رفتن به مطلب

یک وبسایت خوب چه بخش هایی دارد ؟


itzeroone

پست های پیشنهاد شده

امروزه داشتن یک وبسایت به یک واجب برای هر کسب و کار تبدیل شده است . در این مقاله قصد داریم تا شما را با بخش های خوب یک وبسایت آشنا کنیم .

طراحی سایت و بخش دیداری

متوسط زمان بازدید از صفحات وبسایتها چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه است. این بدان معنی است که برای متقاعدکردن بازدیدکنندگان سایت خود برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات تان وقت کافی در اختیار ندارید. چطور می توانید توجه آنها را به اندازه کافی جلب کنید تا واقعا نگاه دقیقی به وبسایت شما بیندازند؟

باید اطمینان پیدا کنید که وبسایت شما از نظر زیبایی شناختی جذاب است.انسان ها به طور طبیعی موجوداتی هستند که به بینایی خود وابسته اند. آنها به چیزهایی که به نظرشان جذاب می رسد واکنش نشان می دهند. در نتیجه، استفاده از عکس ها و تصاویری که جلب توجه می کنند اهمیت دارد. تصاویر برای چشم جذاب هستند و توجه مخاطب هدف شما را به خود جلب می کنند و باعث می شوند که با شما رابطه برقرار کند.

علاوه بر این، تصویر می تواند خاطرات و عواطفی مانند اعتماد به نفس، امید، راحتی و اعتماد را تحریک و بیدار کند. به علاوه، می توانید احساساتی مانند غم، لذت، شادمانی و همدردی را نیز از طریق تصاویر و سایر مولفه های دیداری انتقال بدهید.

با کمک رنگها می توانید ظاهر وبسایت خود را نیز تقویت کنید. استفاده از رنگ های روشن و تند برای جلب توجه بازدیدکنندگان وسوسه انگیز است، اما به دنبال مولفه شوک نباشید. هدف شما این است که مردم را به خرید علاقمند کنید. به این منظور، سایت شما باید یک فضای مثبت و حرفه ای داشته باشد. سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که به مشتری حس آرامش را القا می کنند.

علاوه بر این، به منظور ایجاد یک ظاهر منسجم و یکپارچه، استفاده از رنگ های لوگوی سایت در طراحی نیز فکر خوبی است. به خاطر داشته باشید که وبسایت شما باید بازتاب شخصیت برندتان باشد. هرچه سایت شما جذاب تر و حرفه ای تر به نظر برسد، منافع بیشتری عاید شما خواهد شد.


تولید محتوای یکتا

اگرچه طراحی سایت برای ایجاد یک تاثیر اولیه مناسب روی بازدیدکنندگان اهمیت بالایی دارد، اما عامل تعیین کننده در موفقیت وبسایت ها محتوای آنها است. اطمینان پیدا کنید که به منظور ارائه محتوای بکر و با کیفیت برای مخاطب، از جان و دل مایه می گذارید.محتوا در اینترنت پادشاهی می کند. محتوای با کیفیت، ابزاری است که بازدیدکننده را به مشتری بالقوه و مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل می کند.

طبیعتا تمایل ندارید که مردم فقط یک بار از سایت شما بازدید کنند، بلکه می خواهید بارها و بارها به آن مراجعه کنند. برای نیل به این هدف، باید جریان پیوسته ای از محتوای با کیفیت را در اختیار مخاطب خود قرار دهید. اطمینان پیدا کنید که حداقل هر هفته مقالات جدیدی را منتشر می کنید و تمرکز خود را روی موضوعاتی حفظ کنید که با کسب و کار شما ارتباط دارند.

به علاوه، نوشتن محتوای مفید، ارزشمند و خوش نگاشت به شما کمک می کند تا رتبه های بهتری را در موتورهای جستجو کسب کنید که به نوبه خود، تاثیر مثبتی روی کسب و کار شما خواهد داشت. گوگل برای وبسایت هایی که محتوای منحصر به فرد و غیرتکراری ارائه می کنند ارزش قائل است.

