• اطلاعیه ها

    • Masih

      برخوردی شدید با تاپیک های تبلیغاتی   شنبه, 12 آبان 1397

      درود، از این لحظه به بعد، تمامی تاپیک های تبلیغاتی سبک رپرتاژ که با هدف جمع آوری بک لینک در انجمن های بیست اسکریپت ایجاد می شوند، حذف شده و دسترسی کاربر خاطی نیز مسدود خواهد شد.

web design

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره web design

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد 27 آبان 1368

اطلاعات شخصی

  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    ASP.NET
  • آدرس سایت
    http://webone.co/
  • صفحه خانگی
    http://webone.co/
  • جنسیت
    female
  1. ارتباط بین طراحی وب و جستجوگرها پیچیده و در عین حال کاملا دوطرفه است. شاید درک ارتباط دو طرفه بین طراحی سایت و SEO برای بسیاری از افراد آنچنان درک نشده باشد. اگر بخواهیم این ارتباط را ساده بیان کنیم باید بگوییم که طراحی وب سایت با جنبه های بصری مرتبط است، و SEO بر نحوه دست یابی یک سایت تاثیر گذار است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تنها ظاهر سایت بر سئو تاثیر گذار نیست بلکه برخی فاکتورهای فنی در طراحی نیز بر سئو تاثیر می گذارد. کاربران هدف اصلی سئو و طراحی سایت شما از طریق طراحی وب سایت جلوه های بصری و فنی مورد نیاز سایت را طراحی می کنید و آن را در اختیار کاربران و موتورهای جستجو قرار می دهید. از طرفی بهینه سازی سایت شامل رعایت مجموعه دستورالعمل هایی در طراحی ( هم در مباحث ظاهری و هم در مباحث فنی ) است که باعث می شود موتورهایی جستجو بهتر مطالب شما را کاوش کند ، به آن رتبه دهد و در اختیار کاربران قرار دهد. در نهایت می توان گفت که هم طراحی سایت و هم سئو یک هدف را دنبال می کنند و آن هم رضایت کاربر است. موتورهای جستجو بعد از بررسی سایت شما و کسب اطمینان از مفید بودن سایت شما در نظر کاربر به آن امتیاز داده و رتبه بهتر را به آن نسبت می دهند. اگر شما صرفا یک سایت زیبا داشته باشید که کسی از وجود آن مطلع نشود فایده ای ندارددر عین حال اگر در رتبه یک گوگل باشید و طراحی نامناسبی داشته باشید کاربران وقت زیادی در سایت شما نمی مانند.در حقیقت بهینه سازی سایت ایده آل کاربران را به سایت شما متصل می کند و طراحی سایت ایده آل کاربران را در سایت شما نگه میدارد. شاید تصور کید که اگر طراحی وب سایت خود را به شخصی بسپارید که هر دو زمینه طراحی و بهینه سازی را باهم انجام دهد شما با یک تیر دو نشان زده اید، اما این تصور غلطی است...!!طراحی و سئو جدا از یکدیگر کار می کنند؟ طراحی سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا به طور کلی سئو سایت ، هرکدام فرایند جداگانه ای هستند که نیاز به دانش و تخصص حرفه ای در زمینه خود را دارند. بنابراین بهتر است تیم طراحی وب سایت شما و تیم سئو هریک جداگانه استراتژی های سایت شما به صورت تخصصی به پیش برند. در اینجا اصلی ترین دلایلی که شما نیاز دارید تا یک مشارکت استراتژیک بین طراحی وب حرفه ای و بهینه سازی ایده ال برای جستجوگرها داشته باشید را بیان می کنیم : SEO شما بهتر کار خواهد