رفتن به مطلب

21 تکنیک انتخاب نام دامنه مناسب


sitesazlio

پست های پیشنهاد شده

21 تکنیک انتخاب نام دامنه مناسب

بعد از سال ها مشاوره وخدمت رسانی در ساخت سایت و مورد انتخاب نام دامنه درست برای انواع سایت های تجاری و دیگر حوزه ها و پاسخ گویی به سوال های بی شماری که در این زمینه وجود داشته است ، برآن شدیم تا در این زمینه یک مقاله مفید و جامع را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. این مقاله در واقعع حاصل سال ها تجربه کاری ما برای شما می باشد که در قالب یک سری تکنیک بیان خواهد شد امیدواریم که مطالب آن برای شما مفید واقع شود.

 

 

  1. ساده نگه دارید!

 

این همیشه بهتر بوده است که شما بتوانید از پیچیدگی دوری کنید. سعی کنید نامی را که انتخاب می کنید دارای پیچیدگی های فرهنگی یا اجتماعی و حتی اساطیری نباشد. مردم با عناصر پیچیده مانوس نیستند و نخواهند بود. و نکته مهمی که در انتخاب نام دامنه وجود دارد این است که به خاطر آوردن آن کار راحتی باشد. زیرا این یک اصل در برند سازی نام دامنه شما می باشد. و بهتر است که شما از کلمات معمولی استفاده کنید. در نام دامنه خود ازز کاراکترهایی مانند دش در بین کلمات خود استفاده نکنید. ویا اینکه اگر شما سایتی را برای شرکت خود می خواهید ایجاد کنید که نام دامنه آن آزاد می باشدد پس معطل نکنید زیرا نام شرکت شما بهترین گزینه برای انتخاب نام می باشد.

 

 

  1. کوتاه تر بهتر است

 

یکی از دلایلی که گفته می شود نام دامنه کوتاه بهتر است این است که میزان تعداد تئوری یک نام دامنه 67 کاراکتر می باشد. مزایای زیادی برای انتخاب نام دامنه وجود کوتاه وجود دارد که شاید مهم ترین آنها همین باشد که به خاطر سپردن آن کار راحتی است و میزان اشتباه در نوشتن آن نیز کاهش پیدا می کند. و نکته مهم اینکه شما هر چه نام دامنه کوتاه تری داشته باشید مردم می توانند در جستجوهای خود راحت تر شما را پیدا نمایند.

 

 

  1. می توانید دامنه را بدون توضیح بگویید؟

 

بزرگ ترین درسی که من در طول این سال ها گرفته ام این است که نام دامنه باید طوری انتخاب شود که در هنگام توضیح شامل کوتاه ترین جمله باشد. یعنی اگر کسی از شما خواست یا خودتان خواستید معنای آن را توضیح دهید کمترین تعداد کلمه را برای آن داشته باشید. برای دست یابی به چنین مزایایی کافیست که شما بتوانید از نام هایی استفاده کنید که به گوش آشنا هستند.

 

 

  1. هرگز به دیگران اجازه ندهید نام دامنه شما را خریداری نمایند.

 

اگر من می توانستم تا به امروز به دوستان یا شرکت هایی که میشناسم بابت خرید دامنه آنها پولی پرداخت کنم قطعا تا به حال بسیار ثروتمند شده بودم. بنابراین هرگز به کسی این اجازه را ندهید که بتواند نام دامنه شما را خریداری کند زیرا بعدا مجبور خواهید مبلغ هنگفتی را برای بازپس گیری آن هزینه کنید.

 

 

  1. درخواست توصیه و بازخورد کنید

 

مهم ترین توصیه ای که من می توانم برای کسانی که می خواهند نام دامنه انتخاب کنند دارم این است که پیش از انتخاب می بایست تمامی مواردی که تا کنون بیان شده است را به خوبی آموخته باشند و طبق آن اقدام به انتخاب کنند. و تکنیک بهتر این است که شما بتوانید حداقل از سه قشر مختلف از مردم در مورد نام دامنه خود بازخورد داشته باشید. زیرا این مسئله به شم کمک می کنید تا متوجه شوید نام دامنه خود را باید بر اساس چه مواردی انتخاب کنید.

