رفتن به مطلب

CSS چیست ؟


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

بالاخره شما هم تصمیم گرفتید که استفاده از CSS را یاد بگیرید؟

اگر می خواهید به یک طراح وب  موفق تبدیل گردید، درک کامل CSS ضروری است. حتی اگر خودتان هم برنامه نویسی نمی کنید، درک چگونگی عملکرد CSS به شما در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. کمک خواهد کرد. چه شما بخواهید با اصول اولیه CSS آشنا شوید و چه بخواهید درباره CSS پیشرفته چیزهایی را یاد بگیرید، در اینجا ما یک راهنمای جامع فراهم کرده ایم که به شما در یادگیری CSS کمک می کند. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا مراحل یادگیری CSS از ابتدا را آموخته و با تکیه بر تجربه CSSی خود، بتوانید لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هایی را بهتر انجام دهید.

1.CSS چیست؟

CSS مخفف Cascading Style Sheets (شیوه نامه های آبشاری) است، و در واقع شامل اسنادی است که حاوی قوانین طراحی بوده و توضیح می دهند که عناصر HTML چگونه نمایش داده شوند.

چگونه کار می کند؟

CSS دست در دست HTML کار می کند؛ HTML ساختار صفحات را تعیین می کند، در حالیکه CSS سبک و استایل به صفحات وب اضافه می نماید و آنها را زیباتر می سازد.

CSS توسط مرورگرهای وب خوانده می شود. این مرورگرها، سندهای HTML را گرفته و سپس قوانین CSS را بر روی المانهای درون سند، اعمال می نمایند.

اصول اولیه HTML را یاد بگیرید.

در این راهنما فرض کرده ایم که شما در حال حاضر، درک اولیه ای از HTML را دارید. اگر اینگونه نیست، بهتر است ابتدا با اصول اولیه HTML آشنا شوید و سپس به یادگیری CSS بپردازید.

2.مبانی و اصول CSS

اصول و مبانی اولیه CSS عبارتند از: تایپوگرافی،طرح بندی، رنگ ها و پس زمینه.

با یادگیری تایپوگرافی در CSS، شما یاد خواهید گرفت که CSS از چه طریقی بر نحوه ی نمایش یک وبسایت تاثیر خواهد گذاشت، selector های CSS چه چیزهایی هستند، و با چه روش برنامه نویسی شما می توانید CSS خودتان را بنویسید. پس از آن شما باید نحوه ی طرح بندی در CSS و استفاده از رنگ و پس زمینه برای وبسایت تان را بیاموزید.

تعیین موقعیت در CSS

تعیین موقعیت در CSS مسلما یک مهارت اساسی در طراحی وب است و می توان بوسیله آن، موقعیت هر یک از عناصر موجود در صفحه را تعیین نمود. شما باید هر چهار نوع تعیین موقعیت در CSS (top,bottom,right,left)را بخوبی یاد بگیرید.  

به یادگیری CSS ادامه دهید.

CSS پیوسته در حال تغییر و تحول است، و بهترین راه برای همگام شدن با این تحولات آنست که خود را غرق CSS نمایید. به آنچه که اشخاص مشهور در CSS انجام می دهند توجه کنید تا چیزهای زیادی را بیاموزید.

3.CSS پیشرفته

زمانیکه شما به اصول اولیه CSS تسلط یافتید، هنوز هم چیزهای زیادی در CSS وجود دارند که باید بیاموزید، مانند فریم ورک هایی که به شما در سازماندهی CSSتان کمک می کنند تا کتابخانه های CSS و ... .

طرح بندی با CSS

در واقع هیچگاه CSS برای طرح بندی های پیچیده ساخته نشده بود؛ بلکه از آن برای ایجاد اسناد ساده استفاده می شد. با این حال، امروزه CSS قادر به تولید طرح بندی های متنوع مانند باکس ، چند ستونی، شبکه ای و استفاده از باکس انعطاف پذیر نیز می باشد.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...