رفتن به مطلب

طراحی رسپانسیو چیست؟ و چرا اهمیت زیادی دارد؟


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

 

طراحی سایت رییسپانسیو

در سال 2003 مردم را می‌دیدیم که با در دست داشتن تلفن‌های نسبتاً بزرگ با دیگران تماس می‌گرفتند و یا ایمیل خود را چک می‌کردند. استفاده از این وسیله‌ی بزرگ و عجیب که تلفن هوشمند نام گرفته بود به قشر ثروتمند جامعه محدود می‌شد؛ اما در کمتر از یک دهه تلفن‌های هوشمند از نظر کاربرد به اندازه لپ‌تاپ‌ها رشد پیدا کردند. دیگر این امکان فراهم شده بود که هر اطلاعاتی را از جمله ساعت نمایش فیلم در سینماها، آدرس فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را در این دستگاه هوشمند پیدا کرد. امروزه با توجه به جایگاهی که تلفن‌های هوشمند در زندگی تمامی اقشار مردم پیدا کردند، نباید از خاطر برد که ارتباط تکنولوژی رو به رشد و وب‌سایت‌ها تا چه حد می‌توانند در توسعه و تبلیغ کسب‌وکارها اثرگذار باشد.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

تا به حال تجربه کرده‌اید که بخواهید با تلفن هوشمند و یا تبلت خود یک سایت را باز کنید ولی به دلیل به هم ریختن قالب سایت، نتوانید محتوای سایت را به درستی مشاهده کنید و یا مجبور به بزرگنمایی و جابه‌جایی‌های گیج کننده باشید تا بتوانید مطالب را در شکل اصلی خود ببینید. این موضوع بسیار آزاد دهنده است. در نهایت شما به‌عنوان بازدیدکننده‌ی سایت ترجیح می‌دهید که هر چند هم که کیفیت مطالب سایت بالا باشد، آن را ترک کنید و به سراغ صفحه‌ای بروید که برای مشاهده محتوای آن مانعی سر راهشان نباشد. اگر در طراحی یک سایت این مشکل برطرف شده باشد، شما با سایتی واکنش گرا یا ریسپانسیو روبه‌رو هستید.

در طی چند سال اخیر،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به طور فزاینده‌ای بین مردم محبوبیت پیدا کرده است. از آنجا که کاربران تلفن‌های هوشمند هرروزه افزایش پیدا می‌کند، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ و حتی وبلاگ نویسان نمی‌خواهند این فرصت طلایی را برای جذب دنبال کنندگان و مشتریان از دست بدهند.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. یا واکنش گرا سبب می‌شود که قالب و شکل ظاهری نمایش وب سایت شما با طیف عظیمی از دستگاه‌ها ازجمله کامپیوترها، قبلت و تلفن‌های هوشمند منطبق شود. این انطباق با کمترین میزان تغییر در اندازه، چیدمان و جابه‌جایی المان‌های سایت صورت می‌گیرد.

اگر مطالب فوق دلیل کافی برای استفاده از سایت ریسپانسیو را به شما ارائه نکرد، توجه شما را به توصیه شرکت گوگل جلب می‌کنیم. مدیران شرکت گوگل در زمینه‌ی بهینه‌سازی سایت برای تلفن‌های هوشمند به مدیران صنایع و کسب و کارهای رو به رشد توصیه می‌کنند که با طراحی سایت واکنش گرا بهترین بهره برداری را از سایت خود داشته باشند. طراحی ریسپانسیو به صورتی انجام می‌شود که برای تمامی دستگاه‌ها HTML مشابه استفاده می‌شود و به کمک کوئری‌های CSS متفاوت سایت برای دستگاه‌های مختلف متناسب می‌شود.

در سال‌های اخیر، گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ یا همان لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. SEO در الگوریتم‌های خود تغییراتی ایجاد نموده است. الگوریتم‌هایی چون Panda، Penguin و Hummingbird همگی برای اولویت‌دهی به نمایش سایت در صفحه اول سرچ گوگل در سال‌های مختلف ارائه شدند و بیشترین تکیه در آن‌ها بر اصالت محتوای سایت بوده است. در حال حاضر یکی از شرایط گوگل برای امتیازدهی به سایت شما، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ریسپانسیو است.

منبع: پارس وب دیزاین

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...