رفتن به مطلب

تبدیل سایت جوملا به وردپرس


پست های پیشنهاد شده

 

با سلام 

من قصد دارم سایت با آدرس :   لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  که بر اساس جوملا 2.5 هست به وردپرس تبدیل کنم چند تا سوال دارم : 1. اینکه آیا شدنی هست ؟ 2. اینکه قالب سایت حفظ میشود یا کلا قالب تغییر میکنه ؟  3. آیا برای سئو سایتم ضرر ایجاد نمیشه؟ 4. اصلا این کار بکنم یا سایت با جوملا بهتر هست؟ 

ممنون میشم نظراتتون بدونم

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود .

 

ابتدا اجازه بدید سوال آخرتون رو اول پاسخ بدم :

نقل قول

اصلا این کار بکنم یا سایت با جوملا بهتر هست؟

پاسخ این سوالتون رو خودتون باید بدید!! باید ببینید اصلا به چه دلیل می خواهید این انتقال رو انجام بدید ؟ آیا جوملا کمبودی داشته که طی جستجو متوجه شدید که اون کمبود در وردپرس وجود نداره؟ یا امکانات بیشتری از سایتتون انتظار دارید اما جوملا محدودتون می کنه؟ یا صرفا چون وردپرس بیشتر از جوملا بین وبمستران کاربرد پیدا کرده می خواهید انتقال بدید ؟

اگر امکاناتی که در حال حاضر دارید براتون کافی هست ، پس زحمت انتقال رو متحمل نکنید به خودتون که از نظر من اگر نیاز به چیز دیگه ای جز اینها ندارید، نیازی به انتقال نیست .


نقل قول

 اینکه آیا شدنی هست ؟

بله شما امکان این رو دارید که از جوملا به وردپرس کوچ کنید . جهت انجام انتقال :

  1. وب سایت جوملایی شما باید آنلاین باشد (یعنی نمی تونید صرفا با در دست داشتن یک فایل استخراج شده دیتابیس این انتقال رو انجام بدید. چرا که نیاز هست توسط یک افزونه خاص ، تمامی کوئری ها و جداول دیتابیسی که توسط جوملا ایجاد شده با وردپرس سازگار بشه)
  2. یک وردپرس و سپس افزونه  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. رو هم نصب کنید .
  3. مقدار زمان پردازش در هاستتون و همچنین میزان حجم رم مورد استفاده رو افزایش بدید. پس از آموزش نصب روش افزایش اینها رو در همین تاپیک خواهم نوشت.

اما این کار کمی زحمت براتون داره. چرا که باید وردپرس رو در یک ساب دامین با دیتابیس جداگانه نصب کنید. البته طراح افزونه FG Joomla to WordPress پیشنهاد داده جهت کارکرد بهتر این انتقال ، باید دامنه وردپرس نصب شده از دامنه جوملا جدا باشه. اما امکانش زیاد هست که بتونید با نصب وردپرس روی سابدامین روی همون هاستی که جوملا رو دارید، این انتقال رو انجام بدید.

 

مراحل کار به طور کامل :

