رفتن به مطلب

اختصاصی چند نکته بهبود سئو حتما بخونید


KINGERFAN

پست های پیشنهاد شده

Remove query strings from static resources یا حذف ؟ از انتهای لینک ها :

 

یکی از مواردی که توی خیلی از سایت ها بهش بر میخورم اینه که در انتهای فایل های استاتیک علامت سوال "؟" قرارداده شده . دقت کنید وقتی در انتهای یکی آدرس علامت سوال قرار میگیره کل محتویات ان ادرس بصورت کامل لود میشن و هیچ فایل کش شده ای به شما نمایش داده نمیشه . کاری که Ctrl + F5 میکنه دقیقاً همین کاره . تمامی فایل های استاتیک دوباره از سرور درخواست میشن و باعث دیر لود شدن اون ادرس / فایل میشه .

 

بنابراین سعی کنید از افزونه هایی که باعث این کار میشن استفاده نکنید و یا بصورت دستی ادرس دهی کنید و علامت "؟" رو از انتهای فایل های استاتیک (عکس ها ، ویدئو ها ، CSS ها ، جاوا اسکریپت ها و . .. ) - بردارید تا قابلیت کش پذیر بودنشون رو از دست ندن .

 

دقت بفرمایید در صورتی که در انتهای لینک ها این علامت باشه توسط نرم افزهای کش قوی مثل w3 total cache هم نمیتونید فایل ها رو کش کنید . به این مورد حتماً اهمیت بدید .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نحوه ایجاد پست سئو شده :

 

تصمیم گرفتم در این پست بجای بحث در مورد بهینه سازی سایت کمی هم به مبحث سئو بپردازیم و مهمترین بخش سئو که سئو مطالب هست رو بررسی کنیم .

 

<a href="https://go.20script.ir/index.php?url=" title="" rel="nofollow" > </a>

 

 

اصولاً موتورهای جستجو اولین چیزی که براشون مهمه مطالب و لینک های شماست . چون قراره مطالب ایندکس بشن و در نتایج جستجو ظاهر بشن . بنابراین باید سعی بشه تا حد امکان این موارد برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه باشه . مواردی رو که عنوان میکنم رو مطمئناً در اکثر سایت های سئو خوندید اما جا داره باز هم روش تاکید بشه تا به اهمیت اون پی ببرید .

 

 

  • تغییر استایل کلمات کلیدی :

 

 

 

فرض کنید میخواید در مورد موضوعی مطلب بنویسید . شما باید در مطلبتون (که به دلیل اهمیت متن باید حجم قابل توجهی داشته باشه) چند کلمه کلیدی در مورد موضوع مورد بحثتون انتخاب کنید و اونها رو از سایر مطالب با استایل دهی متمایز کنید . بهترین حالت اینه که از تگ های h استفاده کنید . اما میتونید از bold کرددن ، تغییر رنگ ، زیر خط دار کردن و . . . استفاده کنید .

 

 

  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان :

 

 

 

بهترین حالت سئو کلمات کلیدی اینه که حتماً چند تا از کلمات کلیدی شما در عنوان مطلب قرار داده شده باشه . پس سعی کنید عنوانی برای مطلبتون انتخاب کنید که شامل چند کلمه کلیدی خوب باشه تا بتونه بازدید خوبی جذب کنه .

 

 

  • تکرار ممنوع :

 

 

 

اشتباه نکنید ...!! استفاده پست سر هم و تکرار بیش از حد کلمات کلیدی نشون دهنده مطلب دستکاری شده برای خوشایندی موتورهای جستجو هست و نه کاربر- پس میتونه عواقب بدی برای سایتتون داشته باشه .

 

 

  • لینک سازی :

 

 

 

یکی از موارد مهم برقراری ارتباط لینک وار بین مطالب مشابه هست . شما در این باره چند راهکار دارید . اگر مطالب مشابهی با موضوعات مشابه دارید میتونید کلمات کلیدی اون مطالب رو هم در این مطلب جدید به کار ببرید و با توجه به شباهت کلمات کلیدی اون کلمه کلیدی رو لینک کنید به مطلب قبلی . برای روشن شدن موضوع مثالی میزنم . فرض کنید در مورد سیستم مدیریت محتوای وردپرس پستی رو قبلاً منتشر کردید . حالا میخواید در مورد افزونه های وردپرس مطلب بنویسید . با توجه به اینکه کلمات کلیدی وردپرس ، سیستم مدیریت محتوای وردپرس و . . . بصورت مشترک در دو مطلب قرار دارند میتونید از این عبارات در متنتون استفاده کنید و یکی دو لینک به مطلب قبلیتون بدید . همچنین میتونید چند کلمه کلیدی رو به خود پست جدید و یا صفحه اصلی سایت لینک بدید . اما مورد اولی بیشتر پیشنهاد میشه .