 

 

  1. از نام های دامنه که خط فاصله در انها دارند خودداری کنید

 

در طول سال های اخیر حرف و حدیث های زیادی در مورد نام های دامنه ای که شامل یک خط فاصله هستند شنیده ایم. تجربه حرفه ای ما نشان داده است که بیشتر دامنه ها از این کاراکتر در نام خود استفاده نمی کنند زیرا کاربران وقتی به دنبال آن هستند این نوع کاراکتر را در ذهن خود وارد نمی کنند. به همین دلیل نام دامنه شما دچار اشتباه در نزد آنان خواهد شد.

 

 

  1. از کلمات متشابه الصوت استفاده نکنید

 

این مورد برمی گردد به قانون شماره 3 ، که شما نباید از کلماتی استفاده کنید که با دیگر کلمات تشابه صوتی دارند. زیرا خود همین نام های دامنه نیز باعث می گردد مردم نتوانند به درستی آنها را وارد نمایند و در نتیجه پیدا کردن سایت شما برای آنها مشکل خواهد بود.

 

 

  1. از اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید

 

زیرا وقتی شما از این موارد در نام دامنه خود استفاده می کنید ضریب اشتباه نوشته شدن نام در بین مخاطبان خود را افزایش خواهید داد. همچنین به خاطر آوردن و یا به ذهن سپردن چنین نام هایی برای مردم سخت تر می باشد.

 

 

  1. پسوند مناسب انتخاب کنید

 

تا سال 2010 در حدود 90 میلیون پسوند دات کام com.) ، 13) میلیون دات نت و 9 میلیون دات اورگ به ثبت رسیده بود. همانطور که مشاهده می کنید پسوند دات کام بیشترین کاربرد و استفاده را دارد یعنی مهم ترین دامنه سطح بالا به شمار می رود. و این انتخاب شما بسیار مهم می باشد که بتوانید از این پسوندها استفاده کنید زیرا یک نمای خاص و وجه معتبری به شما خواهد داد. و پیشنهاد بنده نیز در بیشتر موارد همین دات کام میباشد.

 

اما برای سایت های سازمانی استفاده از دات ارگ مناسب تر میباشد. اما اگر شما در هر کشوری که زندگی می کنید و دسترسی به دامنه دات کام ندارید بهتر است از دامنه های کشوری استفاده کنید. و در ایران نیز دامنه ir. استفاده می شود.

 

 

  1. از کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر استفاده کنید

 

بهترین حالت برای انتخاب نام این است که شما بتوانید نامی را تهیه نمایید که دقیقا با تجارت شما همخوانی داشته باشد. و ممکن است که این نام دامنه آزاد نباشد و شما برای کار تجارت خود حتما به یک نام دامنه مشخص نیاز داشته باشید. مثلا اگر شما در کار ساخت و طراحی سایت هستید کافیست نامم دامنه خود را طوری انتخاب کنید که در آن کلمه طراحی سایت وجود داشته باشد. به هر حال نام های دامنه ای که در آنها از کلمات کلیدی استفاده شده استت راحت تر میتوانند در موتورهای جستجوگر رتبه کسب نمایند. اما باید دقت داشته باشید که نام دامنه شما همه راه ممکن برای گرفتن رتبه نیست و این تنها یکی از چند فاکتور مهم در بین هزاران فاکتور رتبه بندی می باشد.

 

 

  1. در ذهن ماندگار باشد

 

هنگامی که مردم به سایت شما بیایند و از آن اطلاعات دریافت کنند آنگاه ارزش نام دامنه شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. و این نام دامنه شما نقش پررنگ تری را برای سایت شما بازی خواهد کرد. برای دریافت نتیجه بهتر پیشنهاد می شود که شما از تعدادی از افراد به صورت آزمایشی تست هایی در مورد نام دامنه خود مطرح نمایید.

