رفتن به مطلب

آموزش هات لینک (hot link) با htaccess


ardeshir

پست های پیشنهاد شده

با سلام و درود

 

در این جلسه به معرفی قابلیت hot link در htaccess می پردازیم .

 

با استفاده از hot link می توانیم از مصرف منابع سایت خود به وسیله ی سایت های دیگر جلوگیری کنیم . خب طبیعتا این عمل باعث می شود ترافیک سایت خودمون بیهوده هدر نره .

 

فرض کنید من یک عکس در وب سایت شما را دوست دارم و می‌خواهم آن عکس در سایت من نیز قرار بگیرد. اگر من از URL کامل عکس شما در سایتم استفاده کنم، هر بار که کسی از سایت من دیدن می‌کند، عکس از سایت شما دانلود ‌می‌شود. این بدین معناست که من از پهنای باند شما برای عکس‌های سایت خود استفاده می‌کنم. حالا اگر شما محافظ هات لینک (hot link) را فعال کنید، من نمی‌توانم پهنای باند شما را بدزدم.

 

محافظ هات لینک (hot link) اجازه نمی‌دهد سایت‌های دیگر مستقیما به فایل‌ها و یا تصاویر موجود در سایت شما لینک بزنند. سایت‌های دیگر تنها می‌توانند به فایل‌هایی لینک کنند که شما نوع آنها را مشخص نکرده‌اید.

 

توجه کنید برای استفاده از این قابلیت نیاز است mod_rewrite را فعال نمایید :

 

Markup

RewriteEngine on

در مثال زیر برای فایل های ‘.gif’, ‘.jpg’ و ‘.css’ هات لینک (hot link) را فعال می نماییم . برای این کار یک فایل .htaccess بسازید و کدهای زیر را داخل آن قرار دهید .

 

Markup

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. [NC]

RewriteRule \.(gif|jpg|css)$ - [F]

کدهای بالا به وب سرور آپاچی میگه تمام لینک های مربوط به ‘.gif’, ‘.jpg’ and ‘.css’ از سایت خودمون که در سایت های دیگه ای به جز لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هستند را بلاک کن. قبل از اینکه فایل .htaccess خودتون رو ذخیره کنید حتما جای لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. دامین خودتون رو قرار دهید .

 

خب حالا می خواهیم در مثال زیر میخواهیم وقتی سایتی از فایل های git یا jpg ای که مربوط به سایت ما هست استفاده کرد به جای اون ، عکس پیشفرضی که ما مشخص کردیم در سایت اش نمایش یابد (مثلا عکس یک مرد عصبانی)

 

Markup

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. [NC]

RewriteRule \.(gif|jpg)$ لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. [R,L]

باز هم مثل قبل کدهای بالا به وب سرور آپاچی میگه تمام لینک های مربوط به ‘.gif’, ‘.jpg’ and ‘.css’ از سایت خودمون که در سایت های دیگه ای به جز لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. هستند را بلاک کن ولی ایندفه به جای اون عکس ها , عکس لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. را نمایش بده .

 

یادتونم نره قبل از ذخیره , دامین خودتون رو جای yourdomain.com قرار بدین .

 

خب اینم از آموزش هات لینک (hot link) .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...