  1. ابتدا یک سابدامین ایجاد کنید و وردپرس رو با دیتابیس جدید (اطلاعات دیتابیس جدید مانند نام دیتابیس و نام کاربری و رمزعبور و ...) نصب کنید .
  2. پس از نصب وردپرس ، افزونه FG Joomla to WordPress رو نصب کنید. برای نصب می تونید از بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس ، افزونه رو جستجو و به راحتی نصب و فعال کنید.
  3. پس از فعال کردن افزونه مورد نظر ، وارد بخش درون ریزی وردپرس بشید . (این بخش زیرمجموعه گزینه ابزارها هست). در این قسمت ابزاری جهت درون ریزی جوملا مشاهده خواهید کرد به نام Joomla FG که باید واردش بشید.
  4. بعد از وارد شدن به این قسمت ، نیاز هست که اطلاعات مورد نیاز سایت جوملاییتون رو وارد کنید . اطلاعات خواسته شده در این صفحه باید به صورت کامل و دقیق وارد بشه . این اطلاعات شامل آدرس نصب جوملا (دامنه) و انتخاب دقیق نسخه جوملای درحال استفاده و اطلاعات کامل دیتابیسی که جهت نصب جوملا ازش استفاده کردید میشه.
  5. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده ، روی کلید Test The Connection کلیک کنید. افزونه سعی در برقراری ارتباط با دیتابیس جوملاتون می کنه و اگر اطلاعات رو درست وارد کرده باشید و اتصال به درستی انجام بشه ، فرم جدیدی ظاهر میشه. این یعنی آماده هستید تا اطلاعاتتون رو به وردپرس منتقل کنید .
  6. در فرم جدید و در قسمت Behavior شما باید انتخاب کنید که چه محتواهایی رو می خواهید از جوملاتون به وردپرستون منتقل کنید. 
  7. سپس با کلیک روی کلید شروع کار (معمولا کلید آبی رنگ هست. حالا متنش یادم نیست :D) عملیات انتقال اطلاعاتی مورد نظرتون که در بخش Behavior انتخاب کردید، آغاز میشه. 
  8. صبر کنید تا اطلاعات منتقل بشه . مدت زمان اتمام کار انتقال بستگی به میزان اطلاعاتی داره که در دیتابیس جوملاتون داشتید. اما نیاز هست که مقدار زمان پردازش و حجم رم هاستتون و البته اختصاص داده شده به وردپرس بالا باشه. وگرنه ممکنه خطای Fatal error: Allowed memory size exhausted براتون بیاد که زیاد خوشایند نیست! ¬¬
  9. پس از اتمام انتقال ، دو گزینه خواهید داشت که حتما استفاده کنید. یکی Remove the prefix from categories و دیگری Modify internal links هست که اولی برای حذف پسوند از دسته بندی مطالب منتقل شده و دومی برای تعمیر لینک های مطالب و بخش های انتقال یافته هست که بر اساس متدهای پیوندیکتای وردپرس براتون اصلاحش می کنه.
  10. الان کار انتقال تموم شده و می تونید از انتقال لذت ببرید و 20 اسکریپت رو به دوستاتون معرفی کنید . :DxD

 

اما هنوز چند مرحله دیگه مونده! چون که ما وردپرس و جوملا رو باهم داریم و هنوز وردپرس رو ساب دامین هست! 

اول کامل بررسی کنید که تمامی اطلاعاتی که نیاز داشتید به وردپرس منتقل شده . بعد از کسب اطمینان ، الان دیگه وقت اون میرسه که وردپرس رو به دامنه اصلی منتقل کنیم. برای اینکار :

  1. در وردپرس وارد بخش "تنظیمات > همگانی" بشید و هر دو آدرس سایت و نشانی نصب رو اصلاح کنید و دامنه اصلی سایتتون رو وارد کنید.
  2. وارد فایل منیجر هاستتون بشید ، در پوشه Public_html یک پوشه جدید ایجاد کنید . سپس تمامی پوشه ها و فایل های جوملا رو داخل این پوشه جدید منتقل کنید. نام این پوشه هم یه چیزی بزارید که با پوشه های وردپرس تداخل نداشته باشه . 
  3. پوشه ای که با ایجاد سابدامین برای وردپرس ایجاد شده رو باز کنید . تمامی پوشه ها و فایل های داخل این پوشه رو باید به public_html منتقل کنید.
  4. حالا دامنه اصلی سایتتون رو باز کنید. اگر سایت بدون مشکل باز شد (فعلا فقط صفحه اول منظورمه) که این تغییر هم درست انجام شده. 
  5. فقط کافیه وارد پیشخوان وردپرس بشید و "تنظیمات > پیوندیکتا" ، یکبار تنظیمات پیوندیکتا رو بدون هیچ تغییری ذخیره کنید تا لینک مطالب و مابقی بخش ها در دیتابیس هم بروزرسانی بشه .
  6. وردپرستون هم به دامنه اصلی سایتتون منتقل شد.

 


 

نحوه افزایش میزان منابع جهت اجرای انتقال بدون مشکل

نحوه ی افزایش میزان حجم رم وردپرس

نکته مهم در این قسمت ، این هست که خوده هاستتون باید رم بالایی داشته باشه که بتونیم چنین چیزی رو بهش اختصاص بدیم. بعضی از سرورها عموما یک میزان رم مشخص شده ای رو برای هاستتون محدود می کنند . می تونید مستقیما بدون هیچ دردسری به هاستینگتون بگید این مقدار رو براتون افزایش بده.