 

 

  1. از دامنه های پاداشی اجتناب کنید

 

اگر شما به حد کافی خوش شانس باشید و بتوانید دامنه مودر نظر خود را حتی در صورتی که قبلا به ثبت رسیده باشد پیدا کنید باید که مقداری پول بابت به دست آوردن آن دامنه مصرف نمایید. اما در طول این مدت بنده به موارد زیادی برخورد کرده ام که آنها به دامنه های پاداشی یا دامنه هایی که از قبل ثبت شده اند دست یابی پیدا کرده اند. توصیه اکید ما براین است که هرگز به سمت این نوع دامنه ها حرکت نکنید زیرا شما کنترل کاملی نسبت به مالکیت این نوع دامنه ها نخواهید داشت.

 

 

  1. مراقب کلمات خجالت آور باشید

 

ممکن است نام های دامنه ای که شما انتخاب می کنید و یا حتی نام شرکت شما چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی شامل کلماتی شود که معناهای خجالت آوری داشته باشد. به همین دلیل شما باید مراقب این گونه از نام ها باشید زیرا این نوع از نام ها به راحتی توسط مخاطبان شما کشف شده و آن وقت ممکن است برای شما دردسر ساز شود. تا آنجایی که می توانید از تقارب این گونه از نام ها با نام دامنه خود دوری کنید و یا سعی کنید حداقل املای آنها را برای نام دامنه به گونه ای قرار دهید که بتوانید از این منظر نام دامنه خود را بیرون آورید.

 

 

  1. از املاء هوشمند استفاده نکنید

 

دوباره به قانون شماره 3 برمی گردیم. اگر کسی نام دامنه شما را شنید آیا می تواند آن را به درستی املاء کند؟ بنابراین بسیار مهم است که شمانام دامنه خود را به گونه ای انتخاب کنید که نتوان از ان برداشت های املایی متفاوتی ایجاد نمود.

 

 

  1. از نام های شرکت ها و برندها استفاده کنید

 

تا آنجایی که برای شما امکان دارد سعی کنید از نام شرکت خود به عنوان نام دامنه خود استفاده کنید. بیشتر وب سایت های تجارت های کوچک و بزرگ سعی کرده اند تا 10 کلمه کلیدی برتر خود در موتورهای جستجوگر را شامل دامنه های خود نمایند. بنابراین اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید سعی کنیدد که حداقل نام برند خود را به عنوان نام دامنه خود نیز به ثبت برسانید.

 

 

  1. منحصر به فرد باشد

 

یکی از مشتریان ما زمانی به من رجوع کرد وگفت که او یک نام دامنه معمولی را به ثبت رسانده است اما ترافیک زیادی به سمت او می آید. بعدا که ما تحقیق کردیم متوجه شدیم که نا دامنه او که un-marketing.com بوده است در واقع شبیه به نام دامنه پر بازدیدی به نام unmarketing.com می باشد. به همین دلیل شما نباید نام های دامنه ای انتخاب کنید که دیگران همانند این مورد بتوانند بعدها با اضافه کردن تنها یک خط فاصله از برند و نام شما سو استفاده نمایند.

 

 

  1. از تخلفات مرتبط با کپی رایت دوری کنید

 

البته این کار ممکن است کمتر اتفاق بیافتد اما به عنوان مثال از ثبت نام هایی مانند microsoftproductsreview.com ویا facebookhelper.com خود داری کنید. اخیرا فیسبوک در حال پیگرد قانونی کسانی است که سعی دارند شرکت هایی با نام face و یا book و یا ترکیبات آن را دارند باشد.

 

 

  1. از تکنیک های دفاعی اصلاح کلمات استفاده کنید

 

اگر نام دامنه شما به گونه ای انتخاب شده است که مستعد اشتباه گرامری در زمان نوشتن است بنابراین شما باید بتوانید از یک صفحه انتقال 301 استفاده کنید. البته بهترین کار این است که شما بتوانید تمام نام های دامنه خود را که احتمال می دهید توسط کاربران به اشتباه نوشته شوند نیز خریداری نمایید.

