رفتن به مطلب

10 اشتباه مهلکی که میتواند هر طراح سایت انجام دهد ؟!


itzeroone

پست های پیشنهاد شده

 
هر طراح وب در طراحی سایت خود ممکن است از اشتباهات استفاده کند که قابل جبران نباشد و میتواند این موارد جزو اشتباهات مهلک باشد ! اما قابل حل !

اگر شما هم لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. انجام میدهید باید حتما به نکات ریز در طراحی سایت توجه داشته باشید . این نکات به قدر میتواند مهم و کاربردی باشد که رعایت نشدن آنها سبب نادیده گرفتن تمام زحمات شما طی فرایند طراحی سایت شود .

استفاده از تایپوگرافی های بی کیفیت و ضعیف

وجود تایپوگرافی میتواند در طراحی سایت بسیار موثر باشد و به شکست یا موفقیت کمک کند . برخی طراحی سایت ها دارای انوع مختلفی از فونت ها هستند، اما متاسفانه دارای خوانایی و مطابقت با حالت و هدف طراحی وب سایت نمی باشند.


روی غلط املایی مطالب سایتتان بسیار حساس باشید


غلط املایی برای یک طراح وب سایت بسیار وحشتناک می باشد. داشتن غلط املایی در طراحی سایت بسیار غیر حرفه ای می باشد و مانع بازگشت کاربر به وب سایت می شود. هیچ کاربر وب سایتی از سایت هایی که دارای غلط های املایی می باشد، دوباره بازدید نمی کنند. این گونه اشتباهات برای طراح وب سایت بسیار گران تمام می شود. در موارد چاپی هم این اشتباهات بسیار زیان بار هستند، زیرا پرینت دوباره آن هزینه هایی را می طلبد.


فراموش کردن گروه بندی فایل ها در طراحی سایت


زمانی که باید طراحی سایت و یا محصول نهایی را به مشتری وب سایت عرضه کنید، نباید فایل تصاویر و مدارک خام را برای آن ها بفرستید. این موارد کافی نیستند. شما باید هر چیزی را که برای پروژه طراحی سایت به کار برده اید و به اتمام رسانده اید، برایشان ارسال کنید. گروه بندی نکردن فایل های طراحی سایت، برا هر کسی که می خواهد آن ها را باز و مطالعه نماید، مشکلاتی را پدید می آورد.



ساخت گرافیک و لوگوها با فرمت شطرنجی


فرمت شطرنجی در هر زمینه از طراحی بخصوص طراحی وبسایت، غلط و اشتباه است. در اکثر مواقع، گرافیک هایی نظیر لوگو یا پس زمینه یک طراحی، باید به حالت برداری و قابل جا به جایی طراحی شوند. فایل های شطرنجی، مانند تصاویر دیجیتالی، از میلیون ها میلیون پیکسل ساخته شده است. در برخی از اندازه ها، این پیکسل ها به طور نامناسبی نمایان می شوند



استفاده نامناسب از فضای آزاد در طراحی سایت


خیلی از طراحان وب سایت می دانند که باید در طراحی سایت از فضای آزاد استفاده کنند، اما به علت داشتن اطلاعات زیاد در وب سایت، دچار اشتباه می شوند. نتیجه این امر به هم ریختگی در طراحی سایت می باشد.


فضای نامتناسب بین حروف


رعایت نکردن فضای میان حروف می تواند عامل متمایز بین یک پروژه طراحی وب سایت تکمیل شده و تکمیل نشده باشد.

فراموش کردن طراحی حاشیه ها در موارد چاپی


اگر شما یک طراح چاپی هستید، باید به حاشیه های صفحات نیز فکر کنید. حاشیه ها به طراحی، خطوط و اندازه های مناسبی می بخشد. اگر در ابتدا این موضوع را فراموش کرده باشید، در پایان برای متناسب شدن کلی طراحی، باید زحمات زیادی را متقبل شوید. در برخی موارد هم باید دوباره روی این موضوع کار کنید و یا بخش از تصاویری که از حاشیه بیرون می زند را حذف کنید.

استفاده بیش از اندازه از سبک های طراحی در وب سایت ها و یا موارد چاپی


سبک های طراحی مانند تایپوگرافی در طراحی وب سایت می باشد: اگر بیش از اندازه از آن ها استفاده کنید، طراحی وب سایت بسیار نامنظم به نظر می آید. افکت های اضافه مانند سایه ها و انیمیشن ها و تزئین کردن های بیش از حد عوامل طراحی سایت، جزء این دسته از اشتباهات می باشند. این موضوع در استفاده از عوامل مدرن و گرایشات روز دنیا به صورت افراطی نیز صدق می کند. اگر این گرایشات کوتاه مدت باشد، طراحی وب سایت تان را از مد افتاده و قدیمی نمایان می کنند.

استفاده بیش از اندازه از رنگ ها در طراحی سایت

رنگ های ضعیف و بی ربط می تواند به نوبه خود، مشکلاتی را در طراحی سایت به وجود آورد. رنگ های افراطی، یک طراحی سایت را به هم ریخته، شلوغ و غیر رسمی نمایان می کند، این در حالی است که کمبود رنگ در طراحی سایت نیز به نظر کسل کننده می رسد. استفاده از رنگ های غلیط به طور نامناسب نیز مانند تصویر بالا باعث لرزش چشمان و در نهایت خروج کاربر از وب سایت می شود، زیرا سردرگمی زیادی را برای کاربر وب سایت فراهم می آورد.



متقارن ساختن تمامی عوامل طراحی سایت


این مورد خستگی و بی حوصلگی زیادی را به کاربر وب سایت القا می کند. اگر همه عوامل در هر بخش از طراحی وب سایت متقارن باشند، علاقه و جذابیت طراحی سایت تان از بین می رود.

منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...