اگر محتوای خوبی در سایت خود داشته باشید، گوگل به شما کمک می کند تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید؛ اما در صورت انتشار محتوای تکراری جریمه خواهید شد. اطمینان پیدا کنید که برای نوشتن مقالات آموزنده، جالب و بکر به اندازه کافی و وافی وقت می گذارید.


ناوبری (Navigation) در سایت

ناوبری و حرکت در سایت باید ساده، سر راست و آسان باشد. این کار را می توانید با ایجاد فرآیند قیف مانند آسان و ساده ای که بازدیدکننده باید از آن عبور کند انجام بدهید. علاوه بر این، پیداکردن آنچه که بازدیدکننده سایت شما به دنبال آن است را برای او آسان کنید.

منوهای مشخص، بخش هایی که عناوین واضحی دارند و استفاده از زبان ساده به بهبود تجربه کاربری کمک خواهد کرد. هرچه ناوبری سایت شما برای کاربران راحت تر باشد، احتمال اینکه آن را به سرعت ترک نکنند بیشتر می شود.

اینکه ظاهر سایت شما فوق العاده باشد، یا محتوای با کیفیت ارائه کنید اهمیت دارد، اما اگر سایت شما برای بازدیدکننده پیچیده و ناوبری آن دشوار به نظر برسد، فورا آن را ترک خواهد کرد.


کاربردپذیری (Usability) و عملکرد سایت

همانطور که می دانیم، دامنه توجه انسان کوتاه است. مردم چنان به راحتی تمرکز خود را از دست می دهند که محدوده توجه انسان به ۸ ثانیه نزول کرده است. بنابراین، اگر بارگذاری سایت شما بیش از حد طول بکشد، آنها به سرعت سایت شما را ترک کرده و به سایت بعدی مراجعه می کنند. به هر حال، کسب و کارهای متعددی وجود دارند که برای جلب توجه آنها با یکدیگر رقابت می کنند.

کلمه کلیدی در طراحی وب، «سادگی» است. با وجود اینکه ما پیشنهاد نمی کنیم که تصاویر با کیفیت و فونت ها و طیف های رنگی مناسب را کنار بگذارید، اما باید سعی کنید که به منظور صرفه جویی در مصرف پهنای باند، حجم تصاویر سایت خود را کاهش بدهید. به علاوه، افزونه های سایت خود را بررسی کنید و مواردی که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند یا قدیمی شده و بروزرسانی نمی شوند را حذف کنید. افزونه های ضعیف یا قدیمی می توانند به میزان قابل توجهی باعث کندی عملکرد سایت شما شوند.

تمرکز طراحی سایت خود را روی کاربردپذیری و سادگی معطوف کنید. با بررسی همه لینکها و کسب اطمینان از اینکه هیچ لینک شکسته ای وجود ندارد، تجربه کاربری سایت خود را بهبود ببخشید.


وجود اطلاعات تماس

صفحه تماس با ما یکی از مهم ترین صفحاتی است که باید در هر سایتی وجود داشته باشد. یکی از دلایلی که در یک بخش جداگانه به آن می پردازیم همین است.

افرادی که می خواهند اطلاعات بیشتری را راجع به شما کسب کنند، یا به محصولات یا خدمات شما علاقمند هستند، مایلند که با شما ارتباط داشته باشند. صرفاً اضافه کردن یک فرم تماس در وبسایت کافی نیست؛ دسترسی به خودتان را برای آنها تسهیل کنید.

برای ارتباط کاربران با شما چندین روش وجود دارد؛ مثلا از طریق تلفن، ایمیل، رسانه های اجتماعی یا حضور در فروشگاه شما. اطلاعات مهم مانند شماره تلفن و آدرس دفتر کار و ایمیل خود را باید در صفحه تماس با ما ذکر کنید.

برای اینکه موقعیت مکانی دقیق کسب و کار خود را برای بازدیدکنندگان سایت مشخص کنید، استفاده از نقشه های گوگل نیز ایده بسیار خوبی است. علاوه بر این، می توانید ابزارک های (widget) رسانه های اجتماعی خود را نیز به صفحه تماس با ما اضافه کنید.

منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...