رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

سایدبارها در ناحیه ابزارک قالب شما وجود دارد،اغلب در سمت راست یا چپ یا زیر  ناحیه محتوا در هر صفحه نمایان می شود،دراین مقاله ما به شما نشان خواهیم داد چگونه به راحتی سایدبار را در وردپرس حذف کنید.

 

چرا سایدبار را در وردپرس حذف می کنیم؟

بیشتر قالب های وردپرس رایگان و حرفه ای چند تا سایدبار یا ناحیه ابزارک اماده دارند.در کل هدف سایدبارها در وردپرس نمایش دادن ایتم هایی است که در  بخش نوشته یا محتوای صفحه نیستند،معمولا اینها لینک های به ناحیه های مختلف وب سایت،تبلیغات،فرم های ورود لیست ایمیل،پروفایل رسانه اجتماعی و غیره هستند.این آیتم ها می توانند به آسانی به سایدبار یک قالب با استفاده از ابزارک وردپرس اضافه شوند.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

در اکثر قالب های وردپرس،هنگامی که کاربر سایت شما از دستگاه تلفن همراه مشاهده می کند،سایدبار به طور متفاوت ظاهر می شود.به خاطر کاهش عرض اندازه صفحه نمایش،سایدبارهایی که در سمت راست یا چپ در دسکتاپ نمایان می شوند به پایین صفحه نمایش تلفن همراه انتقال داده می شوند.سایدبارها بسیار مفید هستند و می توانند به رشد کسب و کار شما کمک کنند.با این حال برخی از صاحبان وب سایت احساس می کنند حذف کردن سایدبار به پیشرفت UX سایت کمک می کنددر اینجا شرح خواهیم داد که چگونه سایدبار را حذف کنید.

 

حذف سایدبارها از همه جا در وردپرس با تغییر کدنویسی قالب

این روش به شما اجازه می دهد تا به سادگی سایدبارها از هر صفحه و نوشته سایت وردپرس حذف کنید،در این قسمت شما نیاز خواهید داشت فایل های قالب وردپرس ویرایش کنید.در مرحله اول به سایت وردپرس تان متصل شویدو به پوشه wp-contentt،پوشه قالبتون بروید.

 

قالب های وردپرس از تمهای مختلفی ساخته شده است، بنابراین شما نیاز خواهید داشت همه قالب هایی که در یک سایدبار نمایش داده شده است را ویرایش کنید.برای مثال در یک قالب معمولی وردپرس ممکن است نیاز داشته باشید فایل های index.php،page.php،single.php،archive.php،home.phpp را  ویرایش کنید،یکی از فایل ها را باز کنید و کد زیر را در آن پیدا کنید.

 

25.png.8dca104910c9688f812add49f72b0a7e.png

 

اگر قالب شما چندین سایدبار داشته باشد، مثال های زیادی از کد زیر همراه با نام سایدبار در آن مشاهده خواهید نمود که نمی خواهید در سایت شما نمایش داده شوند.برای مثال:

 

2-3.png.ea67ae844ba4b2b417599f5b7d29ff14.png

 

کد بالا را حذف کنید با حذف آن سایدبار مشخص شده از بین می رود حال آن را ذخیره کرده و فایل را مجددا آپلود کنید و به وبسایتتون برگردید،همینطور این پروسه برای همه فایل های قالب که مسئولیت نشان دادن صفحات مختلف در وبسایتتون هستند تکرار کنید.در پایان کار می توانید به وبسایتتون رفته و این عملکرد مشاهده کنید.

