رفتن به مطلب

مشکل در اندروید استودیو


پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان

بنده میخوام برنامه نویسی اندروید رو یاد بگیرم که دوستان گفتن اول باید اندروید استودیو رو نصب کنی 

من اول خوده نرم افزار اندروید استودیو رو نصب کردم که با ارور sdk مواجه شدم که بعد آموزش هارو خوندم و فهمیدم باید کلی نرم افزار جانبی نصب کنی توی ویندوز ی تغییراتی ایجاد کنی و ...

واقعا چرا برنامه به این پرطرفداری انقدر پیچیده است ؟ جوری که من فعلا بیخیالش شدم

حالا تو فکره اینم که کلا فعلا اندروید رو بیخیال شم فعلا جاوا یاد بگیرم

به نظرتون راه درستیه ؟

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لازم به نصب نرم افزارهای اضافی نیست.

از لینک زیر نسخه دارای sdk را دانلود کنید و نصب کنید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

همچنین از لینک زیر Java SE Development Kit را نصب کنید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

تنها نکته ای که دارد این است که برای جلوگیری از ارور و همچنین تغییر در ویندوز باید sdk & jdk رو در درایو C نصب کنید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود .

درسته کمی زمانبر هست اما نه اونقدری که بخواهید در مرحله نصب این ابزارهای جانبی کلا از ادامه مسیر پشیمون بشید!

 

در کل مراحل راه اندازی کامل Android Studio به شرح زیر هستش که به صورت خلاصه خدمتتون می گم . البته هر کدوم از این مراحل کمی نیاز کار داره :

  1. نصب JDK شرکت Oracle که نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی این ابزار موجود هست. و سپس معرفی مکان نصب این ابزار به ویندوز .
  2. برنامه اندروید استدیو رو نصب و راه اندازی کنید . البته خوده اندروید استدیو هم به دو صورت IDE و Bundle منتشر میشه . تفاوت این دو نسخه هم بدین صورته که IDE برای هر دو نسخه ویندوز 32 و 64 بیتی ارائه میشه و فقط شامل محیط توسعه هست اما نسخه Bundle اندروید استدیو علاوه بر IDE شامل SDK هم میشه . اما نسخه Bundle فقط برای ویندوز 64 بیتی ارائه میشه . نسخه IDE به صورت پکیج قابل نصب EXE نیست بلکه به صورت فایل فشرده ارائه میشه اما نسخه Bundle به صورت فایل نصبی هست و زحمتتون رو برای نصب SDK هم کم میکنه . فقط نیاز دارید ویندوزتون 64 بیتی باشه . (حجم نسخه باندل طبیعتا بیشتر از نسخه IDE هست و همچنین اگر می خواهید مستقیما از خوده گوگل دانلودش کنید نیاز به ابزار گذر از تحریم خواهید داشت اما خب سایت های ایرانی هم هستند که قرار میدن این نسخه ها رو)
  3. در مراحل نصب نسخه Bundle اندروید استدیو ، در ابتدای کار شما می تونید SDK و دستگاه مجازی رو هم نصب کنید تا بتونید برنامه هاتون رو هم تست کنید بدون اینکه بخواهید برنامه رو کامپایل کنید و روی موبایل تست کنید. در مراحل اولیه فقط کافیه گزینه های Android SDK و Android Virtual Device رو تیک بزنید .
  4. زمانی که نصب کامل شد ، آیکنی برای نرم افزار اضافه نمیشه . البته نسخه هایی که بنده نصب کردم اضافه نمیشد به صورت خودکار مگر اینکه نسخه های جدیدتر این رو رفع کرده باشند. اگر آیکن برنامه اضافه نشد ، فقط کافیه به پوشه محل نصب برنامه برید و فایل اجرایی اصلی رو به صورت شورتکات در دسکتاپتون قرار بدید!
  5. در اولین اجرا ، یک مرحله دیگه مونده که باید انجام بدید. این مرحله یک پنجره هست که به شما پیشنهاد میده تنظیمات و شخصی سازی هاتون رو در همین ابتدای کار انجام بدید . می تونید این مرحله رو با تنظیمات پیشنهادی خوده اندروید استدیو سریعا رد کنید یا اینکه کمی وقت بزارید و برخی از تنظیمات و شخصی سازی ها (مثل محیط توسعه یا همون IDE که قراره استفاده کنید) ، برنامه رو آماده کنید .
  6. در همون پنجره یک سری پیش نیازهای برنامه هم بهتون میگه که نصب کردید یا خیر . برای مثال دوتاش مربوط به SDK و دستگاه مجازی هست که در ابتدای نصب برنامه تیک زدید. یک Android SDK Location هم مونده که محل نصبش رو به برنامه بدید . اگر هم چیزی بود که نصب نشده باشه، حتما نصبش کنید.
  7. خب آماده انجام اولین بررسی بروز بودن SDK هستید. در بخش مربوطه صبر کنید تا بروز بودن SDK رو بررسی کنه ، اگه آخرین نسخه اندروید استدیو رو نصب کنید ، SDK هم بروز شده خواهد بود. اگر هم خطای اینترنت و این جور چیزا رو داد یک ابزار گذر از تحریم فعال کنید .
  8. بعد از اینکار نصب و راه اندازی اندروید استدیو کامل شده و وارد صفحه ای میشید که گزینه هایی مثل ساختن پروژه جدید یا باز کردن پروژه قبلی و ایمپورت و ... می شین.
  9. تمام!

