رفتن به مطلب

جدید قوانین و شرایط استفاده از بخش بازارچه انجمن


پست های پیشنهاد شده

درود خدمت تمامی کاربران عزیز انجمن بیست اسکریپت. چه کاربران قدیمی و چه کاربرانی که به تازگی به جمع خانواده 20اسکریپت می پیوندید.

در این لحظه و در این تاپیک، قصد داریم شرایط استفاده از بخش بازارچه انجمن را مجددا خدمتتان یادآوری کنیم. اما اینبار نکات بسیار مهمی لحاظ شده که عدم رعایت این نکات، باعث دریافت اخطار و در صورت تکرار ، مسدود شدن دسترسی شما به انجمن خواهد شد.

 

پیش از این در تاپیک قوانین و شرایط کلی استفاده از انجمن متذکر شده بودیم که تمامی تاپیک ها باید در بخش مربوط به خود ارسال شوند. البته گاها پیش خواهد آمد برخی از تاپیک ها دسته بندی کاملا مرتبطی ندارند اما باید در دسته بندی نزدیک به خود ارسال شوند.

بخشی از شرایط موجود در این تاپیک مربوط به انتخاب دسته بندی مناسب برای تبلیغات است. پس لذا جهت جلوگیری از برخوردهای جدی مدیران با شما، این نکات را مطالعه کرده و نسبت به رعایت آنها کوشا باشید .

 

قوانین کلی بازارچه

1. در بازارچه انجمن 20اسکریپت، محصولات باید دارای توضیحات مناسب و کافی باشند که کاربر بتواند به راحتی در تاپیک تبلیغاتی شما، اطلاعات کافی را نسبت به محصولتان دریافت کند. ایجاد تاپیک تنها با قرار دادن یک لینک ارجاع به سایت دیگر، غیرمجاز بوده و باعث حذف تاپیک و دریافت اخطار خواهد شد.

2. عنوان تاپیک باید بیانگر محتوای تاپیک شما باشد. برای مثال اگر قصد فروش سایتی دارید، می توانید به عغنوان پیشنهاد از عنوان "فروش سایت فیلم با دامنه site.ltd" استفاده کنید. استفاده از عناوین غیرمرتبط با محتوای تاپیک باعث حذف تاپیک شما خواهد شد.

3. تصاویر پیش نمایش محصول یا نسخه آنلاین . برخی از محصولات مانند قالب ها ، افزونه ها و اسکریپت ها ، نیازمند ارائه تصویر پیش نمایش یا پیش نمایش زنده و آنلاین هستند. در صورتی که قالب یا اسکریپتی برای فروش قرار می دهید، باید حداقل 3 تصویر مرتبط با همان محصول در تاپیک قرار دهید، یا اگر قالب یا اسکریپت را در سایتی به صورت آنلاین نصب کرده اید، می توانید لینک مستقیم به آن را در تاپیک قرار دهید. 

تنها نکته مهم در این قسمت این است که کاربران اطمینان یابند اولا محصولی که درحال فروش آن هستید، واقعا در اختیارتان قرار دارد و ثانیا بررسی کنند که محصولی که درحال فروش آن هستید، در مارکت و سایت دیگری به فروش نرسد (محصولتان کپی نباشد)

4. تمامی اطلاعات در خصوص محصول می بایست در تاپیک و در معرض دید کاربران قرار داشته باشد . قیمت ها ، شرایط استفاده و مشکلات احتمالی و مواردی از این قبیل می بایست در توضیحات تاپیک قرار گیرد. ارائه این گونه اطلاعات به کاربران در شبکه های مجازی دیگر (مانند تلگرام و ایمیل) یا پیام خصوصی انجمن غیرمجاز می باشد. اما گاها اطلاعات دیگری وجود دارند که نمی توان به صورت عمومی منتشر کرد (مانند دسترسی به بخش خاصی از نسخه پیش نمایش محصول یا بخشی از توافقات برای قیمت محصول و نحوه دریافت آن) که انجام این گونه مکالمات به صورت خصوصی مجاز بوده و حتی در اینگونه موارد پیشنهاد ما هم همین خواهد بود. اما اطلاعاتی که نیاز است دیگران بدانند، باید در متن تاپیک ذکر گردند.

