رفتن به مطلب

آموزش افزایش امنیت وردپرس با محافظت از فایل Wp Config


mbm159

پست های پیشنهاد شده

یکی از فایل های مهم سیستمی در مدیریت محتوای وردپرس فایل wp_config که نقش اساسی در طراحی سایت دارد و یکی از مهم ترین مباحث مورد بحث امنیت این فایل است.
این فایل دارای اطلاعات ارزشمندی در هاست است که در صورتی که این فایل خراب شود کل سایت نیز خراب خواهد شد.
اطلاعات این فایل عبارتند از اطلاعات دیتابیس و تمامی دستوراتی که برای وب سایت خود وارد کرده اید. شما برای محافظت از این فایل و دستورات درون آن چند روش وجود دارد که در اینجا به آنها می پردازیم.
تذکر: در ابتدا قبل از انجام هر کاری حتما از اطلاعات هاست و سایت خود یک پشتیبان تهیه فرمایید.
راهکار اول: اولین راه این است که مکان اصلی این فایل را که بسیاری از آن باخبرند را عوض کنید. برای تغییر جایگاه این فایل وارد هاست شده و مکان اصلی آن را یافته سپس بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه move را بزنید و در جعبه ظاهر شده آدرس را تا علامت / پاک کنید و سپس فایل را انتقال دهید. زمانی که شما آدرس را تا / پاک می کنید به این معنی است که می خواهید این فایل را به یک پوشه بالاتر انتقال دهید.
این راهکار صرفا برای دامین ها اصلی استفاده می شود و نه ساب دامین ها.
راهکار دوم: امنیت فایل با استفاده از htaccess
این روش از روش اول سخت تر و پیچیده تر است ولی مفید تر می باشد در ابتدا باید این فایل را پیدا کنید در برخی از سرویس دهنده های هاست این فایل مخفی است که آن را در بخش تنظیمات مدیریت هاست می توانید آن را غیرفعال کنید. بعد از یافتن این فایل کد زیر را در انتهای آن قرار دهید.

<files wp-config.php>
order allow,deny
deny from all
</files>

در صورت قرار دادن کد سایت شما با مشکل مواجه شد حتما آن را که در انتها گذاشته اید را پاک کنید و سپس فایل را ذخیره کنید و با انجام این کار مشکل برطرف خواهد شد.

ویرایش شده توسط mbm159
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...