تنها بخش زمان بری که وجود داره همون بخش JDK هست که باید این جاوا رو نصب کنید و طی مراحلی به ویندوز معرفی کنید که داخل اینترنت هم به زبان پارسی و هم انگلیسی آموزشش موجود هست.

مابقی مراحل واضح و روشن هست فقط نیاز به وجود یک اینترنت و برنامه گذر از تحریم دارید که بتونید به طور کامل به همه اطلاعات مورد نیازی که قراره دانلود بشه دسترسی پیدا کنید.

8 مرحله بالا به ترتیب انجام بشه مشکلی از بابت راه اندازی اندروید استدیو نخواهید داشت .

 

نقل قول

واقعا چرا برنامه به این پرطرفداری انقدر پیچیده است ؟

این یک ابزاری هست برای برنامه نویسی یک زبان و سیستم عامل دیگه در سیستم عامل ویندوز! . پس ضروریه که پیش نیازهاش که شامل زبان برنامه نویسی و محیط برنامه نویسی و ابزارهای دیگه ای که در اینکار به کار میره رو هم داشته باشید تا بتونید برای سیستم عامل اندروید یک برنامه بنویسید. پس طبیعیه که هم پیچیده باشه و هم مراحل نصبش کمی زمانبر و پیش نیازها زیاد باشه .

هر چند طی مراحلی که عرض کردم و چیزی که در حقیقت باید انجام بدید، اول نصب JDK بعد نصب اندروید استدیو هست. که اگر نسخه Bundle رو نصب کنید ، دو تا از پیش نیازها و ابزارهای مهم این برنامه (SDK و دستگاه مجازی) رو هم همزمان باهاش نصب می کنید. 

نقل قول

حالا تو فکره اینم که کلا فعلا اندروید رو بیخیال شم فعلا جاوا یاد بگیرم

یادگیری این زبان مشکلی نداره ، اما فکر نمی کنید بهتره توی وقتتون هم صرفه جویی کنید و همزمان با اینکه دارید جاوا یاد میگرید ، روی یک پروژه آزمایشی هم کار کنید و علاوه بر یادگیری ، برنامه نویسی با اون زبان رو تجربه کنید؟

با اینکار هم سریع تر یاد میگرید و حتی کار کردن با محیط اندروید استدیو می تونه توی یادگیریتون موثر باشه. چراکه ممکنه کاربرد یک بخش از کدهای برنامه رو به صورت تئوری نتونید درک کنید، اما با استفاده ی اون در پروژه و اجرا در دستگاه مجازی ، بتونید کارکرد اون رو یاد بگیرید .

 

موفق باشید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون دوستان

الان من اندروید استودیو رو نصب کردم و ظاهرا بدون مشکله

ولی الان نمیدونم چزوری صفحه ی کد نویسش باز میشه ! الان برای من صفحه پیوست اومده

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود.

روی فایل های لیست شده دابل کلیک کنید!

 

آموزش این نرم افزار رو داخل اینترنت پیدا کنید.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

که با اندروید استودیو خیلی ساده هست اما در نگاه اول یکم پیچیده به نظر میرسه 

اندوردی استودیو تنها چیزهای که نیاز داره اس دی کا و گردل هست و غیر هیچ خطایی از طرف نرم افزار مشاهده نمیکنید مگر اینکه پرژه مشکل داشته باشه 

ارزوی موفقیت 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...