رفتن به مطلب

کانتینر استاندارد دریایی و انباری


pouriaci

پست های پیشنهاد شده

مارا به دعا کاش نسازند فراموش

رندان سحرخیز که صاحب نفسانند …

 

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان خدمت همگی عزیزان و همراهان همیشگی پوریا کانتین بین الملل در این مقاله می خواهیم در مورد کانتینر ها صحبت نماییم.

در میان خریداران محترم بسیار مشاهده شده است که به اشتباه از لغت کانتینر به جای کانکس استفاده می شود، به عنوان مثال به جای کانکس اداری یا کانکس مسکونی، خریداران محترم طی درخواست خود اعلان می نمایند که کانتینر اداری یا کانتینر مسکونی می خواهیم.

توضیح اینکه کانتینرها از لحاظ شکل ظاهری با کانکس ها متفاوت می باشند و اکثرا” کانتینر ها بصورت تک جداره و بدون هرگونه عایق بندی تولید گردیده و  بیشتر برای حمل کالا به عنوان کانتینر دریایی و یا نگهداری اجناس با ظرفیت های مختلف به عنوان کانتینر انباری مورد استفاده قرار می گیرند.

کانتینر را میتوان باکس بزرگ فلزی در نظر گرفت که می توان در آن کالاهای بسیاری قرار دارد، کانتینر ها در ابعاد ۱۰ فوت، ۲۰ فوت و ۴۰ فوت تولید می شوند که می توانند به صورت تک جداره یا چند جداره نیز ساخته شوند.

کانتینر را میتوان به وسیله کشتی ، قطار ، هواپیما و یا کامیون و تریلر حمل و جابجا نموده و همانطور که در بالا گفته شد کانتینر ها به دو صورت استاندارد دریایی و استاندارد انباری می باشند، کانتینر های دریایی جهت حمل بار دریایی توسط کشتی های کانتینر بر و کانتنیر های انباری برای انبارها ، کارگاه های ساختمانی ، نصب دستگاه و … مورد استفاده قرار می گیرند.

چنانچه بخواهیم در مورد نحوه تولید یک کانتینر توضیحاتی ارائه نماییم بهتر است بگوییم یک کانتینر برخلاف یک کانکس از ۹۰% فولاد بهم جوشکاری شده تشکیل شده است و در آن معمولا به غیر از نمای داخل کف چیزی غیر از فولاد کارنشده است.

بدنه ی کانتینر از فلز و ورق های ضخیم ذوزنقه ای شکل کانتینری تشکیل شده است که می بایست به دقت به یکدیگر جوشکاری شده و فاقد هرگونه درز و روزنه ای باشد، جهت بارگیری از قطعات مخصوص به نام کرنر فیتیگ استفاده شده و کف آن از ورق فولادی آجدار یا تخته های مخصوص ساخته می شود، جهت درب های اصلی کانتینر بصورت یک تکه و دورتادور لاستیک خور با دستگیره های مخصوصو و یراق آلات مخصوص کانتینری کار شده و از همه مهم تر برای جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی در برابر رطوبت هوا بدنه ی خارجی کانتینر را با اجرای چند مرحله از پوشش های مخصوص اپوکسی و رنگ های صنعتی دریایی و پلی یورتان پوشانیده و عایق می کنند.

در کاربرد کانتینرهای خاص نیز می توان انواع مختلفی برای آن تعریف نموده که بنابر به نوع هریک کاربری مخصوص داشته و می توان به انواع کانتینرهای خاص اعم از یخچالی ، حرارتی ، تانکری ، تهویه دار و عایق دارصنعتی اشاره نمود.

امروزه در جهان حجم بالایی از کالاها توسط کانتینرها جابه جا میشود زیرا در برابر بسیاری از حوادث مانند باد ، باران و آفتاب ایمن می باشد و تخلیه و بارگیری آن بواسطه جرثقیل های مگنت عظیم الجثه در سرعت بالاتری انجام میشود .

در صورت نیاز به دیدن تصاویر انواع کانتینر ها و مشخصات فنی جامع تر و آشنایی با استاندارد های کانتینر ها می توانید به نشانی وب سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.    مربوطه به پوریا کانتین بین الملل مراجعه نموده و یا از طریق کانال تلگرام ما به آدرس لینک لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.   مراجعه نمایید .

لینک منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...