کرد، اگر طراح وب شما در زمینه کد نویسی سایت مسائل فنی را در نظر گرفته باشد وصفحات سایت شما را هم برای بازدید کننده و هم برای موتورهای جستجو طراحی کرده باشد. SEO حرفه ای باید ایجاد محتوا را هدایت و آنالیز کند در حالی که طراح سایت شما تصمیم می گیرد محتوای شما در کدام قسمت سایت نمایش داده شود تا برای کاربر جذابیت بیشتری داشته باشد. شما در سئو سایت خود به نتیجه بهتری دست می یابید ، اگر طراح سایت شما سرعت بارگذاری سایت را درنظر گرفته باشد. یک طراح حرفه ای می داند که حتی یک ثانیه بیشتر در بارگذاری سایت به معنای از دست دادن بازدید کننده سایت شما خواهد بود. بنابراین تمام فاکتورهای مربوط به سرعت را رعایت می کند. SEO شما بهتر کار خواهد کرد، اگر طراح سایت شما بداند که عناصراصلی سایت ، عکس ها ، متن ها ، لینک ها ، بنر، تیترها و ... را در کدام قسمت بارگذاری کند تا در درجه اول تجربه کاربری ایده ال و در درجه دوم مناسب موتورهای جستجو باشد. SEO شما بهتر کار خواهد کرد، اگر سایت شما به گونه ای طراحی شده باشد که پاسخگوی انواع پلت فرم های تلفن همراه ، تبلت و ... باشد. بنابراین با توجه به مطالب گفته شده اگر به دنبال طراحی سایت در زمینه کاری خود هستید بهتر است سئو سایت را فراموش نکنید. آنچه که مسلم است طراحی یک سایت زیبا به تنهایی عامل موفقیت در کسب و کارتان نیست . فاکتور مهم در این زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که می تواند سایت شما را به کاربر نمایش دهد ، ترافیک بیشتر برایتان ایجاد کند و در نهایت فروش بیشتر را برایتان به دنبال داشته باشد. پس لازم است در انتظارات خود از شرکت های طراحی سایت تجدید نظر کرده و سئو سایت را نیز مد نظر قرار دهید و هنگام تحقیق در مورد شرکتی که قصد دارید طراحی سایت خود را به آن بسپارید در مورد مسائل زیر تحقیق کنید: آیا شرکت طراحی سایت از قالب آماده استفاده می کند یا می توانید یک طراحی سفارشی داشته باشید ؟ آیا شرکت طراحی سایت از یک تیم طراحی و یک تیم سئو به طور جداگانه بهره مند هست ؟ آیا درکدنویسی سایت اصول سئو را رعایت می کند؟ ایا سایتی که برای شما طراحی می شود نسخه موبایل را پشتیبانی می کند؟ ایا شرکت طراحی سایت تضمین می دهد که سرعت بارگذاری سایت شما برای سئو مشکلی نخواهد داشت؟ ایا سایت شما در صورت نیاز در آینده قابلیت بروز رسانی خواهد داشت؟ ایا شرکت مورد نظر تیم پشتیبانی قوی بهره مند دارد یا خیر؟ یک شرکت طراحی سایت خوب طراحی سایت شما را به صورت حرفه ای بگونه ای انجام می دهد که شما بتوانید کلیه خدمات سئو سایت را درزمینه کاری خود در اختیار داشته باشید و از بابت مسائل فنی مشکلی برای بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو نداشته باشید. منبع:فارس نیوز