 

 

  1. از برند خود با پسوندها محافظت کنید

 

به صورت گسترده سایت های زیادی وجود دارد که در حال خریداری دامنه های سطح بالای متفاوت دیگر و انتقال همه آنها به دامنه com. شان می باشد. البته بسیاری از شرکت های بزرگ اقدام به این کار می کنند و هزینه آن هم در مقابل سود و ارزشی که برای دامنه هایشان ایجاد می شود بسیار ناچیزز است. اما برای مشاغل کوچک این کار ممکن است هزینه بر باشد. به همین دلیل توصیه بنده بر این است که شما حداقل یک سال صبر کنید و در صورتی که دامنه و برند شما اعتبار کسب کرد اقدام به خریداری دامنه های سطح بالای دیگر و انتقال آنها به دامنه دات کام خود نمایید.

 

 

  1. سوء استفاده از دامنه ها را بررسی نمایید

 

فرض کنید شما یک نام دامنه دلخواه را پیدا کرده اید که می خواهید آن را خریداری کنید. اما ممکن است این دامنه قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد و یا اینکه در ثبت کس دیگری باشد. به همین دلیل نیاز است تا شما بررسی نمایید که آیا این دامنه قبلا مورد سوء استفاده قرار گرفته است یا خیر. همچنین شما می بایست بررسی کنید که آیا این دامنه قبلا از سوی موتور جستجوگر گوگل مورد جریمه واقع شده است یا خیر. زیرا ممکن است انها بخواهند دامنه هایی اسپم شده را به شما بفروشند. همچنین میزان بک لینک هایی که به دامنه شما وارد شده است را باید پیش از انجام این کار بررسی نمایید.

 

 

  1. از یک ثبت کننده نام دامنه معتبر استفاده کنید

 

7 پیامک صوتی خوش آمدگویی تجاری

یکی از مهم ترین بخش های کار این است که شما نام های انتخابی خود را در ثبت کننده های معتبر به ثبت برسانید. زیرا موارد زیادی مشاهده شده است که ثبت کننده ها بدون اینکه به کاربر اطلاع دهند خودشان با به پایان رسیدن دوره ثبت اقدام به تصرف نام های دامنه مهم و باارزش کرده اند که می بایست در این مورد احتیاط شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

21 تکنیک انتخاب نام دامنه مناسب

بعد از سال ها مشاوره وخدمت رسانی در ساخت سایت و مورد انتخاب نام دامنه درست برای انواع سایت های تجاری و دیگر حوزه ها و پاسخ گویی به سوال های بی شماری که در این زمینه وجود داشته است ، برآن شدیم تا در این زمینه یک مقاله مفید و جامع را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. این مقاله در واقعع حاصل سال ها تجربه کاری ما برای شما می باشد که در قالب یک سری تکنیک بیان خواهد شد امیدواریم که مطالب آن برای شما مفید واقع شود.

 

 

  1. ساده نگه دارید!

 

این همیشه بهتر بوده است که شما بتوانید از پیچیدگی دوری کنید. سعی کنید نامی را که انتخاب می کنید دارای پیچیدگی های فرهنگی یا اجتماعی و حتی اساطیری نباشد. مردم با عناصر پیچیده مانوس نیستند و نخواهند بود. و نکته مهمی که در انتخاب نام دامنه وجود دارد این است که به خاطر آوردن آن کار راحتی باشد. زیرا این یک اصل در برند سازی نام دامنه شما می باشد. و بهتر است که شما از کلمات معمولی استفاده کنید. در نام دامنه خود ازز کاراکترهایی مانند دش در بین کلمات خود استفاده نکنید. ویا اینکه اگر شما سایتی را برای شرکت خود می خواهید ایجاد کنید که نام دامنه آن آزاد می باشدد پس معطل نکنید زیرا نام شرکت شما بهترین گزینه برای انتخاب نام می باشد.

 

 

  1. کوتاه تر بهتر است

 

یکی از دلایلی که گفته می شود نام دامنه کوتاه بهتر است این است که میزان تعداد تئوری یک نام دامنه 67 کاراکتر می باشد. مزایای زیادی برای انتخاب نام دامنه وجود کوتاه وجود دارد که شاید مهم ترین آنها همین باشد که به خاطر سپردن آن کار راحتی است و میزان اشتباه در نوشتن آن نیز کاهش پیدا می کند. و نکته مهم اینکه شما هر چه نام دامنه کوتاه تری داشته باشید مردم می توانند در جستجوهای خود راحت تر شما را پیدا نمایند.

