رفتن به مطلب

نکاتی که قبل از سفر به استانبول باید بدانیم


hani2374abd

پست های پیشنهاد شده

استانبول پایتخت فرهنگی ، اقتصادی و گردشگری در ترکیه است همچنین در سال 2010 پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و از نظر تعداد گردشگران سومین شهر جهان به حساب می آید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. دارای آب و هوای معتدل است و تابستان و بهار بهترین زمان برای سفر به این کلان شهر است البته کسانی که علاقه زیادی برای خرید دارند در زمستان با حراج ها و تخفیف های زیاد می تواند سفر هیجان انگیزی داشته باشند.

در استانبول سنت و مدرنیته در تقابل باهم هستند از طرفی در شهر مساجد ، کلیساها و میراث تاریخی به وضوح به چشم می خورد و از طرفی ساختمان های مدرن، هتل ها، رستوران ها و بارهای شبانه و مراکز خرید بزرگ خودنمایی می کنند.

در مجموع استانبول به شهر شب زنده داری معروف است. و تنها شهر بزرگ جهان است است که بین 2قاره آسیا و اروپا قرار دارد و مرز جدایی این 2 قاره تنگه زیبای بسفر است که دریای مرمره که استانبول در آن قرار دارد را به دریای سیاه متصل میکند.

غذاهای استانبول بسیار لذیذ است و پیشنهاد ما به شما این است در سفر به این شهر حتماً اسکندر کباب را تجربه کنید

برای تردد در استانبول می توانید با تهیه استانبول کارت از دکه های کنار ایستگاه های مترو سفرهای درون شهری راحت، سریع و بدون ترافیکی داشته باشید، همچنین از نظر هزینه اتوبوس، مینی بوس، تراموا و ون نیز برای سفر در سطح شهر بسیار مناسب تر از تاکسی ها می باشند.

موقعیت مکانی هتل شما هم بسیار مهم است هرچه هتل نزدیکتر به مرکز شهر باشد رفت و آمد و دسترسی به نقاط مختلف در شهر نیز آسانتر است. پس قبل از رزرو هتل حتماً به این موضوع نیز دقت کنید.

در استانبول برای استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی باید هزینه ای بپردازید البته عموماً این سرویس ها تمیز می باشند.

آب لوله کشی در استانبول نیز قابل شرب نیست و از آب های معدنی و آماده باید برای نوشیدن استفاده کنید.

برای گشت و گذار در استانبول می توانید مراکز متنوع خرید، مسجد ایا صوفیه، مسجد آبی، پارک آبی دلفین، پارک آبی مارینه، برج گالاتا، کاخ توپ کاپی، کاخ دلمه باغچه، جزایر زیبای دریای مرمر و.. بسیاری از گزینه های دیگر را انتخاب کنید.
برای دیدن لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. مراجعه کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...