رفتن به مطلب

8 اصل در انتخاب نام دامنه موثر


NovinStar

پست های پیشنهاد شده

8 اصل در انتخاب نام دامنه موثر

ممکن است که شما در حال ایجاد یک برند جدید باشید ، و یا اینکه شما صاحب آن برند هستید و می خواهید که آن را در سطح اینترنت معروف سازید. و یا حتی ممکن است شما با مشتریانی کار کنید که آنها می خواهند برند خود را به صورت آنلاین معرفی نمایند. برای همه این کارها شما نیاز دارید که یک وب سایت داشته باشید.

 

اما قبل از ساخت سایت شما نیاز دارید که به صورت عمیق به نام دامنه خود فکر کنید. ودر واقع یک برند برای خود داشته باشید که به وسیله آن بتوانید در فضای مجازی موفق شوید. زیرا نام دامنه یا برند شما چیزی است که افراد آن را در سطح اینترنت می بینند. نام دامنه مناسب یک تاثیر فراوان در نرخ کلیکک روی سایت شما دارد.

 

در اینجا اصول انتخاب یک نام دامنه خوب را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

  1. برند گونه باشد.

 

نام دامنه برند گونه یعنی اینکه شما یا افراد دیگر با شنیدن آن ناخودآگاه این احساس را منتقل کند که گویی نام یک برند آشنا و عمومی را شنیده اند. به همین دلیل است که فاصله ها و اعداد باعث می شوند که نام دامنه شما حالت برندگونه نداشته باشد.

 

حال بیائید در مورد این مسئله صحبت کنیم که آیا نام برند شما در ذهن افراد ماندنی است؟ اگر شما سعی کنید نام دامنه خود را از کلمات کلیدی پر رقابت انتخاب کنید جواب یک نه بزرگ است. زیرا برای مردم به یاد داشتن یک نام دامنه که در ردیف کلمات پر رقابت است کار سختی می باشد. بلکه شما به یک نامم منحصر به فرد نیاز دارید. زیرا این گونه نام ها بهتر در خاطر افراد می ماند.

 

 

  1. قابل تلفظ باشد.

 

شاید برای شما این عجیب باشد اما همین نکته مهمی در پیدا کردن سایت شما می باشد. فرض کنید نام سایت شما به گونه ای نباشد که تلفظ آن راحت باشدو اگر کسی سایت شما را دیده باشد و بخواهد آن را به فرد دیگری معرفی نماید آنگاه ممکن است نامی که تلفظ شده با نام دامنه شما متفاوت باشد. زیرا افراد اغلب عادت دارند که نام ها را همانطور که می شوند نیز بنویسند پس باید این نکته را هم در ذهن خود داشته باشید.

 

 

  1. نام دامنه خود را خیلی کوتاه انتخاب کنید اما نه لزوما کوتاه ترین آنها.

 

همیشه سعی کنید تا نام دامنه خود را کوتاه انتخاب کنید زیرا این کار باعث می کردد کاربران کمتر تایپ کنن ، راحت تر آن را بیان کنند ، راحت تر آن را به دیگران منتقل کنند و همچنین در شبکه های اجتماعی نیز راحت تر به اشتراک گذاشته می شود. و از این لحاظ نباید خیلی کوتاه باشد چون ممکن است که مفهوم وو مقصود برند شما را به خوبی نشناسد.

 

 

  1. گرایش به سمت com.

 

518d8-com.png

 

ما در سال 2016 هستیم و بیشتر از 20 سال از عمر اینترنت می گذرد و تعداد دامنه های مختلفی به وجود آمده است اما چرا تا به حال از دات کام این همه استفاده شده است؟ جواب واضح است چون این کار نام راحت ترین نام برای حفظ کردن و به خاطر ماندن می باشد.

 

واینکه این نام نسبت به نام های دیگر بسیار رایج تر می باشد و مردم بیشتر با این نام آشنا هستند. زیرا این نام دامنه بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفته است و از لحاظ روانی نیز یک اقبال عمومی به سمت آن وجود دارد.

 

 

  1. از نام هایی که ممکن است به شرکت های دیگر اشاره کند پرهیز کنید.

 

در سطح اینترنت نام های زیادی هستند که به واسطه اسامی مشهور در صفحات جستجوی گوگل ظاهر می شوند . این گونه نام گذاری ها با قصد و هدف قبلی می باشد و کسانی که این کار را انجام می دهند میخواهند به وسیله انتخاب یک نام شبیه به یکی از برند های مشهور دنیا کاری کنندکه سایت آنهاا بیشتر در معرض چشم بازدیدکنندگان قرار گیرد.

 

همچنین شما باید دقت داشته باشید که تمامی دامنه های دیگر مرتبط با دامنه خود مانند .ir را نیز به ثبت برسانید تا افراد دیگر از نام دامنه شما سو استفاده نکنند. زیرا افراد زیادی هستند که با این کار می خواهند کسب در آمد داشته باشند و از نام تجاری شما بهره ببرند. مخصوصا در مواردی که شما برای ارتقاء رتبه سایت خود هزینه های مربوط به سئو را نیز انجام داده اید و سایت شما در نزد موتور جستجوگر گوگل رتبه خوبی را دارا می باشد. پس باید همیشهه مراقب این گونه فعالیت ها باشید و این نکته را نیز در انتخاب نام خود دقت داشته باشید.

 

 

  1. در نام دامنه شما احساس وجود داشته باشد.

 

اگر شما بتوانید نام دامنه خود را به گونه ای انتخاب کنید که مخاطبین شما با دیدن آن نام دامنه احساس کنند که سایت شما کاری را انجام می دهد که آنها دقیقا به آن نیاز دارند می تواند یک گام مثبت بلند برای این کار باشد.

 

 

  1. در نام دامنه از کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

اگر شما در نام دامنه خود از کلمات کلیدی استفاده کنید آنگاه از لحاظ سئو سایت یک گام بزرگ برداشته اید که می تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجوگر و در ارتباط با آن کلمه کلیدی خاص بهبود ببخشد. این کار به این علت است که شما از یک انکر تکست در نام سایت خود استفاده کرده اید و گوگل به این ترتیب تشخیص می دهد که کار شما ارتباط فراوانی با کلمه کلیدی موجود در نام دامنه شما دارد.

 

 

  1. اگر نام مورد نظر شما در دسترس نباشد می توانید به آن اضافه نمایید.

 

سرویس پیام های صوتی

وقتی که شما یک نامی را انتخاب کنید باید آن را بررسی کنید. بدین معنا که از سرویس های مالکیت نام رایگان اینترنتی مانند whois استفاده کنید تا مطمئن شوید نامی که شما انتخاب کرده اید قبلا توسط شرکت یا فردی انتخاب نشده باشد اما اگر اینطور هم بود باز هم مشکلی در آن نیست چون شما می توانید به راحتی ان نام را ویرایش کنید ویک نامی که بیشترین تشابه را با نام مورد نظر شما دارد انتخاب نمایید . در این صورت دیگر مجبور نخواهید که کلا از نام انتخابی خود صرف نظر نمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...