اما خب خودتون هم می تونید یک حرکتی کنید و کد زیر رو در فایل wp-config.php قرار بدید :

define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

نحوه افزایش مدت زمان پردازش

گاهی اوقات هم ممکنه خطای Fatal Error: Maximum Execution Time Exceeded رو دریافت کنید که برای رفعش حتما باید به هاستینگ درخواست بدید افزایش بده. ولی خب افزودن این کد در فایل .htaccess هم خالی از لطف نیست :

php_value max_execution_time 300

البته بهتره مستقیم به هاستینگ بگید تا این منابع رو براتون به صورت موقت برای انتقال بدون مشکل، افزایش بده.

 


 

نقل قول

اینکه قالب سایت حفظ میشود یا کلا قالب تغییر میکنه ؟

خیر قالب در این انتقال جابجا نخواهد شد. 

دلیل : ساختار قالب جوملا و وردپرس با هم متفاوت هست. همچنین ممکنه برخی توابع صرفا با همون سیستم مدیریت محتوا قابل اجرا باشه.

راه حل : یا از قالب دیگری استفاده کنید ، یا اگر قالبتون اختصاصی هست باید بدید مجددا با همون شکل و شمایل برای وردپرس طراحی کنند.

 

نقل قول

آیا برای سئو سایتم ضرر ایجاد نمیشه؟

بعد از انتقال و تغییر قالب ، مجددا باید فرایند بهینه سازی سایت رو انجام بدید. البته اون بخشی که مربوط به مطالب ، لینک ها ، تصاویر ، سرعت بارگذاری سایت ، سایت مپ و ... هست.

اما به طور کلی اگه پس از این انتقال ، لینک های 404 نداشته باشید و مطالبی که با لینک جوملایی قابل دسترس بودند ، الان با همون لینک اما با سیستم وردپرس باز بشن ، مشکلی از نظر گوگل وبمستر و دریافت خطاهای 404 نخواهید داشت .

نکته مهم :

مثلا اگر شما یک مطلب در جوملا داشتید که با آدرس فرضا site.ltd/post/sample-content باز میشد ، بعد از انتقال هم باید همون مطلب دقیقا با همون آدرس باز بشه . البته اگه می خواهید به روند ایندکس قبلیتون لطمه وارد نشه.

برای اصلاح لینک ها می تونید از قسمت پیوندیکتای وردپرس ، برای مطالب پسوند و پیشوند اضافه کنید که می تونید به احتمال زیاد همون نوع لینک رو بازسازی کنید .

اما خب اگر به هر دلیلی موفق به انجامش نشید، مجبورید با استفاده از قابلیت ریدایرکت از نوع 301 یا 302 ، لینک های شکسته قبل رو به لینک جدید منتقل کنید. و کمی هم با گوگل وبمستر سروکله بزنید تا بتونید خطاها رو رفع کنید :D

 

این پاسخ و محتوای اون به صورت اختصاصی در انجمن 20 اسکریپت نوشته شده :)

سوالی بود در خدمتیم.

موفق باشید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خوب میگن امکانات سایت وردپرسی بالاتر هست و نیز سرعت و سئو بهتری دارند برای طراحی سیستم ها هم راحتتر میشه با وردپرس کار میکرد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در ۱ ساعت قبل، hotelmashhad گفته است :

خوب میگن امکانات سایت وردپرسی بالاتر هست و نیز سرعت و سئو بهتری دارند برای طراحی سیستم ها هم راحتتر میشه با وردپرس کار میکرد

اگر ميدونيد كه وردپرس بيشتر ميتونه نيازهاتون رو در خصوص سايتتون رفع كنه ، پس ازش استفاده كنيد.

آموزش انتقال رو در پاسخ قبلي خدمتتون عرض كردم.

اگرهم مطالب زيادي نداريد ميتونيد يك وردپرس نصب كنيد و به صورت دستي مطالب رو اضافه كنيد بعد از انتقال مطالب، جوملا رو حذف و وردپرس رو به روت منتقل كنيد.

اگر هم مطالبتون زياد هست طبق اموزش بالا انتقال بديد راحت تريد.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...