رفتن به مطلب

انتقال وردپرس از لوکال به هاست و هاست به لوکال


پست های پیشنهاد شده

در این آموزش قصد دارم تا آموزش نحوه انتقال سایت وردپرس از لوکال هاست به هاست اینترنتی و بر عکس از هاست اصلی به لوکال رو با هم بررسی کنیم , سایت شما هم به هر دلیل خاصی سایت خود را در لوکال هاست آماده کردید و قصد انتقال به هاست رو دارید و یا به صورت عکس که فرقی نمیکنه.خب حالا بریم سراغ آموزش…

انتقال وردپرس از لوکال به هاست و هاست به لوکال

حالا می خوایم سایتی که روی لوکال هاست راه اندازیش کردیم رو تمام و کمال انتقال بدیم روی هاست اصلی همچنین روشی که برای انتقال از لوکال به هاست گفته میشه همین عمل رو اگر برعکس انجام بدیم میشه انتقل از هاست به لوکال هاست.

مرحله اول آموزش

ابتدا برای انتقال سایت از لوکال شما باید وارد پوشه htdocs بشید ین پوشه در نرم افزار xampp وجود داره اگر با نرم افزار دیگه این وب سرور خانگی را ایجاد کردید به روت یعنی مسیری که وردپرس رو نصب کردید برید , در اینجا کل فایل ها رو انتخاب و zip کرده , روی هاست آپلودش کنید در مسیر public_html که ریشه هاست شما میشه یا اگر بخواید در شاخه دیگه ای مثل ساب دامین باشه باید در مسیر ساب دامین آپلودش کنید آموزش ایجاد ساب دامین رو قبلا ارائه دادیم.اما برای انتقال از هاست به لوکال هاست باید وارد مسیر public_html بشید وتمامی فایل هارو فشرده کنید(ZIP) و دانلود کنید و وارد لوکال هاست کنید که هر برنامه مسیر متفاوتی دارد.

مرحله دوم آموزش

فایل کل وردپرس که آپلود کردید رو از حالت zip خارجش کنید حالا اگه آدرس سایتتون رو در مرورگر وارد کنید باید با ارور خطا در برقراری پایگاه داده رو به رو خواهید شد , لازم هست داخل هاست یک دیتابیس ایجاد کنید . بعد از ایجاد پایگاه داده اطلاعات detabase رو باید مشخصات پایگاه داده را در فایل wp-config.php وارد کنید.مشخصات یعنی نام پایگاه داده،یوزر پایگاه داده و رمز آن.

مرحله سوم آموزش

حالا در لوکال هاست  یا هاست اصلی به قسمت دیتابیس باید برید در xampp باید به مسیر localhost/phpmyadmin برید , و در هاست اصلی به  phpmyadmin برید و در این قسمت روی نام دیتابیسی که روی لوکال برای وردپرس ست کرده بودید کلیک کنید. حالا در قسمت بالا روی گزینه Export باید کلیک کنید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

صفحه دیتابیس mysql گزینه ها مشخص شده بعد از کلیک روی گزینه  Export در پنجره ای که مایش داده میشه تیک گزینه Custom – display all possible options رو بزنید و برید انتها روی گزینه Go کلیک کنید در این صورت صفحه دانلود براتون ظاهر میشه که یک فایل متنی با فرمت sql دانلود میشه. حالا باید داخل هاست هم به قسمت phpmyadmin برید در همون صفحه اصلی هاست دنبالش بگردید کنار ایکون ساخت دیتابیس هست. برای ورود احتمالا یوزر و پسوورد بخواد همون یوزر و پسوورد هاست رو بهش بدید بعد از ورود اینبار روی گزینه Import کلیک کنید و در صفحه ای که باز شده روی دکمه Browse کلیک کرده و فایلی که در لوکال دانلودش کردید رو انتخاب کنید و پایین تر روی گزینه go کلیک کنید و منتشر باشید تا ایمپورت بشه. بعد از import شدن کار تمومه و سایت بدون مشکل بالا خواهد اومد.

phpmyadmin-import-multiple-databases.png.1fabbda252cb17728c385cf367e763b0.png

توجه داشته باشید برخی مواقع پیش میاد که برخی تصاویر مثل لوگو یا تصاویر مطالب نمایش داده نمیشه که باید به صورت دستی دلخل دیتابیس دنبال بخش مربوط به تصایر باید و مسیر ها رو دستی درست کنید.

به همین راحتی موفق شدیدم که سایت وردپرس خود را از لوکال هاست به روی هاست اصلی انتقال بدیم. برای حالت برعکس عملیات رو از هاست به لوکال باید جلو بریمو همچنین در انتقال از هاست به لوکال روش دیگه ای هم هست که نیاز به تنظیمات دستی خواهد داشت و فقط محتوا رو جا به جا می کنه . این روش درون ریزی در وردپرس هست  برون ریزی در وردپرس و درون ریزی کردن فایل برون ریزی وردپرس است. اگر محتوای سایت در این روش زیاد باشه فایلی که برون ریزی خواهد شد حجمش زیاد میشه که در لوکال هاست میزان حجم آپلود وردپرس ۲ مگ هست اگر بیش از این مقدار باشه برای درون ریزی به مشکل خواهید خورد که این دو روش برطرف کردن داره یکی افزایش میزان حجم آپلود در وردپرس هست که به مقدار دلخواه می تونید افزایشش بدید یا اینکه تقسیم فایل xml برون ریزی شده وردپرس به چند فایل که به راحتی بشه عملیارت وارد کردن رو انجام داد

موفق باشید

منبع:کمیاب وردپرس

بازنشر:تالار گفتگو بیست اسکریپت

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...