رفتن به مطلب

پروموشن چیست و برای چه منظور از پروموشن استفاده می شود؟!


hosseinhotmail

پست های پیشنهاد شده

پروموشن چیست؟

پروموشن چیست؟ پروموشن از لحاظ لغوی به معنای ترویج و پیشبرد است.

پروموشن از لحاظ علم مارکتینگ فعالیتهای هدفمندی است که در مسیر دستیابی به استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت واحد بازاریابی شناخته شده است که برای رسیدن به این اهداف از انواع شیوه های کارآمد نوین،خلاقانه و متفکرانه متناسب با موقعیت فعلی برند برای هدایت مصرف کننده به سمت و سوی استفاده از محصول مورد نظر،ترویج،ترغیب و ایجاد نیاز در مخاطبین استفاده می نمایند.

همانطور که در ادامه این مقاله اشاره شده است پروموشن ها گونه های مختلفی دارند و یکی از بهترین آنها که تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش داشته است پروموشن هایی است که همراه با تخفیفات چشمگیر در دوره زمانی مشخص به اجرا درآمده است و پروموتر ها با آگاه کردن مردم از این شرایط مقطعی و ویژه توانسته اند در پروژه های مختلف افزایش فروش های چشمگیری را به وجود آورند.

در واقع پروموشن مجموعه عملکردهایی ثابت نمی باشد و برای برندها و شرکت های مختلف با توجه به ویژگی های محصول،گروه مخاطب،موقعیت فعلی آن در بازار نوع پروموشن را انتخاب می نماییم و پیشنهاد می دهیم.

پروموشن برای هر سه گروه مختلف توزیع کننده یا عمده فروش،خرده فروشها و مصرف کننده ها در نظر گرفته می شود و برای هر کدام از این گروه ها پروموشن اختصاصی را می توانیم طراحی و تدوین نماییم.

پروموشن چیست ؟

یکی از مهم ترین علت های استفاده از پروموشن آگاه کردن مصرف کننده نسبت به ویژگی های محصولات شما می باشد و پروموترها وظیفه انتقال صحیح این اطلاعات را دارا می باشند،معمولا شرکت های بزرگ برای رسیدن به هدفی خاص برای یک گروه محصول مشخص تاکید روی یک شعار یا پیام خاصی برای آن گروه محصول دارند که بهترین روش برای انتقال صحیح و بدون واسطه آن استفاده از پروموشن می باشد.

چنانچه قرعه کشی بزرگی دارید و احتیاج به اطلاع رسانی آن در خارج از فضاهای پر ترافیک تبلیغاتی ATL دارید و نگرانی این را دارید که پیامتان را مصرف کننده به سرعت فراموش کند بهترین روش برای اطلاع رسانی آن راه اندازی یک پروموشن قدرتمند در نقاط فروش می باشد ما با اجرای پروژه های مختلف در این زمینه تاثیر عینی این مطلب را درک کرده ایم و افزایش فروش چشمگیری که در نقطه فروش ایجاد کرده ایم تاییدیه محکمی برای این مطلب می باشد.

در بسیاری از مواقع تولید کننده ها یا وارد کنندگان ، تیم های فروش بسیار خوبی را راه اندازی می کنند ولی با توجه به رقابت بسیار شدید بازار فعلی در هنگام مراجعه بازاریابان به نقاط فروش استقبال خوبی از آنها برای دادن سفارش صورت نمیگیرد .

بعد از خروج از این بحران شرکت ها با بحرانعدم خروجی کالا از شلف ها مواجه می شوند که نوع پروموشن و فعالیتهای تشویقی و ترغیبی که در این مرحله طراحی و تدوین می نماییم مستقیما به خاطر مصرف کننده نهایی می باشد و به اصطلاح درست زمانی که چرخه فروش مسدود می شود مشاوران سمپلینگراهی را برای رفع این انسداد پیشنهاد داده و پروموتر های ما نقشه راه طراحی شده را به اجرا در می آورند.

برخی از دستاوردهای استفاده از پروموشن های قدرتمند:

– تقویت تصویر ذهنی برند

– افزایش فروش چشمگیر دوره ای

– راه اندازی یا لانچ یک محصول جدید در بازار

– ایجاد ارزش های خاص و ویژه برای برند

– پیشتازی از رقبا و بدست آوردن مشتری های وفادار

– فرهنگ سازی کانسپت جدید از محصولات یا خدمات

– تعامل،توصیف و مذاکره حضوری با خریدار و جذب نظرات،انتقادات و پیشنهادات

– فراهم سازی امکان فروش و تبلیغات به صورت همزمان با نتایج فوق العاده

– از طریق پروموشنامکان بهره برداری به هنگام از مناسبت ها،جشنها،روزهای ملی،مسابقات،کارناوال های خاص تبلیغاتی و … به بهترین شکل ممکن فراهم می گردد.

در اجرای پروموشن هیچ محدودیتی برای اصناف مختلف وجود ندارد و برای مثال کاربرد پروموشن را از دیدگاه خودمان در چندین مشاغل مختلف به شرح ذیل آورده ایم :

– پروموشن های مواد غذایی می تواند آگاهی دادن به مصرف کننده بابت خواص محصول،معرفی محصول جدید،اطلاع رسانی قرعه کشی،برند سازی، اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و موارد دیگر باشد.

– پروموشن محصولات آرایشی و بهداشتی می تواند ارائه توضیحات محصول و ویژگی های آن،معرفی برند جدید یا محصول جدید از یک برند،اطلاع رسانی و اجرای قرعه کشی،برند سازی، اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و یا راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی باشد.

– پروموشن های بانک ها و بیمه ها می تواند معرفی خدمات نوین بانک و بیمه،معرفی طرح های دوره ای در سراسر ایران،گرفتن تارگت های خاص و دوره ای برای بانک ها و بیمه ها و … باشد.

– پروموشن محصولات برقی،خانگی و دکوری می تواند به نمایش گذاشتن مدل های جدید،ارائه توضیحات ویژگی های محصول،برند سازی، اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و موارد دیگر باشد.

– پروموشن های محصولات دیجیتالی،صوتی و تصویری از قبیل:موبایل،تبلت،لپ تاب،دوربین،تلویزیون،سینمای خانگی و … می تواند معرفی مدل های جدید،ایجاد ارتباط موثر با مصرف کننده،اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و … باشد.

– اجرای پروموشن خودروها می تواند اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای،ارائه توضیحات ویژگی های خودرو،برند سازی و …. باشد.

– اجرای پروموشن های شرکتهای مخابراتی و اینترنتی و  USSD کدها می تواند آموزش استفاده از یک کد،معرفی طرح های دوره ای،برندسازی و …

– اجرای پروموشن های رستورانها،کافی شاپ ها،آژانس های هواپیمایی،موسسه های آموزشی و ….. بر هر کدام از مشاغل تمامی موارد پیش گفته شده قابل اجرا می باشد.

– پروموشن های معرفی برندهای فرش،مجتمع های تجاری،مجتمع های عظیم اداری،تجاری  و مسکونی و … شامل تمامی موارد اشاره شده می باشند.

چنانچه به موارد فوق توجه نمایید به اثبات این جمله میرسیم که پروموشن ها هیچ محدودیت صنفی ندارند و فقط کافی است که شما بخواهید کسب و کار خود را رونق بخشید و گسترده نمایید و این کار را پروموتر های سمپلینگ با برنامه ریزی های منسجم مدیران ارشد شرکت برای شما انجام می دهند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...