازاریابی آنلاین را تشکیل میدهد.
کمپین اجتماعی شما باید یک یا چندتا از شبکه های اجتماعی خاصی که در کشورمان که بیشترین طرفدار را دارند در بربگیرد ؛ مثلا فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین و گوگل پلاس. ردیابی همه فعالیتهای شبکه های اجتماعی حتی برای بازاریابهای حرفه ای هم کار مشکل و زمان بری است !
اما خوشبختانه گوگل آنالتیکس ابزاری برای ردیابی عملکرد هر یک از شبکه های اجتماعی در کنار هم در یک داشبورد معرفی کرده که میتواند در وقت و هزینه های شما تا حد زیادی صرفه جویی کند.

اگر طراحی سایت ریسپانسیو کار کرده باشید ، حتما اثر موبایل را در سایت خود میبنید !

با وجود گجت های هوشمند بیشتر وبگردی ها با همین دستگاه ها انجام میشود و به همین دلیل وبمستران در طراحی سایت خود ، ویژگی ریسپانسیو را در نظر میگیرند .
با قابلیت جدیدی که گوگل آنالتیکس برای موبایل فراهم کرده ، میتوانید اثر کاربرهای موبایل را بر روی کسب و کار آنلاین تان بررسی کنید. اگه اکثر ترافیک تان از موبایل است یا بهتر بگم کاربر موبایلی بیشتری دارید، دلیل کافی برای بهینه سازی وب سایت تان برای کاربرهای موبایل دارید. این قابلیت میتواند عملکرد برنامه های موبایلی از جمله دانلودها و فعالیتهای بازدیدکننده ها رو اندازه بگیرد .

عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید

تبلیغات آنلاین شانس موفقیت شما را به اندازه زیادی افزایش میدهد و میتوانید در مقایسه با کسانیکه تبلیغات نداشتند، در کمپین های بازاریابی تان جلوتر از رقبا باشید. اما این هم بستگی به اثرگذاری کمپینهای تبلیغاتی شما نیز دارد. تجزیه و تحلیل تبلیغات (advertising analytics ) به شما امکان ردیابی کانالهای تبلیغاتی مختلفی مثل تبلیغات روی موتورهای جستجو، روی شبکه های اجتماعی، بنرها و ایمیلها رو میدهد.
این قابلیت با کمپین ادوردز هم ترکیب شده و در نتیجه میتوانید به راحتی متوجه شوید که کدام کلیدواژه هابهتر کاربران شما را به مشتری تبدیل میکنند . اگر با ادوردز بازاریابی میکنید، میتوانید تگ گذاری کمپین خود را خودکار کنید تا به وضوح نرخ تبدیل به مشتری مکانهای مختلف تبلیغ و صفحات فرود مختلف رو ببینید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 سال پیش...

یکی دیگر از ابزار های قوی گوگل که در آنالیز سایت مورد استفاده قرار میگیرد سرچ کنسول می باشد. گوگل سرچ کنسول بسیار بین وبمستران و سئوکاران محبوب است و خیلی از آن استفاده می کنند. در اینجا می خواهم کمی در مورد سرچ کنسول جدید گوگل باهاتون صحبت کنم.

سرچ کنسول چیست؟
آن هایی که در حوزه وب و دیجیتال مارکتینگ کار می کنند نام قوی ترین ابزار آنالیز سئو سایت یعنی  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. زیاد به گوششان خورده. متخصصین آنالیز سایت و سئوکار ها روزانه حداقل 3 الی 4 بار به این ابزار سر می زنند. شاید براتون سوال باشه که چرا سرچ کنسول گوگل اینقدر اهمیت دارد و مهم است؟ سرچ کنسول مانند یک پدر و مادر نصیحت گر، مشکلات وب سایتتان را به شما اطلاع می دهد. نقاط ضعف و قدرت، ورودی ها و صفحات فرود، جایگاه شما در هر کلمه کلیدی در گوگل، تعداد دفعاتی که در نتایج گوگل دیده می شوید و…. حالا شاید تا حدودی به جواب سوال گوگل سرچ کنسول چیست؟ رسیده باشید. اما بزارید بیشتر برایتان توضیح دهیم. سرچ کنسول جدیدی گوگل در قسمت های مختلف خود که هر یک از آن ها را در پایین به شما توضیح می دهیم، یک سری اطلاعات و قابلیت هایی را در اختیارتان میگذارد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید مشکلات وب سایت خود را شناسایی و آن ها را حل کنید، نقاط قوت سایتتان را متوجه شوید و با کار بیشتر بر روی آن ها قدرت سایت خود را افزایش دهید. با ویکی دمی در آموزش گوگل سرچ کنسول همراه باشید تا روش استفاده و کاربرد های این ابزار قدرتمند را یاد بگیرید.

دلایل استفاده از سرچ کنسول جدید (search console)

  1. مشاهده اشکالات سایت نظیر نو ایندکس بودن صفحات، ریسپانسیو نبودن در دیوایس های گوناگون، عدم دسترسی ربات های گوگل به صفحات و سورس ها و ….
  2. پاک کردن صفحات دلخواه از نتایج گوگل. شاید شما دوست نداشته باشید که یک سری صفحات وب سایتتان در گوگل نمایش داده شود، شما به وسیله سرچ کنسول می توانید آن ها را پاک کنید.
  3. پیدا کردن کلمات کلیدی و صفحات محبوب کاربران. شما می توانید کلمات کلیدی و صفحاتی که کاربران زیادی را در گوگل جذب خود می کند را پیدا کنید.
  4. حفظ امنیت و مراقبت از سایت. گوگل سرچ کنسول توصیه های امنیتی و مراقبتی و اشکالات سایتتان را شناسایی و به شما اطلاع می دهد.
  5. حل مشکالاتی که باعث افت شما در نتایج گوگل می شوند. شما می توانید توسط google search console مواردی که به شما ضربه می زند و یا به اصطلاح پنالتی گفته می شوند را بیابید و از کاهش رتبه خود در گوگل جلو گیری کنید.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...