رفتن به مطلب

سایت وردپرسی خود را خودتان سئو کنید !!


e.salehi

پست های پیشنهاد شده

سئو وردپرس یکی دیگر از مباحث سئو سایت است که کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست . امروز در نت آوا میخواهیم افزونه های سئو وردپرس را به شما معرفی کنیم تا به راحتی خود کار های اصلی سئو سایت خود را انجام دهید.

معرفی افزونه های وردپرس

افزونه Yoast

بدون شک یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس، Yoast است. اگر می خواهید با تولید محتوا و بهینه سازی صفحات وب سایت خود، سئو سایت خود را بهبود بدهید، بدون شک پلاگین Yoast بهترین انتخاب است. Yoasttt دارای سه قابلیت بسیار مهم است:


 

  • بهینه سازی فنی صفحات برای موتورهای جست وجو
  • سازگاری با نقشه XML سایت
  • ابزار تجزیه و تحلیل سئو صفحه


افزونه Yoast به شما برای بهبود سئوی مطالب قبل از انتشار کمک می کند. این پلاگین با بررسی سریع مطلب، متا تگ ها، کلمات کلیدی و برچسب، به شما یادآوری می کند که چه کارهایی را باید انجام دهید و چه اشتباهاتی انجام داده اید و باید آنها را اصلاح کنید.

افزونه All In One Seo Pack

شما می توانید از این افزونه به جای yoast استفاده کنید.(البته نت آوا شخصا این استفاده را پیشنهاد نمی کند!) افزونه All In One Seo Pack راه حل های ساده ای برای سئو در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از این افزونه بسیار ساده است و حتی افراد مبتدی هم می توانند از آن استفاده کنند. از قابلیت های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:


 

  • بهینه سازی عنوان ها به صورت خودکار برای تمامی موتورهای جست و جو
  • تولید خودکار متا تگ ها
  • پشتیبانی نقشه سایتXML و گوگل آنالیز
  • جلوگیری از انتشار محتوای تکراری
  • قابلیت لغو تمامی تنظیمات


افزونه Google Xml Sitemaps

نقشه سایت به گوگل کمک می کند تا سریع تر و راحت تر محتویات تولیدی سایت شما را ایندکس کند. برای اینکه خیالتان از بابت ساخت نقشه سایت راحت شود و مطمئن باشید که کار را درست انجام داده اید می توانید از این افزونه استفاده کنید. پلاگین Google XML Sitemaps به صورت خودکار یک نقشه سایت تولید می کند. این ابزار هر زمان که محتوای جدیدی به سایت اضافه می شود به طور خودکار نقشه سایت را بروز می کند. به طور کلی این پلاگین هر آنچه را که از یک ابزار ساخت سایت مپ انتظار دارید را برآورده خواهد کرد.

نکته بسیار مهم: با استفاده از ابزار گوگل وب مستر تولز، آدرس نقشه سایت را در گوگل ثبت کنید.

افزونه Broken Link Checker

به کمک این افزونه می توانید لینک های خراب (شکسته) وب سایت خود را پیدا کنید و دیگر نگرانی بابت آنها نداشته باشید. قابلیت های این افزونه بسیار مهم عبارتند از:


 

  • شناسایی لینک هایی که کار نمی کنند
  • توانایی بررسی لینک های قرار گرفته در صفحات، دیدگاهها و پست ها و فیلدهای سفارشی
  • امکان تعییر ظاهر لینک های خراب
  • جلوگیری کردن از دنبال کردن لینک های خراب توسط موتورهای جست وجو


افزونه Google Analytics By Monsterinsights

با استفاده از این افزونه، دیگر نیازی به گوگل آنالیز برای بررسی آمار بازدیدکنندگان، کلمات کلیدی برتر و دیگر داده ها ندارید. از جمله مزایای این پلاگین وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:


 

  • نصب ساده به وسیله API گوگل آنالیز
  • دسترسی به داشبورد داده ها در داخل وردپرس
  • پیگیری لینک های داخلی و خارجی سایت
  • توانایی کاربرد کد پیگیری جهانی
  • دسترسی به انواع آمارها و گزارش ها


توجه داشته باشید که شما می توانید از گوگل آنالیز استفاده کنید و به کار گرفتن این افزونه اختیاری است و فقط به شما کمک می کند که در زمان صرفه جویی کنید.

