رفتن به مطلب

shazin

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    0
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره shazin

  • درجه
    کاربر تازه وارد
    کاربر تازه وارد

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    وردپرس
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    PHP
  • انجمن ساز مورد علاقه
    MyBB
  • آدرس سایت
    https://shazinco.com/service/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/
  • صفحه خانگی
    https://shazinco.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C
  • جنسیت
    male

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

  1.  

    طراحی سایت این روزها در هر صنعتی بسیار حائز است. اما تنها طراحی سایت و داشتن یک سایت زیبا مانند داشتن فروشگاهی زیبا در یک کوچه بن بست در یک محله کم جمعیت است. موردی که باعث می شود سایت شما در سئو سایت توضیحات صفحات سایت بسیار حائز اهمیت است و همان طور که عنوان مناسب صفحه در جستجوهای گوگل تاثیر دارد، توضیحات صفحه نیز تاثیر بسزایی در راهنمایی کاربران دارد. متا تگ توضیحات خلاصه ای از محتوای سایت را ارائه می دهد. این تگ در جستجوهای گوگل به نمایش در می آید و جستجوگر به راحتی متوجه می شود که سایت شما با موضوع مورد نظر او هماهنگی دارد یا ندارد. در گذشته متا تگ دیسکریپشن نقش مهمی در رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو ایفا می کردند اما اخیراً گوگل اعلام کرده است که این متا تگ تاثیر مستقیمی در افزایش رتبه گوگل ندارد. اگر چه این متا تگ تاثیر مستقیم در رتبه بندی ندارد اما با توجه به مطالبی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، متوجه می شوید که همچنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در بهینه سازی سایت باید مورد توجه قرار گیرد.

     
    متا تگ توضیحات چیست؟

    متا تگ دیسکریپشن  (Description) یک تگ HTML است که در آن توضیحات مختصری درباره موضوع صفحه قرار دارد. این متا تگ زیر عنوان صفحه قرار می گیرد و در صفحه نتایج جستجو به نمایش در می آیند.

     
    اهمیت متا تگ توضیحات برای سئو

    یکی از دلایل مهم استفاده از متا تگ توضیحات، راهنمایی کاربران در انتخاب بهترین گزینه در نتایج جستجو است. هنگامی که کاربر جستجویی را انجام می دهد، تگ توضیحات و عنوان صفحه قابل مشاهده است. این دو عامل به کاربر کمک می کند تا بتواند بهترین گزینه را از میان گزینه های پیش رو انتخاب کند. به عنوان مثال اگر فردی کلمه ” شیر” را جستجو کند و به دنبال شیر جنگل باشد با ارائه توضیحات مناسب وارد سایت هایی که در مورد لبنیات و شیر خوراکی است نمی شود و سریع تر به خواسته خود می رسد.

    علاوه بر این یک متا دیسکریپشن بهینه، نرخ کلیک سایت در نتایج جستجو را افزایش می دهد. افزایش نرخ کلیک توسط متا تگ توضیحات، افزایش ترافیک سایت را به همراه دارد. افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت در کنار یکدیگر باعث ارتقا رتبه وبسایت و قرار گیری در صفحه اول گوگل می شود. در صورتی که توضیحات شما با خواسته اصلی کاربران منطبق باشد قطعاً سایت شما برای آن ها جذاب است و می تواند افزایش نرخ تبدیل را با خود به همراه داشته باشد.

    علاوه بر موارد  ذکر شده یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر رتبه بندی وبسایت شما نرخ پرش یا بانس ریت صفحات است. تعداد زیادی از بازدید کنندگان بدون این که از صفحات دیگر سایت بازدید کنند و یا فعالیت مفیدی در سایت انجام دهند از آن خارج می شوند و مجدداً به صفحه نتایج جستجو بر می گردند این مورد به گوگل نشان می دهد که متای توضیحات شما با محتوای سایت شما متفاوت است و قطعا این قضیه بر رتبه بندی وبسایت شما تاثیر منفی دارد.