  2. اخیراً 1 میلیون وب سایت در نتایج جستجوی گوگل بررسی شده اند تا پاسخ این سؤال پیدا شود : چه عواملی دقیقاً بر روی رتبه بهتر و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تأثیر دارند ؟ در این تحقیق، محتوای وب سایت ها، بک لینک ها و حتی سرعت لود سایت بررسی شده اند. تعداد دامین های لینک شده به سایت شما تأثیر بسیار زیادی در رتبه بندی سایتتان دارند ممکن است قبلاً هم شنیده باشید که داشتن 10 بک لینک از یک وب سایت نتیجه ثمر بخش و خوبی ندارد. در واقع بهتر است 10 لینک از سایت های مختلف داشته باشیم تا اینکه 10 لینک از یک دامین داشته باشیم. بر طبق نتایج این تحقیق، تنوع در دامین ها و سایت هایی که لینک ما در آن ها قرار دارد مهم و تأثیرگذار میباشد. گوگل دوست دارد که ببیند سایت های مختلفی به شما لینک شده اند و شما را تأیید میکنند بنابراین بک لینک بیشتر در سایت های مختلف و متنوع به معنی تأیید بیشتر از دید گوگل و رتبه بندی بهتر خواهد بود. در واقع بر اساس این تحقیق تعداد دامین های مختلفی که به یک سایت لینک شده اند، قوی ترین و تأثیرگذارترین عامل در رتبه بندی بهتر آن وب سایت میباشند. بنابراین در سئو، گرفتن بک لینک از سایت های مختلف بسیار مهم و کلیدی میباشد. دامین های معتبر رتبه بهتری در گوگل دارند همانطور که قبلاً هم ثابت شده بود این تحقیق هم نشان داد که میزان اعتبار یک دامین (domain authority) به طور مؤثری با رتبه بندی سایت در گوگل مرتبط است. در واقع اعتبار کلی یک وب سایت تأثیر بیشتری نسبت به اعتبار هر صفحه آن برای رتبه بندی بهتر در گوگل دارد. به عبارت دیگر دامینی که صفحه شما در آن قرار دارد بسیار مهمتر از خود آن صفحه میباشد. بنابراین افزایش تعداد لینک ها به سایتتان باعث بهبود رتبه صفحات دیگر سایتتان نیز میشود. انتشار محتوای جامع و کامل باعث بهبود رتبه سایت در گوگل میشود در روزهای اولیه سئو، گوگل موضوع یک صفحه را با استفاده از کلمات کلیدی که در آن صفحه به کار رفته بودند متوجه میشد. اگر کلمه کلیدی چند بار در صفحه تکرار میشد گوگل می فهمید که موضوع آن صفحه راجع به آن کلمه کلیدی است. امروزه با استفاده از الگوریتم Hummingbird ، گوگل موضوع هر صفحه ای را متوجه میشود. برای مثال زمانی که عبارت "چه کسی کارگردان فیلم برگشت به آینده بود" را در گوگل جستجو کنید، دیگر گوگل به دنبال صفحه هایی که این عبارت در آن ها به کار رفته باشد نمی گردد. در عوض مفهوم عبارت را درک کرده و پاسخی برای آن ارائه میکند . همانطور که مشخص است این مسئله تغییر زیادی در نحوه تولید محتوا برای سئو ایجاد کرد. پس در تئوری، گوگل باید محتوایی را ترجیح دهد که یک موضوع مشخص را به طور جامع پوشش میدهد. ولی آیا در حقیقت هم گوگل همینطور عمل میکند ؟ برای پاسخ به این سؤال تعداد 10000 URL در سایت MarketMuse مورد بررسی قرار گرفتند. و مشخص شد که محتوای جامع و کامل به طور قابل ملاحظه ای بر محتوای سطحی غلبه کرده و تأثیر بیشتری بر رتبه بندی بهتر دارد. جالبه ! ولی چطور میشود محتوایی ایجاد کرد که از نظر گوگل جامع باشد ؟ حال به دو مثال زیر توجه کنید : اولین مثال، مقاله ای است راجع به کارت سرگرمی باغ های بوش که در روزنامه Daily press منتشر شده : این صفحه معیارهای زیادی دارد که باعث شده در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. برای مثال، از کلمه کلیدی در تگ عنوان و تگ H1 استفاده شده است. همچنین دامینی که صفحه در آن قرار دارد یعنی Dailypress.com یک دامین معتبر با دامین آتوریتی بالا (DA) میباشد. با این حال این صفحه تنها در رتبه 10 برای کلمه کلیدی " کارت سرگرمی باغ های بوش " قرار دارد. بخشی از این رتبه پایین به دلیل این است که محتوای آن صفحه از اعتبار موضوعی کمی برخوردار است. از طرف دیگر صفحه ای وجود دارد که درباره سس ساتی بالیایی میباشد: این صفحه اطلاعات جامعی راجع به سس ساتی ارائه میکند. محتوای این صفحه شامل تاریخچه سس ساتی در اندونزی، نحوه استفاده از این سس، یک دستور پخت و حتی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آن میباشد. با اینکه کلمه "سس ساتی اندونزی" در همه جای این صفحه به کار نرفته است ولی این صفحه برای همین کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل قرار دارد. دلیل رتبه بندی خوب این صفحه، داشتن اعتبار موضوعی بالا برای کلمه کلیدی "سس ساتی اندونزی" میباشد. بنابراین ایجاد محتوای جامع و کامل میتواند باعث رتبه بندی بهتر در گوگل شود. محتوای طولانی نسبت به محتوای کوتاه رتبه بندی بهتری در گوگل دارد همانطور که در مقاله های قبلی سئو از جمله "19تکنیک کاربردی سئو 2016" اشاره کردیم محتوای طولانی با بیش از 1500 کلمه تأثیر زیادی بر سئو و رتبه بندی صفحه دارد. زیرا باعث میشود گوگل به درک بهتری از موضوع مطلب مورد نظر برسد و نشان میدهد که صاحب سایت نسبت به سایت و محتوای آن حساس بوده و تلاش دارد محتوای با کیفیت و جامع تولید کند. HTTPS به طور مستقیم با رتبه بندی بهتر در گوگل ارتباط دارد سال پیش گوگل از وب مسترها خواست که سایتشان را به HTTPS انتقال دهند. و حتی اعلام کرد که این امر در رنکینگ و رتبه بندی سایت ها تأثیر دارد. در این تحقیق متوجه شدیم که رتبه های بالا در صفحه اول گوگل با HTTPS مرتبط هستند هر چند این ارتباط بسیار قوی نیست. آیا باید همین امروز سایتتان را به HTTPS انتقال دهید ؟ تصمیم با شماست اما سوئیچ کردن به HTTPS پروژه ای مهم و حساس است که ممکن است باعث بروز مشکلات فنی جدی شود. قبل از سوئیچ کردن به HTTPS راهنمای گوگل را در این مورد بررسی کنید. از آنجایی که رابطه بین رتبه بندی صفحات و HTTPS خیلی قوی نیست و سوئیچ کردن به HTTPS مسئله آسانی نیست، پیشنهاد نمی کنیم که فقط به خاطر سئو و رتبه بندی بهتر این کار را انجام دهید. ولی چنانچه در حال راه اندازی سایت جدیدی هستید در نظر داشته باشید که از همان ابتدا از HTTPS استفاده کنید. ارتباطی بین کد Schema و رتبه بهتر در گوگل وجود ندارد ! شایعه ها و بحث های زیادی درباره کد schema و سئو تا به حال وجود داشته است. و تئوری این است که : کد schema به موتورهای جستجو می فهماند که محتوای ما به چه معنی است و موضوع آن چیست. و این مسئله باعث میشود که گوگل سایت ما را به افراد بیشتری نمایش دهد. برای مثال، میتوانید با استفاده از تگ <name> در داده های ساختاری (structured data) به گوگل بفهمانید زمانی که از کلمه "جنگ ستارگان" استفاده میکنید منظورتان نام یک فیلم است. یا میتوانید از کد schema برای امتیاز گذاری (rating) بر روی محصولاتتان استفاده کنید. گوگل اعلام کرد که ممکن است در آینده استفاده از داده های ساختاری به عنوان یک امتیاز برای رتبه بندی محسوب شود ولی در این تحقیق مشخص شد که وجود داده های ساختاری هیچ ارتباطی با رتبه بندی سایت ندارد ! بنابراین میتوانید از داده های ساختاری در سایت خود استفاده کنید ولی انتظار نداشته باشید که این کار تأثیر زیادی روی رتبه بندی سایتتان داشته باشد. URL های کوتاه بهتر از URLهای بلند و طولانی هستند URLهای کوتاه به داشتن سئوی درون صفحه ای (on page) بهتر کمک میکنند. چرا ؟ به دو دلیل : دلیل اول اینکه فهمیدن یک URL کوتاه برای گوگل بسیار ساده تر و راحت تر است. در واقع بعد از 5 کلمه اول در URL ، گوگل به کلمات بعدی اعتبار و اهمیت کمتری میدهد. خوشبختانه رعایت کردن این مسئله بسیار ساده است کافیست هر زمان که مطلبی را منتشر میکنید دقت کنید که URL آن کوتاه و ساده باشد. چنانچه از وردپرس استفاده میکنید میتوانید ساختار permalink را در حالت "post name" قرار دهید. فقط توجه کنید که permalink های جدید تنها به مطالب بعدیتان اعمال شوند زیرا اگر permalink ها را برای پست های قدیمی هم تغییر دهید با مشکلات جدی در سئو روبرو خواهید شد. دلیل دوم اینکه یک URL طولانی معمولاً به صفحه ای اشاره میکند که در فاصله زیادی از صفحه اصلی قرار دارد. و این بدان معنی است که اعتبار یا آتوریتی کمتری به آن صفحه اختصاص می یابد و اعتبار کمتر یعنی رتبه پایینتر. بنابراین در صورت ممکن بیشتر از URLهای کوتاه استفاده کنید تا گوگل راحتتر موضوع صفحه شما را تشخیص دهد. مطلب به همراه حداقل یک تصویر مزیت بیشتری نسبت به مطلب بدون تصویر دارد مطالعات نشان داده است که صفحاتی که حاوی تصویر هستند تعداد بازدید بیشتر و اشتراک گذاری بیشتری نسبت به صفحات بدون عکس دارند. بنابراین استفاده از تصاویر در یک مطلب تعداد اشتراک گذاری آن را در شبکه های اجتماعی افزایش داده و به این ترتیب باعث رتبه بندی بهتر آن در گوگل میشود. برای بررسی تأثیر استفاده از تصویر بر روی رتبه بندی، صفحاتی را که هیچ تصویری نداشتند با صفحاتی که حداقل یک تصویر داشتند مقایسه کردیم. و به این نتیجه رسیدیم که وجود حداقل یک تصویر در صفحه به طور قابل ملاحظه ای بهتر از عدم وجود تصویر است. با این حال زمانی که به تعداد کلی تصاویر در صفحه و رتبه آن صفحه دقت کنیم متوجه میشویم که رابطه ای بین تعداد تصاویر و رتبه صفحه وجود ندارد ولی وجود حداقل یک تصویر در صفحه به رتبه بندی بهتر آن کمک میکند. استفاده از یک کلمه کلیدی مشخص در تگ عنوان ارتباط کمی با رتبه بندی بهتر دارد تگ عنوان همواره مهمترین عنصر در سئوی درون صفحه ای بوده است. زیرا تگ عنوان یک ایده کلی راجع به موضوع یک صفحه به افراد و همچنین موتورهای جستجو ارائه میکند و کلمات موجود در تگ عنوان به طور قابل ملاحظه ای در رتبه بندی صفحات تأثیر داشته اند. با این حال، در این تحقیق بررسی شد که با توجه به حرکت گوگل به سمت معناگرایی اهمیت تگ عنوان کم شده است یا خیر. در این تحقیق مشخص شد که استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان بر روی رتبه بندی تأثیر دارد ولی نه آنچنان که تصور میشد. با توجه به این نکته دیگر گوگل نیاز ندارد که حتماً یک کلمه کلیدی مشخص