5. اطلاعات واقعی محصول را بنویسید!. اگر محصولتان نیازمند پیش نیاز های خاصی جهت اجراست، حتما باید ذکر گردد. اگر محصولتان مشکل خاصی دارد که نحوه ی رفع آن را هم می دانید، باید در تاپیک ذکر گردد. ارائه هرگونه اطلاعات دروغین یا اغراق در خصوص محصول و ویژگی ها و کارکردهای آن ، غیرمجاز بوده و در خصوص گزارش کاربران ، با فرد خاطی شدیدا برخورد خواهد شد.

 

 

قوانین بخش خرید و فروش دامنه

خرید و فروش دامنه های اینترنتی امروزه یکی از فعالیت های کاسبان اینترنتی شده است! متداول شدن این امر، به مرور زمان برخی مشکلات برای کاربران فراهم آورده که در این قسمت از قوانین انجمن بیست اسکریپت، ابتدا برای فروشندگان نکاتی را روشن خواهیم کرد سپس برای خریدارن توصیه هایی خواهیم داشت :

فروشندگان دامنه ها

1. اطلاعات کامل دامنه را قرار دهید. هر دامنه تاریخ خرید و تاریخ تمدید و قیمت تمدید دارد. این موارد حتما باید به صورت دقیق و جزئیات در توضیحات تاپیک ذکر شوند.

2. دامنه ای که قصد فروش آن را دارید تنها باید به نام خودتان باشد! (فروش هرگونه دامنه که به نام دیگری باشد با گفتن اینکه در آینده به نام شما خواهد شد یا دامنه به نام شریکتان ثبت شده و مواردی از این قبیل به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و تاپیک شما در اسرع وقت حذف و دسترسی شما به انجمن بسته خواهد شد.)

3. اطلاعات WHOIS دامنه باید در متن توضیحات دامنه وجود داشته باشد. جهت این کار هم می توانید با مراجعه به یکی از سایت های WHOIS اطلاعات دامنه خود را دریافت و در متن تاپیک فروش دامنه خود قرار دهید.

4. تمامی دامنه هایی که برای فروش قرار داده می شوند، می بایست حداقل 2 ماه تا تاریخ انقضاء فرصت داشته باشند. دامنه هایی که منقضی شده باشند یا چند روز از تاریخ انقضای آنها گذشته باشد، در این انجمن جایی نخواهند داشت. مگر اینکه دامنه را مجددا تمدید کرده و برای فروش قرار دهید. اما دامنه هایی که 1 ماه تا تاریخ انقضاء فرصت داشته باشند نیز گذیرفته خواهند شد اما این به خریداری بستگی دارد که هزینه تمدید را علاوه بر هزینه خرید دامنه از شما متقبل شود!.

 

نقل قول

توجه : خرید و فروش دامنه و انتقال آن از صاحب دامنه به خریدار کاملا بر عهده دو طرف می باشد و هر گونه مشکل ، عدم دریافت دامنه و کلاهبرداری هایی که ممکن است انجام گیرد، به هیچ عنوان با انجمن و سایت 20اسکریپت نمی باشد. لذا خریداران و فروشندگان عزیز باید در موارد پرداخت و دریافت هزینه و انتقال مالکیت دامنه نهایت دقت و هوشمندی را به خرج دهند.

 

خریداران دامنه

خریداران دامنه ها نیز موظف هستند نکاتی را مد نظر قرار دهند تا خریدشان در کمال امنیت و صحت انجام گیرد. دقت داشته باشید که هر گونه مشکل در خصوص عدم دریافت دامنه و از دست رفتن منابع مالی شما در این راه تماما بر عهده خودتان بوده و سایت 20اسکریپت هیچگونه مسولیتی در این قبال بر عهده نخواهد گرفت.

