رفتن به مطلب

طراحی سایت فروشگاهی و انواع آن


پست های پیشنهاد شده

طراحی سایت فروشگاهی و انواع آن

 

 

%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C.jpg

 

طراحی سایت فروشگاهی

یکی از انواع سایت هایی که امروزه رشد قابل توجهی داشته است و مورد استقبال وبمستر ها و اقبال عمومی مردم قرار گرفته اند طراحی سایت فروشگاهی می باشد. این نوع طراحی که اصطلاحاً از آن به عنوان فروشگاه اینترنتی نیز نام می برند هدفشان فروش کالاها و محصولات در فضای اینترنت می باشد. در کشور ما با توجه به نو پا بودن خرید و فروش اینترنتی تعداد سایت هایی که توانسته اند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشند قابل توجه می باشد. البته سایت های قدرتمندی در دنیا وجود دارد که می تواند الگوی مناسبی باشد مانند آمازون که در سرتاسر دنیا با روش های نوین و تنوع محصولات در زمینه طراحی سایت فروشگاهی یکه تازی می کند.

 

 

طراحی سایت فروشگاهی چند نوع است

تنوع در طراحی سایت فروشگاهی زیاد است و این تنوع به هدف اهداف طراحی کنندگان سایت باز می گردد. شما باید قبل از اقدام به طراحی وب سایت اهداف و نیازهای خود را مشخص نموده و مطابق با آنها اقدام به طراحی کنید. در این بخش از مقاله به چند مدل از طراحی سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت.

 

 

طراحی سایت B2B

نوع اولی که به آن اشاره می کنیم برای مشاغل خاصی می باشد و کارکرد آن ارتباط برقرار کردن بین تجار و کسب و کارهای کوچک می باشد. این نوع سایت ها با ایجاد ارتباطات تجاری و شغلی میان صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک کار آنها را بسیار آسان می کند ولی نکنته ای که وجود دارد این است که کاربران دیگر و خرده فروش ها نمی توانند از این سایت ها بهره ببرند و در واقع کار و هدف از این نوع طراحی سایت فروشگاهی عمده فروشی است و نه تک فروشی برای تمامی کسانی که به سایت مراجعه می نمایند.

 

 

طراحی سایت B2C

این نوع از طراحی سایت فروشگاهی در واقع بیشترین فراوانی را دارا می باشد و اکثر سایت هایی که در اینترنت وجود دارد از این نوع است که با ارتباط برقرار کردن میان تجار و صاحبان کسب و کار اعم از کوچک و بزرگ با خریداران معمولی و خرده امکان خرید را برای آنها فراهم می نمایند و تفاوتی که با نوع قبلی دارد این است که هر کسی می تواند به هر مقدار که نیاز داشت در این نوع طراحی وب سایت خرید نماید.

 

computercartlogo.jpg

طراحی سایت C2C

نوع سومی از طراحی سایت فروشگاهی نیز وجود دارد که در آن بین تمامی افرادامکان خرید و فروش وجود دارد. یعنی دیگر صرفاً صاحبان کسب و کار فروشنده نیستند بلکه هر کسی هر چیزی که خواست می توانند بفروشد و یا اگر در سایت موجود بود بخرد. یکی از مزایای این نوع سایت ها این است که ارتباط مستقیمی بین خریدار و فروشنده برقرار نموده و دلال ها را از بازی خارج می نماید. انواع مختلفی از این نوع طراحی سایت ها در ایران نیز وجود دارد که شیپور را می توان در میان آنان مثال زد.

 

 

طراحی سایت G2B

اما یکی از مهمترین نوع طراحی وب سایت به لحاظ ارزش گذاری سایت هایی است که در آن دولت با تجار و صاحبان کسب و کار طرف است. البته این نوع سایت ها در واقع می توان از لیست طراحی سایت های فروشگاهی خارج کرد اما با توجه به مشابهت هایی که وجود داشت در این دسته بندی برای شما عزیران توضیح دادیم. از نمونه های این نوع سایت ها باید سایت اداره مالیات اشاره نمود که در ان دولت با صاحبان مشاغل مراوده دارد.

 

 

طراحی سایت G2C

 

مورد آخری از انواع طراحی سایت فروشگاهی نیز به مانند مورد قبلی می باشد با این تفاوت که در این نوع دولت با تمامی مردم سر و کار دارد و نه با قشر خاصی. بیشتر ادارات دولتی از این نوع سایت ها بهره می برند. برای مثال می توانیم به سایت سازمان سنجش، سایت یارانه ها و بیمه تأمین اجتماعی اشاره کنیم که طراحی سایت آنها از این نوع می باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • درود
  • بدلیل پست های بک لینک دار و رعایت نکردن قواینن بعد از 3 اخطار یوزر شما مسدود شد
  • 2017-01-31

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...