 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

توجه داشته باشید با این که سایدبار حذف شده است فضای محتوای شما هنوز با همان عرض نمایش داده می شود دلیلش این است که قالب شما عرض برای ناحیه محتوا دارای سایدبار مشخص شده است حال که سایدبار از بین رفته است می توانید با ویرایش استایل صفحه خود اندازه محیط محتوای سایت را تغییر دهید.در ابتدا نیاز خواهید داشت کلاس css استفاده شده محیط محتوای صفحه خود با استفاده از ابزار inspect در مرورگر خود پیدا کنید و کد زیر را در بخش CSS سفارشی سازی بنویسید مانند شکل زیر:

 

3-2.png.55797abb1a5f98322efe624c7d57a8dc.png

 

برای نمونه از قالب 2016 استفاده کردیم،در زیر محیط محتوای جدید را می بینید.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

حذف سایدبار ها از صفحات مشخص

این ممکن است که شما بخواهید سایدبار ها را از صفحات خاصی حذف نمایید در حالی که آنها در صفحات دیگر نمایش داده شوند. برای مثال بسیاری از سایت ها سایدبار را در صفحه اصلی نمایش می دهند اما آنها را در صفحات پست ها نمایش نمی دهند. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند که سایدبار ها را در هر جایی نمایش دهند جز صفحات یکتا.حال  روشهای حذف سایدبارها از محیط های مختلف را توضیح می دهیم.

 

حذف کردن سایدبارها از یک صفحه در وردپرس

بسیاری از قالب های وردپرس امکان قالب تمام عرض صفحه را دارند،این قالب ها در هر صفحه یکتا در وردپرس می توانند استفاده شوند و سایدبارها در هر دو  سمت محتوا نمایش داده نمی شوند.در اینجا شما فقط نیاز خواهید داشت صفحه ای که شما قصد دارید سایدبار آن را حذف کنید ویرایش کنید و سپس در سمت چپ بخش ویژگی های برگه،قالب تمام عرض(full width) انتخاب کیند.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

اگر همچین گزینه ی نمی بینید قالب شما این ویزگی قالب صفحه تمام عرض را ندارد در این حالت شما نیاز خواهید داشت به صورت دستی قالب صفحه تمام عرض ایجاد کنید،سپس ویرایشگر متنی ساده notepad را باز کنید و کد زیر را در یک فایل خالی بنویسید و در دسکتاپ با نام full-width.php  ذخیره کنید.

 

24.png.6bacaa6d2d1c93678b71a64a6b41339d.png

 

اکنون به هاست بروید و پوشه wp-contrnt،قالبتون را انتخاب کنید و فایل page.php را ویرایش کنید و بعد از خط <?php get_header(); ?> تمام کد ها را کپی کنید و در فایل  full-width.php جایگذاری کنید.سپس کد زیر را حذف کنید.

 

1-4.png.f96cc4faaa2d80c9119d7dce7eeb0b3c.png

 

سپس تغییرات انجام شده را ذخیره کرده و فایل full-width.php را در پوشه قالب جاری آپلود کنید.اکنون به بخش ویژگی برگه ها  full width اضافه شده است،شما می توانید هر صفحه ای در سایت وردپرس خود وبرایش کنید و به راحتی قالب صفحه تمام عرض انتخاب کنید.

 

حذف کردن سایدبار از صفحات پست های وبلاگ در وردپرس

وردپرس به شما اجازه می دهد از یک صفحه اصلی یکتا و یک صفحه جدا برای پست های وبلاگ خود استفاده کنید.معمولا بیشتر قالبهای وردپرس سایدبارشون در  صفحات پست ها نمایش داده می شود. اگر نمی خواهید سایدبار ها را در صفحات پست ها نمایش دهید، در این صورت باید وارد بخش تنظیمات» خواندن شوید،به نام صفحه ای که در حال استفاده از آن به عنوان صفحه پست ها هستید توجه کنید.

 

2017-05-25_1-08-10.png.b4b511a57ffe9c2008a68c4febeb6823.png

 

سپس به بخش برگه ها ،همه برگه ها بروید در سمت چپ زیر بخش تنظیمات برگه در بخش قالب صفحه تمام عرض را انتخاب کنید برای نمایش گذاشتن پست های وبلاگ سپس تغییرات اعمال شده را ذخیره  کنید.اگر این بخش در برگه نمی بینید در بالا اضافه کردن آن را شرح دادیم.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

حذف سایدبار از پست تکی در وردپرس

اگر قصد دارید سایدبار از پستهای تک خاص حذف کنید شما می توانید یک قالب پست تک سفارشی ایجاد کنید.وردپرس 4.7  از این قالب پشتیبانی می  کند.امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...