1. اطلاعات را کاملا بررسی کنید. شما به عنوان خریدار یک دامنه، باید اطمینان گیدا کنید که اولا دامنه منقضی نشده باشد! و حداقل 1 تا 2 ماه تا تاریخ انقضاء فرصت داشته باشد. ثانیا باید دقت کنید که دامنه واقعا به نام فروشنده ثبت شده باشد. چرا که ممکن است فروشنده ای در هنگام قرار دادن دامنه برای فروش، خود را مالک دامنه معرفی کند اما در حقیقت مالک آن نباشد! پس وظیفه تعیین هویت مالک دامنه بر عهده خودتان خواهد بود.

2. پرداخت هایی که توسط این معامله قرار است انجام دهید، را کنترل کنید. پرداخت کامل مبلغ تا قبل از دریافت دامنه کار عاقلانه ای نخواهد بود! لذا تمامی مشکلاتی که ممکن است در این راه گریبان گیرتان شود، برعهده خودتان خواهد بود.

 

 

قوانین بخش خرید و فروش وب سایت

در بخش خرید و فروش وب سایت ، در حقیقت شما موظف هستید اسکریپت مورد استفاده به همراه دامنه را بفروشید. اما نسبت به فروش Host و سرور مورد استفاده ، تصمیم با فروشنده است که آیا آنها را هم همراه با وب سایت ارائه کند یا خیر. 

مواردی که در فروش یک وبسایت باید انتقال یابند عبارتند از :

  • دیتابیس کامل آن وبسایت (شامل تمامی مطالب ، برگه ها و ...)
  • دامنه سایت (به همراه انتقال مالکیت)
  • اسکریپت مدیریت محتوای آن سایت

اما همانگونه که قبلا متذکر شدیم، فروشنده می تواند وظیفه تهیه هاست و سرور مورد نیاز را به خریدار واگذار کند اما مهم است که فروشنده به خریدار اعلام کند که هاست و سرور با چه اطلاعات و پیش نیازهایی مورد نیاز است.

پس با این تفاسیر فروشندگان سایت باید در نظر داشته باشند :

1. عنوان مناسبی برای تاپیک فروش انتخاب کنند

2. نحوه ی فعالیت سایت ، تعداد بازدید ، پیج رنک و رتبه الکسا ، تعداد مطالب و تعداد کاربران و میزان درآمد متوسط ماهانه ، سیستم مدیریت محتوا و مابقی اطلاعات مورد نیاز را در توضیحات سایت وارد کنند.

3. سایت مورد نظر باید در دسترس ، آنلاین و سالم باشد و فروشنده باشد لینک آن را در توضیحات در اختیار کاربران قرار دهد تا کاربران به راحتی قادر باشند به سایت مورد بحث مراجعه و آن را بررسی نمایند.

نقل قول

نکته ضروری : زمانی که سایت به همراه دیتابیس و قالب و اسکریپت و ... را به فروش رساندید، تحت هیچ شرایطی حق فروش مجدد دیتابیس و قالب آن را نخواهید داشت! حتی اگر قالبی که برای سایتتان استفاده می کنید، کاملا اختصاصی برای شما طراحی شده باشد، پس از فروش تمامی امتیازات و مالکیت آن به فرد جدید منتقل می شود و استفاده از آن دیتابیس مطالب و قالب در سایت دیگرتان، از نظر عرف و شرع و قانون فعالیت های اینترنتی خلاف بوده و در صورت بروز چنین مشکلی ، خریداری که حقوقش به این صورت ضایع گردیده ، خواهد توانست به صورت قانونی از فرد متخلف شکایت کند.

 

 

قوانین بازارچه عمومی

یکی از مهم ترین بخش های بازارچه در انجمن 20اسکریپت ، بخش "عمومی" است. این بخش در واقع مکانی برای خرید و فروش محصولات اینترنتی هستند که شامل وب سایت و دامنه نیستند!