     
    نکات مهم برای نوشتن متاتگ توضیحات

    انتخاب عبارات جذاب و مناسب برای توضیحات صفحات سایت

    سعی کنید در انتخاب کلمات خود کاملاً خلاقانه عمل کنید و عباراتی را انتخاب کنید که برای کاربران جذاب باشد و آن ها را برای انتخاب سایت شما در میان رقبا ترغیب کند.

     
    منحصر به فرد بودن توضیحات متا برای صفحات مختلف سایت

    بهتر است متای دیسکریپشن صفحه اصلی سایت با دیگر صفحات متفاوت باشد. در واقع هر صفحه با توجه به محتوای خاص خود می تواند توضیحات ویژه خود را داشته باشد. متفاوت بودن توضیحات صفحات مختلف سایت تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت به همراه دارد.

     
    استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا

    گوگل در صفحه نتایج جستجو کلمات کلیدی موجود در متا تگ توضیحات را پر رنگ تر نمایش می دهد و از این طریق کاربران را برای انتخاب گزینه مناسب تر راهنمایی می کند. هر چند این مسئله پارامتری برای رتبه بندی سایت نیست اما کاربر را به هدف خود نزدیک تر می کند. استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا محدودیت ندارد اما توصیه می شود که فقط  از یک یا دو کلمه کلیدی در توضیحات استفاده شود.

     
    از علائم و نمادهای ریاضی استفاده نکنید

    موتور های جستجو علائم ریاضی را به عنوان کد HTML به حساب می آورند. اگر این نمادها در توضیحات استفاده شوند ممکن است گوگل آن ها را به عنوان کد به حساب آورد و توضیحات را نادیده بگیرد.

     
    تعداد کاراکتر مجاز برای متا دیسکریپشن

    طولانی بودن توضیحات توسط گوگل جریمه نمی شود اما با توجه به این مورد که فضای محدودی برای توضیحات در نتایج جستجو در نظر گرفته شده است فقط بخشی از متن نمایش داده می شود و بقیه قسمت ها به صورت … نمایش داده می شود لذا بهتر است طول متاتگ توضیحات بین 150 تا 170 کاراکتر باشد.

     
    به روزرسانی توضیحات صفحات قدیمی

    با به روزرسانی تگ توضیحات صفحات قدیمی  و اشتراک گذاری مجدد لینک این صفحات می توانید افراد بیشتری را برای بازدید از این صفحات ترغیب کنید.

    با توجه به موارد و نکات مطرح شده در این نوشته اگر چه گوگل مدت ها پیش اعلام کرده است که متاتگ توضیحات در رتبه بندی سایت تاثیری ندارد اما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که متنی که در توضیحات قرار می دهیم در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود و شدیداً مورد توجه کاربران است. هر چقدر این متن برای کاربران جذاب تر باشد احتمال انتخاب سایت و کلیک کردن بر روی آن از طرف کاربر افزایش می یابد و از این طریق نرخ CTR افزایش می یابد و جایگاه سایت شما به مرور در نتایج جستجو بهبود می یابد.

    از همین امروز برای نوشتن و بهینه کردن متا دیسکریپشن سایت خود اقدام کنید و مواردی مانند طول توضیحات، جذابیت عبارت انتخابی، استفاده از کلمات کلیدی و توجه به هویت و برند سایت را برای نوشتن توضیح مناسب در نظر داشته باشید. با این کار یک قدم به بهینه سازی سایت خود نزدیک تر می شوید.

     

    1. shabgard

      shabgard

      برای حل این مشکل ابتدا با ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل سایتتون رو به اون معرفی کنید و سپس می توانید درخواست ایندکس صفحات را به آن بدهید. البته من چند وقت پیش در یک دوره آموزش سئو چیست شرکت کردم که این مطلب رو هم همونجا یاد گرفتم.

×
×
  • اضافه کردن...