 

 

  1. می توانید دامنه را بدون توضیح بگویید؟

 

بزرگ ترین درسی که من در طول این سال ها گرفته ام این است که نام دامنه باید طوری انتخاب شود که در هنگام توضیح شامل کوتاه ترین جمله باشد. یعنی اگر کسی از شما خواست یا خودتان خواستید معنای آن را توضیح دهید کمترین تعداد کلمه را برای آن داشته باشید. برای دست یابی به چنین مزایایی کافیست که شما بتوانید از نام هایی استفاده کنید که به گوش آشنا هستند.

 

 

  1. هرگز به دیگران اجازه ندهید نام دامنه شما را خریداری نمایند.

 

اگر من می توانستم تا به امروز به دوستان یا شرکت هایی که میشناسم بابت خرید دامنه آنها پولی پرداخت کنم قطعا تا به حال بسیار ثروتمند شده بودم. بنابراین هرگز به کسی این اجازه را ندهید که بتواند نام دامنه شما را خریداری کند زیرا بعدا مجبور خواهید مبلغ هنگفتی را برای بازپس گیری آن هزینه کنید.

 

 

  1. درخواست توصیه و بازخورد کنید

 

مهم ترین توصیه ای که من می توانم برای کسانی که می خواهند نام دامنه انتخاب کنند دارم این است که پیش از انتخاب می بایست تمامی مواردی که تا کنون بیان شده است را به خوبی آموخته باشند و طبق آن اقدام به انتخاب کنند. و تکنیک بهتر این است که شما بتوانید حداقل از سه قشر مختلف از مردم در مورد نام دامنه خود بازخورد داشته باشید. زیرا این مسئله به شم کمک می کنید تا متوجه شوید نام دامنه خود را باید بر اساس چه مواردی انتخاب کنید.

 

 

  1. از نام های دامنه که خط فاصله در انها دارند خودداری کنید

 

در طول سال های اخیر حرف و حدیث های زیادی در مورد نام های دامنه ای که شامل یک خط فاصله هستند شنیده ایم. تجربه حرفه ای ما نشان داده است که بیشتر دامنه ها از این کاراکتر در نام خود استفاده نمی کنند زیرا کاربران وقتی به دنبال آن هستند این نوع کاراکتر را در ذهن خود وارد نمی کنند. به همین دلیل نام دامنه شما دچار اشتباه در نزد آنان خواهد شد.

 

 

  1. از کلمات متشابه الصوت استفاده نکنید

 

این مورد برمی گردد به قانون شماره 3 ، که شما نباید از کلماتی استفاده کنید که با دیگر کلمات تشابه صوتی دارند. زیرا خود همین نام های دامنه نیز باعث می گردد مردم نتوانند به درستی آنها را وارد نمایند و در نتیجه پیدا کردن سایت شما برای آنها مشکل خواهد بود.

 

 

  1. از اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید

 

زیرا وقتی شما از این موارد در نام دامنه خود استفاده می کنید ضریب اشتباه نوشته شدن نام در بین مخاطبان خود را افزایش خواهید داد. همچنین به خاطر آوردن و یا به ذهن سپردن چنین نام هایی برای مردم سخت تر می باشد.

 

 

  1. پسوند مناسب انتخاب کنید

 

تا سال 2010 در حدود 90 میلیون پسوند دات کام com.) ، 13) میلیون دات نت و 9 میلیون دات اورگ به ثبت رسیده بود. همانطور که مشاهده می کنید پسوند دات کام بیشترین کاربرد و استفاده را دارد یعنی مهم ترین دامنه سطح بالا به شمار می رود. و این انتخاب شما بسیار مهم می باشد که بتوانید از این پسوندها استفاده کنید زیرا یک نمای خاص و وجه معتبری به شما خواهد داد. و پیشنهاد بنده نیز در بیشتر موارد همین دات کام میباشد.