افزونه W3 Total Cache

سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای بهینه سازی سایت می باشد و باید به آن توجه داشته باشید. بهترین پلاگین سئو وردپرس به منظور بهبود سرعت و ارائه تجربه کاربری عالی، W3 Total Cache است. شما اگر از این افزونه به درستی استفاده کنید می توانید تا ده برابر عملکرد سایت خود را بهبود دهید.

افزونه All In One WP Security And Firewall

حتی با وجود اینکه سیستم وردپرس دارای امنیت بسیار بالایی است، اما باز هم هیچ شخصی از داشتن امنیت اضافه در سایت ناراضی نخواهد بود. افزونه All In One WP Security And Firewall به شما کمک می کند تا وب سایت خود را از خطرات و شکاف های امنیتی محافظت کنید. این افزونه با انجام دادن تست های مختلف بر روی وب سایت شما و امتیاز دهی به آن، شما را نسبت به داشتن میزان امنیت وب سایت آگاه می کند. قابلیت های این افزونه عبارتند از:


 

  • متوقف کردن شمارش کاربران
  • ابزار رمزگذاری مطمئن و قدرتمند
  • شناسایی حساب های کاربری که نام کاربری و لاگین مشابه دارند


بنابراین اگر می خواهید از هک شدن سایت خود و در نتیجه صدمه دیدن به برندتان جلوگیری کنید، حتما از این پلاگین استفاده کنید.

افزونه WPtouch Mobile

همانطور که می دانید امروزه اکثر کاربران به وسیله موبایل های خود در دنیای اینترنت گشت و گذار می کنند. بنابراین بسیار مهم است که سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه کنید. پلاگین WPtouch Mobile این کار را براحتی انجام می دهد و سایت شما را به تعییر در ظاهر دسکتاپی و کدهای نوشته شده برای تلفن های همراه بهینه می کند. به این ترتیب هم خیالتان راحت است که کاربران خود را از دست نمی دهید و هم اینکه از جریمه شدن توسط گوگل در امان خواهید بود. پس این افزونه بسیار مفید و کاربردی را از دست ندهید.

افزونه (Yet Another Related Posts Plugin (YARPP

از جمله مهمترین فاکتورها در سئوی وبسایت داشتن محتوای بی ارزش با درصد پایین (بانس ریت) و زمان بیشتر ماندگاری کاربر در وب سایت می باشد. در واقع گوگل با سنجش این دو فاکتور تعیین می کند که وب سایت شما چقدر ارزش دارد و چقدر معتبر است. افزونه YARPP با نشان دادن موضوعات مرتبط با موضوعی که کاربر آن را مطالعه کرده کمک می کند تا زمان ماندگاری او افزایش پیدا کند. برخی از قابلیت های این افزونه عبارتند از:


 

  • به کار بردن الگورتیم های پیشرفته برای نمایش بهترین پست ها
  • نمایش دادن فهرست وار محتوا
  • کنترل نمایش پست که شما می توانید آن را مدیریت کنید


این افزونه بسیار عالی را از دست ندهید.

افزونه Seo Optimized Images

قطعا می دانید که بهینه سازی تصاویر یکی از فاکتورهای سئو است. تصاویر بهینه شده کمک می کند تا سایت شما در رتبه بالاتری قرار بگیرید و همچنین ترافیک بیشتری را به وسیله google images بدست آورید. این افزونه از جمله مفیدترین پلاگین های سئو وردپرس است که به شما کمک می کند تا بهینه سازی تصاویر را به درستی انجام دهید و تمام اصول را پیاده کنید.

به این ترتیب بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس به پایان رسید. اما نکته ای که نباید فراموش کنید این است که همیشه باید از افزونه هایی بهره ببرید که معتبر هستند و به صورت مداوم بروز می شوند، چون همانطور که می دانید این بروزرسانی ها کمک می کند تا افزونه ها عملکرد بهتری داشته باشند و مشکلات و باگ ها را به حداقل برسانند. امیدوارم این مقاله مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.


منبع :  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...