رفتن به مطلب

طراحی سایت قرآنی


h_joker

پست های پیشنهاد شده

اینترنت را میتوان یکی از بهترین کاربردهای تکنولوژی نامید که هم از آن تاثیر پذیرفته و هم بر آن تاثیر میگذارد، بطوریکه بعد از ایجاد اینترنت و در ادامه مهمترین کاربرد آن یعنی وب و طراحی سایت ، از دلایل مهم و بسیار تاثیرگذار در پیشرفت تکنولوژی را می توان همان اینترنت نامید، چون با در دسترس گزاشتن گستره وسیع و نامحدودی از اطلاعات برای همگان و بطور رایگان، زمینه را برای پیشرفت هرچه بیشتر علم و دانش فراهم نموده است.حال که وب به عنوان محبوبترین کاربرد اینترنت تا این اندازه محبوب شده بد نیست که در تمامی شاخه های زندگی از جمله طراحی سایت قرآنی از آن استفاده کنیم.

 

دنیای وب و طراحی سایت قرآنی

 

حال که تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که میتوان به دنیای نامحدودی از اطلاعات در مدت زمانی کم و حتی به وسیله یک دستگاه کوچک به نام گوشی هوشمند دست پیدا کرد بهتر است که در تمامی بخش های زندگی مخصوصا برای اهداف مذهبی و دینی نیز از آن استفاده کنیم. یکی از این پیشنهادها طراحی سایت قرآنی است که می تواند بسیار سودمند واقع شود، بطوریکه می توان کاربردهای فروانی نیز برای آن تعریف نموده و به بهترین وجه ممکن آموزه های دینی را در دنیای وب گسترش داد.

اما چه امکاناتی ممکن است در چنین طراحی وب سایت مورد انتظار باشد؟

 

طراحی سایت قرآنی واکنش گرا

 

امروز به لطف قدرت بسیار زیاد گوشی های هوشمند تقریبا تمامی کاربران عمده فعالیت های مجازی خود که مهمترین آن ها را می توان گشت و گذار در دنیای وب دانست را به وسیله گوشی های هوشمند انجام می دهند، پس هوشمندانه است که از طراحی سایت ریسپانسیو یا همان واکنش گرا بهره برده تا المنت های وب سایت متناسب با اندازه دستگاهی که کاربر با آن وارد وب سایت شده تغییر اندازه پیدا کنند و کاربر مجبور به زوم کردن متداوم و پشت سرهم برای مشاهده محتوا نباشد.

 

طراحی سایت قرآنیکاربران به احتمال زیاد برای ورود به طراحی سایت قرآنی شما و استفاده از امکاناتی که در آن فراهم آورده اید از گوشی های هوشمندشان استفاده خواهند کرد، پس بهتر است تا با طراحی سایت واکنش گرا عمده بازدیدکنندگان خود را از دست ندهید.

 

قرار دادن صوت آنلاین در طراحی سایت قرآنی

 

به احتمال بسیار زیاد در چنین طراحی سایت حرفه ای ، پخش آنلاین صوت های قرآنی برای دسترسی همیشگی کاربران به آوای زیبا و دلنواز کلام الله مجید مطالبه خواهد شد.

 

فایل های صوتی در مقایسه با دیگر انواع فایل های چند رسانه ای از حجم کمتری برخوردارند، به همین منظور می توان در یک فضای هاست کم که هزینه کمی را طلب می کند ساعت ها فایل صوتی قرار داده و با اتصال آن به ابزارهای قدرتمند پخش در طراحی سایت قرآنی ، امکان گوش دادن به فایل های صوتی قرائت آیات قرآن را برای کاربران فراهم نمود.

 

منوهای تو در تو و نقشه طراحی سایت قرآنی

 

یک طراحی سایت قرآنی می تواند شامل بخش های زیادی باشد که کاربر در ابتدای ورود به وب سایت از آن ها بی خبر است.اما چگونه می توان یک نقشه راه کامل در مورد صفحات و قسمت های مختلف وب سایت به طور خلاصه به کاربر ارائه کرد؟ بله، این وظیفه است که در تمامی وب سایت ها بر عهده منو (ها) است.

 

به عنوان نمونه و در ارتباط با مورد بررسی شده بالایی، شاید نیاز باشد تا برای قرار دادن صوت های قرآنی دسته بندی خاصی برای آن ها به منظور جداکردن و مرتب سازی مانند بر اساس شماره جزء و یا نام سوره داشته باشید.به این منظور می توانید یک آیتم در منو اصلی با عنوان پخش صوت قرآن ایجاد نموده و سپس زیرشاخه هایی برای آن بر اساسی که میخواهید دسته بندی انجام دهید داشته باشید.

 

طراحی سایت داینامیک

 

موارد ذکر شده به استثنا مورد اول که به عنوان یک استاندارد باید همواره در تمامی وب سایت ها رعایت شود اختیاری بوده و تنها به عنوان مواردی پیشنهادی عنوان شدند. طراحی سایت قرآنی و یا هرنوع دیگر از طراحی سایت می تواند بسته به انتخاب شما با امکانات و ویژگی های متفاوتی ارائه شود و حق انتخاب در این مورد برای شما وجود دارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...