 

اما برای سایت های سازمانی استفاده از دات ارگ مناسب تر میباشد. اما اگر شما در هر کشوری که زندگی می کنید و دسترسی به دامنه دات کام ندارید بهتر است از دامنه های کشوری استفاده کنید. و در ایران نیز دامنه ir. استفاده می شود.

 

 

  1. از کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر استفاده کنید

 

بهترین حالت برای انتخاب نام این است که شما بتوانید نامی را تهیه نمایید که دقیقا با تجارت شما همخوانی داشته باشد. و ممکن است که این نام دامنه آزاد نباشد و شما برای کار تجارت خود حتما به یک نام دامنه مشخص نیاز داشته باشید. مثلا اگر شما در کار ساخت و طراحی سایت هستید کافیست نامم دامنه خود را طوری انتخاب کنید که در آن کلمه طراحی سایت وجود داشته باشد. به هر حال نام های دامنه ای که در آنها از کلمات کلیدی استفاده شده استت راحت تر میتوانند در موتورهای جستجوگر رتبه کسب نمایند. اما باید دقت داشته باشید که نام دامنه شما همه راه ممکن برای گرفتن رتبه نیست و این تنها یکی از چند فاکتور مهم در بین هزاران فاکتور رتبه بندی می باشد.

 

 

  1. در ذهن ماندگار باشد

 

هنگامی که مردم به سایت شما بیایند و از آن اطلاعات دریافت کنند آنگاه ارزش نام دامنه شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. و این نام دامنه شما نقش پررنگ تری را برای سایت شما بازی خواهد کرد. برای دریافت نتیجه بهتر پیشنهاد می شود که شما از تعدادی از افراد به صورت آزمایشی تست هایی در مورد نام دامنه خود مطرح نمایید.

 

 

  1. از دامنه های پاداشی اجتناب کنید

 

اگر شما به حد کافی خوش شانس باشید و بتوانید دامنه مودر نظر خود را حتی در صورتی که قبلا به ثبت رسیده باشد پیدا کنید باید که مقداری پول بابت به دست آوردن آن دامنه مصرف نمایید. اما در طول این مدت بنده به موارد زیادی برخورد کرده ام که آنها به دامنه های پاداشی یا دامنه هایی که از قبل ثبت شده اند دست یابی پیدا کرده اند. توصیه اکید ما براین است که هرگز به سمت این نوع دامنه ها حرکت نکنید زیرا شما کنترل کاملی نسبت به مالکیت این نوع دامنه ها نخواهید داشت.

 

 

  1. مراقب کلمات خجالت آور باشید

 

ممکن است نام های دامنه ای که شما انتخاب می کنید و یا حتی نام شرکت شما چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی شامل کلماتی شود که معناهای خجالت آوری داشته باشد. به همین دلیل شما باید مراقب این گونه از نام ها باشید زیرا این نوع از نام ها به راحتی توسط مخاطبان شما کشف شده و آن وقت ممکن است برای شما دردسر ساز شود. تا آنجایی که می توانید از تقارب این گونه از نام ها با نام دامنه خود دوری کنید و یا سعی کنید حداقل املای آنها را برای نام دامنه به گونه ای قرار دهید که بتوانید از این منظر نام دامنه خود را بیرون آورید.

 

 

  1. از املاء هوشمند استفاده نکنید

 

دوباره به قانون شماره 3 برمی گردیم. اگر کسی نام دامنه شما را شنید آیا می تواند آن را به درستی املاء کند؟ بنابراین بسیار مهم است که شمانام دامنه خود را به گونه ای انتخاب کنید که نتوان از ان برداشت های املایی متفاوتی ایجاد نمود.

 

 

  1. از نام های شرکت ها و برندها استفاده کنید

 

تا آنجایی که برای شما امکان دارد سعی کنید از نام شرکت خود به عنوان نام دامنه خود استفاده کنید. بیشتر وب سایت های تجارت های کوچک و بزرگ سعی کرده اند تا 10 کلمه کلیدی برتر خود در موتورهای جستجوگر را شامل دامنه های خود نمایند. بنابراین اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید سعی کنیدد که حداقل نام برند خود را به عنوان نام دامنه خود نیز به ثبت برسانید.

