رفتن به مطلب

وبسایت ایران کلینیک


andam

پست های پیشنهاد شده

نخست، مهم است بدانید که برای درمان بیشتر هموروئیدها نیازی به انجام عمل جراحی نیست. عمل جراحی فقط زمانی توصیه می‌شود که بیماری حاد بوده و روش‌های درمانی دیگر برای درمان آن افاقه نکرده باشد. البته جراحی به عنوان مؤثرترین روش برای درمان هموروئید داخلی است. هموروئیدکتومی، روشی متداول برای درمان هموروئید خارجی است. برای هموروئیدهای داخلی، معمول‌ترین روش جراحی، لیگاسیون با استفاده از باندهای لاستیکی و تزریق اسکلروتراپی است.

استفاده از باندینگ

روش باندینگ عملی است که در مطب قابل انجام است و به آن لیگاسیون به وسیله باند لاستیکی هم گفته می‌شود. در این روش، یک باند سفت در اطراف محل هموروئید بسته می‌شود تا جریان خون به آن قطع شود. روش باندینگ معمولاً حداقل به دو عمل نیاز دارد.

اسکلروتراپی

در این روش، برخی مواد شیمیایی درون هموروئید تزریق می‌شود. این مواد شیمیایی باعث می‌شود که هموروئید جمع شده و خونریزی آن قطع شود.
انعقاد درمانی (فوتوکوآگولاسیون مادون قرمز)در این روش از پرتو مادون قرمز، گرما برای جمع شدن و تورفتن هموروئید استفاده می‌شود. این عمل نیز می‌تواند در مطب پزشک و معمولاً همراه با آندوسکوپی انجام شود.

هموروئیدکتومی لیزری

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، یک عمل سرپایی محسوب می‌شود. به بیمار مقادیر کافی از داروهای آرامش‌بخش وریدی تزریق می‌شود تا در هنگام عمل به خواب رفته و دردی را احساس نکند. هموروئیدهای بزرگ به وسیله لیزر برش داده می‌شوند. لیزر ناحیه بریده شده را مسدود می‌کند و به همین دلیل به ندرت از بخیه استفاده می‌شود. سپس هموروئیدهای کوچک‌تر بخار شده و زخم‌های بدون درد و کوچکی از خود باقی می‌گذارند که به سرعت بهبود می‌یابد.

هموروئیدکتومی

عمل هموروئیدکتومی برای هموروئیدهای بزرگ خارجی یا هموروئیدهای پرولاپس شده داخلی به کار برده می‌شود. این عمل معمولاً در بیمارستان انجام می‌شود. پس از تصمیم‌گیری در مورد مناسب‌ترین روش بیهوشی برای شما و اجرای آن، جراح، هموروئید بزرگ شما را بریده و برمی­دارد. پس از پایان عمل به مدت کوتاهی شما در اتاق ریکاوری تحت نظارت قرار می‌گیرید. وقتی که تیم پزشکی مطمئن شد که تمام علائم حیاتی شما تثبیت شده است، به شما اجازه داده می‌شود تا به منزل مراجعت کنید.

هموروئیدپکسی

به این روش استپلینگ هم گفته می‌شود. این روش، عملی یک روزه است که معمولاً در بیمارستان انجام می‌شود. این عمل نیاز به بیهوشی عمومی، منطقه‌ای یا موضعی دارد. استپل، هموروئید پرولاپس شده را به محل خود در رکتوم باز می‌گرداند و جریان خون را به آن قطع می‌کند، در نتیجه بافت متورم جمع شده و دوباره جذب می‌شود.

مراقبت‌های پس از عمل

مراقبت‌های پس از عمل برای عمل‌های جراحی و درمان به کمک لیزر مشابه هستند. شما پس از انجام عمل جراحی هموروئید، در ناحیه مقعد احساس درد خواهید داشت. پزشک احتمالاً برای شما داروهای ضد درد تجویز خواهد کرد.
شما می‌توانید با رعایت نکات زیر به تسریع روند بهبود خود کمک کنید:
پیروی از رژیم‌های غذایی پر فیبر و نرم‌کننده مدفوع

حفظ آب بدن با نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز

اجتناب از فعالیت‌هایی که نیاز به بلند کردن یا کشیدن اجسام سنگین دارد.

استفاده از وان آب گرم (سیتز بث)

استفاده از دستمال توالت‌های نرم

مزایا و معایب

باندینگ: این روش ارزان‌ترین روش جراحی است و احتمال عود بیماری در آن کم است. البته روشی بدون درد و کاملا مؤثر است. باید به این نکته توجه داشت که دکتر صدرالدینی مهارت زیادی در روش‌های باندینگ و مادون قرمز داشته و تمامی بیماران انجام شده از آن راضی بوده‌اند و بدون درد در مطب دکتر انجام می‌شود.اسکلروتراپی: این عمل یک روش ارزان، سریع و بدون درد است.انعقاد درمانی (فوتوکوآگولاسیون مادون قرمز): این عمل  می‌تواند هر بار برای یک هموروئید انجام شود. مزایای این روش این است که بدون درد و کاملا مؤثر است

هموروئیدکتومی: میانگین زمان بهبودی در این عمل بین ۲ تا ۳ هفته است. برخی اشکالات که به این روش وارد است عبارتند از هزینه بالای انجام آن، دردناک  بودن آن نسبت به روش‌های دیگر و عوارض جانبی بیشتری که به دنبال خواهد داشت. درد و عفونت از شایع‌ترین خطرات احتمالی است که ممکن است همراه با این عمل اتفاق بیفتد.هموروئیدپکسی: دوران بهبودی پس از انجام عمل استپلینگ کوتاه است و درد کمی هم به دنبال خواهد داشت.هموروئیدکتومی لیزری: این عمل، روشی کم‌تهاجمی، گران و دردناک است. روند بهبود آن پس از عمل نسبت به روش‌های دیگر سریع‌تر است. البته احتمال بازگشت بیماری وجود دارد.

هزینه‌ها

هزینه‌های انجام عمل به بیمار و مشکل او بستگی دارد. پزشک بر اساس علائم و ویژگی‌هایی که هموروئید دارد یک روش درمانی مناسب را پیشنهاد می‌دهد. همچنین ممکن است پزشک هزینه‌ای را هم به عنوان حق مشاوره اولیه از شما دریافت کند. عمل جراحی لیزری نسبت به روش‌های متداول دیگر گران‌تر بوده اما لزوماً مؤثرتر نبوده و درد کمتری هم ندارند. احتمال عود در همه روشهای غیر جراحی با جراحی یکسان بوده و ارتباطی با روش درمان ندارد و تابع شرایط دفع بیمار می‌باشد.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...