اخیرا دیده شده اکثر کاربران تبلیغات متفرقه خود را در بخش "خرید و فروش وب سایت" ارسال می کنند! لازم به ذکر است که هر بخش از انجمن تنها پذیرای موضوعات خاصی است و ارسال تبلیغات متفرقه در بخش بازارچه عمومی بر اساس قوانین کلی انجمن 20اسکریپت، تخلف محسوب شده و تاپیک ایجاد شده حذف و کاربر خاطی اخطار دریافت خواهد کرد و در صورت مشاهده مجدد تخلف از کاربر خاطی ، دسترسی وی به انجمن مسدود خواهد شد.

نقل قول

توجه : فعالیت و ارسال تاپیک تبلیغاتی در بخش بازارچه عمومی ، نیازمند حساب کاربری با درجه فعال می باشد.

محصولاتی که می توانند در این بخش قرار گیرند عبارتند از :

  • انواع اسکریپت ها
  • انواع افزونه ها و قالب ها
  • پکیج های آموزشی در هر موضوعی (کتاب ها ، سی دی ها و فایل های دیگر)
  • انواع سورس های اندروید ، iOS ، برنامه های تحت ویندوز و مک و ...
  • انواع نرم افزارها برای سیستم عامل های مختلف
  • انواع خدمات وبمستری و اینترنتی (مانند : سئو ، امنیت ، طراحی ، ترجمه ، راستچین سازی محصولات و ...)
  • انواع سرورها (مجازی و اختصاصی) به همراه انواع کانفیگ ها
  • خرید و فروش ربات های تلگرام یا ابزارهای مخصوص دیگر شبکه های اجتماعی
  • انواع دیتابیس سایت ها (برای مثال دیتابیس یک سایت فیلم یا موزیک که شامل تمامی مطالب آن شود)
  • معرفی سایت های کسب درآمدی و تبلیغات کلیکی یا هر محصول دیگری که در قبال انجام برخی فعالیت ها ، پرداختی باید انجام گردد
  • و دیگر موضوعات که در مجموعه "فروش وب سایت" و "فروش دامنه" قرار نمی گیرند اما جنبه تبلیغاتی دارند باید در بخش بازارچه عمومی ارسال شوند.

 

بنابراین اکنون که دریافتید چه موضوعاتی را باید در بازارچه عمومی ارسال کنید، بکوشید تا قوانین انجمن را به خوبی رعایت کنید!

لازم به ذکر است که در هنگام ایجاد تاپیک در بخش بازارچه عمومی ، قوانینی مانند کامل بودن توضیحات ، تصاویر ، لینک های معتبر ، عنوان تاپیک و ... که در دیگر بخش های بازارچه گفته شد، در این بخش نیز باید کاملا رعایت گردد.

 

سعی شده قوانین به طور کامل در خصوص بخش بازارچه ذکر گردد . در صورت مشاهده تخلف در این بخش ، تفاوتی نخواهد داشت فرد خاطی ، تازه عضو انجمن شده باشد یا مدیر یک بخش باشد، در هر صورت با فرد خاطی برخورد خواهد شد .

 

نحوه برخورد با فرد خاطی :

  1.  تاپیک فرد خاطی به حالت "پنهان" تغییر خواهد کرد. (یا حتی "حذف" خواهد شد)
  2.  به خود کاربر امتیاز منفی (اخطار) تعلق خواهد گرفت. (عدد و میزان اخطار بستگی به تعداد بندهایی از قوانین دارد که نقض شده است. برای مثال اگر کاربری ، برای تاپیک خود عنوان مناسب انتخاب نکند و همچنین توضیحات نامفهوم و نامناسب باشد، 2 امتیاز اخطار دریافت خواهد کرد.)
  3. در صورت تکرار مجدد سرپیچی از قوانین انجمن، دسترسی فرد به انجمن مسدود خواهد شد. ممکن است این مدت زمان یک هفته باشد یا برای همیشه. این مدت زمان را مدیر انجمن بنابر میزان تخلف کاربر و نادیده گرفتن به تذکرات مدیریت انجمن 20اسکریپت تعیین خواهد کرد.

 

با احترام؛

انجمن 20 اسکریپت

  • Like 7
  • Thanks 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...