 

 

  1. منحصر به فرد باشد

 

یکی از مشتریان ما زمانی به من رجوع کرد وگفت که او یک نام دامنه معمولی را به ثبت رسانده است اما ترافیک زیادی به سمت او می آید. بعدا که ما تحقیق کردیم متوجه شدیم که نا دامنه او که un-marketing.com بوده است در واقع شبیه به نام دامنه پر بازدیدی به نام unmarketing.com می باشد. به همین دلیل شما نباید نام های دامنه ای انتخاب کنید که دیگران همانند این مورد بتوانند بعدها با اضافه کردن تنها یک خط فاصله از برند و نام شما سو استفاده نمایند.

 

 

  1. از تخلفات مرتبط با کپی رایت دوری کنید

 

البته این کار ممکن است کمتر اتفاق بیافتد اما به عنوان مثال از ثبت نام هایی مانند microsoftproductsreview.com ویا facebookhelper.com خود داری کنید. اخیرا فیسبوک در حال پیگرد قانونی کسانی است که سعی دارند شرکت هایی با نام face و یا book و یا ترکیبات آن را دارند باشد.

 

 

  1. از تکنیک های دفاعی اصلاح کلمات استفاده کنید

 

اگر نام دامنه شما به گونه ای انتخاب شده است که مستعد اشتباه گرامری در زمان نوشتن است بنابراین شما باید بتوانید از یک صفحه انتقال 301 استفاده کنید. البته بهترین کار این است که شما بتوانید تمام نام های دامنه خود را که احتمال می دهید توسط کاربران به اشتباه نوشته شوند نیز خریداری نمایید.

 

 

  1. از برند خود با پسوندها محافظت کنید

 

به صورت گسترده سایت های زیادی وجود دارد که در حال خریداری دامنه های سطح بالای متفاوت دیگر و انتقال همه آنها به دامنه com. شان می باشد. البته بسیاری از شرکت های بزرگ اقدام به این کار می کنند و هزینه آن هم در مقابل سود و ارزشی که برای دامنه هایشان ایجاد می شود بسیار ناچیزز است. اما برای مشاغل کوچک این کار ممکن است هزینه بر باشد. به همین دلیل توصیه بنده بر این است که شما حداقل یک سال صبر کنید و در صورتی که دامنه و برند شما اعتبار کسب کرد اقدام به خریداری دامنه های سطح بالای دیگر و انتقال آنها به دامنه دات کام خود نمایید.

 

 

  1. سوء استفاده از دامنه ها را بررسی نمایید

 

فرض کنید شما یک نام دامنه دلخواه را پیدا کرده اید که می خواهید آن را خریداری کنید. اما ممکن است این دامنه قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد و یا اینکه در ثبت کس دیگری باشد. به همین دلیل نیاز است تا شما بررسی نمایید که آیا این دامنه قبلا مورد سوء استفاده قرار گرفته است یا خیر. همچنین شما می بایست بررسی کنید که آیا این دامنه قبلا از سوی موتور جستجوگر گوگل مورد جریمه واقع شده است یا خیر. زیرا ممکن است انها بخواهند دامنه هایی اسپم شده را به شما بفروشند. همچنین میزان بک لینک هایی که به دامنه شما وارد شده است را باید پیش از انجام این کار بررسی نمایید.

 

 

  1. از یک ثبت کننده نام دامنه معتبر استفاده کنید

 

7 پیامک صوتی خوش آمدگویی تجاری

یکی از مهم ترین بخش های کار این است که شما نام های انتخابی خود را در ثبت کننده های معتبر به ثبت برسانید. زیرا موارد زیادی مشاهده شده است که ثبت کننده ها بدون اینکه به کاربر اطلاع دهند خودشان با به پایان رسیدن دوره ثبت اقدام به تصرف نام های دامنه مهم و باارزش کرده اند که می بایست در این مورد احتیاط شود.

 

 

  • درود

  • 4 پست ارسال فرموده ائید امروز که همشون دارای بک لینک های متعدد هست که لطفا رعایت کنین

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...