رفتن به مطلب

تاریخچه شرکت تویوتا


siavash82ir

پست های پیشنهاد شده

اساس پایه گذاری لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به سال ۱۹۲۶ برمی‌گردد. یعنی زمانی که ساکیشی تویودا به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا اقدام کرد. تاریخچه این شرکت که در صنعت نساجی فعالیت می‌نمود نیز به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد که تحت عنوان یک کارخانه ریسندگی مشغول به فعالیت بود. ساکیشی تویودا که چندین سال مانند پدرش در زمینه فروش فرش مشغول به کار بود این کارخانه را راه‌اندازی کرده بود و در سال ۱۸۹۴ یک ماشین بافندگی صنعتی هم ابداع نموده و تولید کرده بود.

 


[align=center]600x193http://www.sparepartstoyota.ir/images/uploads/Image/13274_550.jpg[/img]
 [/align]

ساکیشی در سال ۱۹۲۴ مدل تمام‌اتوماتیک آن را تولید کرد و دو سال بعد کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا به نام صنایع تویوتا به وجود آمد. پسر کنجکاو و با استعداد ساکیشی، کیشیرو تویودا نام داشت که در سال ۱۹۲۹ در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شده بود و در کارخانه پدرش مشغول به کار شد. ولی همه توجه او صرف ساخت موتور خودرو‌ شد. در سال ۱۹۲۹ توافق نامه‌ای با شرکت برادران پلات از انگلستان در زمینه ماشین‌ آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی امضا شد. طبق این موافقت نامه حق تولید و فروش دستگاه‌های اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن (همانند چین و آمریکا) در قبال ۱۰۰٫۰۰۰ پوند اعطا می‌شد که در ادامه آن کیشیرو به ایالات متحده آمریکا رهسپار شد. البته کیشیرو از این سفر ‌هدف‌های دیگری هم در سر داشت. هنگام انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب خودرو‌ها در غرب گشته بود. در این سفر بود که کیشیرو تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودرو‌سازی گرفت.


در سال ۱۹۳۰ کیشیرو تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را شروع کرد. کیشیرو در مورد برنامه آینده خود با رئیس شرکت، ریسابورو مشورت کرد. ریسابورو نخست بسیار محتاط بود و فریادهای اعتراض از داخل و خارج شرکت بلند شد. ولی کیشیرو بر تصمیم خود مصمم بود و عقیده داشت که این تجارت برای شرکت سودمند می‌باشد و از همه مهمتر دولت هم آشکارا برای سیاستگذاری پیشبرد صنایع خودرو‌ در تلاش بود. طولی نکشید که ریسابورو موافقت خود را اعلام نمود و کیشیرو دپارتمان خودرو‌ را در سال ۱۹۳۳ در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر راه‌اندازی کرد. هدف او تولیدخودرو‌های مناسب با شرایط آن زمان ژاپن بود. در شرایطی ‌که نکات مثبت خودرو‌های خارجی و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را هم مد نظر داشت.


در سال ۱۹۳۵ نخستین کارخانه خودرو‌سازی تویوتا کار خود را آغاز کرد و سال بعد لوگوی تویودا به لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. تغییر پیدا کرد. یک سال بعد یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتا موتورز به شکل رسمی افتتاح گردید. بنابراین یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودرو‌سازی تبدیل شد. تلاش و همت کیشیرو تویودا سبب شد که از دل کارخانه پدرش کارخانه‌ای جدید تأسیس شود. اوایل کار، خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید کار می‌کرد. اما در سال ۱۹۴۱ در جایگاه مدیرعامل مشغول به کار شد. بلافاصله بعد از راه‌ افتادن شرکت جدید اصول مدیریتی جدیدی در روش مدیریت و اداره کارخانه استفاده شد. در سال ۱۹۳۸ سیستم JIT عملیاتی گردید. دو سال بعد مؤسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح شد. سال ۱۹۵۱ سیستم پیشنهاد ایده‌های خلاق در تویوتا و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. فعال شد. ۱۹۷۳ مرکز طراحی و سال بعد هم مرکز آموزش تویوتا توسط کیشیرو راه‌اندازی گردید.

 

[align=center]600x449http://www.sparepartstoyota.ir/images/uploads/Image/13276_493.jpg[/img]
 [/align]

نخستین محصول تجاری لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. کامیون ۱٫۵ تنی جی۱ بود. در طول جنگ جهانی دوم تمام کارخانه و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن، کامیون تولید می‌نمود. تا چند سال بعد از پایان جنگ هم به تویوتا مجوز تولید خودرو‌ داده نشد. در سال ۱۹۵۲ با فوت کیشیرو مسئولیت شرکت به عهده ایجی تویوتا پسر عموی او گذاشته شد. ایجی به همراه پسر کیشیرو یعنی شوئی شیرو مشغول به کار شدند و طی سال‌های بعد،تویوتارا به یکی از شرکت‌های بزرگ خودرو‌سازی دنیا تبدیل نمودند. در سال ۱۹۷۷ مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح گردید و سال ۱۹۸۴ همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده انجام شد. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را عهده دار شد و در استقرار سیستم تولید تویوتا بسیار تلاش کرد و اصول راهنمای تویوتا را در سال ۱۹۹۲ منتشر نمود. امروزه تویوتا بزرگترین تولید کننده خودرو‌ در دنیا می‌باشد که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌نماید. شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های گوناگونی در راستای خدمات مخابراتی، خانه‌های پیش ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...