در تگ عنوان ببیند تا موضوع صفحه شما را بفهمد. برای مثال در تصویر ذیل 6 صفحه اول در نتیجه جستجوی کلمه کلیدی " list building" را مشاهده میکنید : دقت کنید که 3 نتیجه از جمله نتیجه شماره 1 حاوی خود کلمه " list building" نمی باشند. و این نشانه ای از حرکت گوگل به سمت معناگرایی میباشد. بنابراین استفاده از کلمه کلیدی مشخص در تگ عنوان به رتبه بندی بهتر برای آن کلمه کلیدی کمک میکند ولی تأثیر آن در آینده ای نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد. سرعت لود بالا باعث رتبه بندی بهتر صفحات سایت میشود گوگل از سال 2010 ، سرعت سایت را به عنوان یک معیار رسمی برای رتبه بندی سایت ها مد نظر قرار داد. سرعت سایت چه اندازه بر روی رتبه بندی آن تأثیر دارد ؟ سرعت متوسط 1 میلیون سایت در Alexa بررسی شد. به عبارت دیگر سرعت هر صفحه به تنهایی اندازه گیری نشد و سرعت لود میانگین هر سایت مورد توجه قرار گرفت. و رابطه بسیار قوی بین سرعت لود سایت و رتبه بندی آن در گوگل اثبات شد. بنابراین سایت هایی که سرعت لود بهتر دارند در گوگل در رتبه بالاتری قرار می گیرند. بک لینک بیشتر = رتبه بهتر آیا گوگل همچنان به بک لینک ها برای سئو اهمیت میدهد ؟ در این تحقیق تعدا کلی بک لینک های هر سایت اندازه گیری شد و مشخص شد که تعداد بک لینک بیشتر باعث رتبه بندی بهتر میشود. با اینکه الگوریتم های گوگل در مورد سئو پیوسته در حال تغییر است ولی بک لینک همچنان به عنوان یک معیار مهم برای گوگل باقی مانده است. ارتباط زیادی بین میزان اعتبار کلی صفحات و رتبه بندی آن ها وجود دارد آیا آتوریتی یا اعتبار کلی یک صفحه تأثیری در رتبه بندی آن دارد ؟ اکثر سئو کارها و وب مسترها قبول دارند که کیفیت بک لینک دقیقاً به اندازه کمیت آن مهم است. در واقع بهتر است 1 لینک از یک سایت معتبر داشته باشیم تا 100 لینک از یک سایت بی کیفیت ! بنابراین بر اساس داده های به دست آمده صفحات و سایت هایی که لینک آتوریتی بالاتری دارند از رتبه بهتری هم در گوگل برخوردار هستند. استفاده از کلمه کلیدی مشخص در متن لینک ارتباط زیادی با رتبه بندی ندارد بعد از اینکه گوگل نسخه پنگوئن را در سال 2012 بروز رسانی کرد، بسیاری از متخصصان سئو استفاده از یک کلمه کلیدی مشخص در متن بک لینک را منع کردند. با این حال بسیاری از مطالعات نشان دادند که همچنان متن لینک معیار مهمی میباشد. بنابراین در این تحقیق بررسی شد که آیا متن لینک عامل مهمی است یا خیر. بر اساس نتیجه این تحقیق مشخص شد که متن لینک با کلمه کلیدی مشخص، ارتباط زیادی با رتبه بندی سایت دارد. در ابتدا ایجاد بک لینک با کلمه کلیدی بسیار تأثیرگذار بود. برای مثال، چنانچه می خواستید برای کلمه کلیدی "طراحی سایت" در رتبه بهتری قرار بگیرید باید از این کلمه در متن لینک هایتان استفاده می کردید : ولی بعد از اینکه گوگل اعلام کرد که این کار را نشانه spam میداند دیگر پیشنهاد نمی شود که متن لینک فقط خود آن کلمه کلیدی باشد با اینکه تأثیر زیادی دارد ولی ممکن است spam شناخته شود. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی به صورت ترکیبی در متن لینک ها استفاده کنید.