 

 

  • لینک های ورودی و خروجی :

 

 

 

سعی کنید در صورتی که از سایت دیگری مطلبی نقل میکنید حتماً به اون سایت لینک بدید . البته در این کار دقت کنید . سعی کنید بجای تبادل لینک دو طرفه قدیمی و منسوخ شده (منسوخ که شده هیچ جدیداً جریمه هم میشید) از لینک دهی داخل متن به موضوعات مشابه سایت های دیگه لینک بدید . گوگل لینک دادن داخلی مطالب رو دوست داره و اینکه شما به سایتی لینک میدید درسته که از رنک شما ممکنه چیزی به طرف مقابل برسه اما این نکته رو مد نظر داشته باشدی که گوگل شما رو نسبت به رعایت کپی رایت و لینک ارجاع به منبع تحسین میکنه و اعتبار سایت شما رو بالا میبره . اما همون طور که گفتم نباید زیاده روی شه و سایت شما کپی بردار محض به نظر بیاد . رعایت اعتدال همیشه بهترین حالته .

 

لینک های خروجی که زیاد به سایتشون اعتماد ندارید و احتمال میدید خود اونها هم کپی بردار باشن و یا سایت معتبری نباشه و یا احتمال اینکه فعالیت سایتش کنسل بشه رو میدید حتماً لینک رو nofollow کنید . اینطوری به گوگل میفهمونید که رنکی از سایت شما به اون سایت تعلق نگیره . برای این کار میتونید از نحوه لینک دهی بصورت زیر استفاده کنید :

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یکی از نکاتی که میتونه به امتیاز سئوی سایت کمک کنه (شاید گوگل بهش اهمیت نده ولی توی سایت های اعتبار سنجی سئو امتیازی براش در نظر گرفته میشه) اینه که استایلی برای پرینت در سایت شما موجود باشه . یعنی اینکه وقتی یکی بخواد از مطالب سایت شما پرینت بگیره کلیه مطالب به رنگ سیاه و صفحه به رنگ سفید باشه و لینک ها زیر خط دار باشن تا به بهترین نحو پرینت گرفته یشه .

 

برای این منظور شما باید مراحل زیر رو انجام بدید .

 

1- یک فایل با نام print.css ایجاد کنید و کد های زیر رو توش بنویسید و ذخیره کنید و به پوشه قالبتون انتقال بدید

 

body {color : #000000;background : #ffffff;font-family : "Times New Roman", Times, serif;font-size : 12pt;}a {text-decoration : underline;color : #0000ff;}

 

2- فایل header.php رو باز کنید و کد زیر رو در تگ head قرار بدید

 

<link rel="stylesheet"type="text/css" href="https://go.20script.ir/index.php?url=print.css" media="print">

 

امتیازات جدید مبارکتون باشه .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تبلیغات – بخش اول

 

خیلی از وب مستر ها برای پیشرفت سریعتر در روند کارشون ترجیح میدن با یک سرمایه گذاری مناسب و تبلیغات در سایت های مختلف به اهداف بلند مدتون زودتر برسن . اما اگر این کار رو درست انجام ندن و از سرمایشون به درستی استفاده نکنن ممکنه علاوه بر اینکه منفعتی کسب نکنن ضرر هم بکنن . با توجه به اینکه با الگوریتم های جدید گوگل تبلیغات هم در مورد سئو سایت تاثیر زیادی میتونه داشته باشه (چون بهرحال شما قراره یک لینک از سایت مقابل بگیرید) سعی میکنم اینجا بهترین روش های لینک گیری و تبلیغات رو عنوان کنم .

 

تبلیغات چند هدف رو میتونه دنبال کنه :

 

 

  1. اینکه صرفاً با یک تبلیغ (متنی / بنری) به دنبال جذب بازدید کننده باشیم . در اینجا تنها چیزی که مهمه اینه که تبلیغات در سایت های پربازدید انجام بشه که کاربران بیشتری رو به سمت سایت ما بکشونه .
     
  2. هدف بعدی کسب پیج رنکه . خیلی از دوستان میان بدون توجه به اینکه بازدید سایت هدف چه مقدار هست صرفاً بر اساس رنک اون سایت یک تبلیغ سفارش میدن تا رنک سایتشون رو افزایش بدن .
     
  3. بعضی ها هم بیشتر به دنبال جذب خریدار هستن و برای این کار سایت هایی رو برای تبلیغ انتخاب میکن که بازدید کننده هدف رو به سایت اونها سوق بده .

 

 

 

خب تا اینجای کار اهداف یک تبلیغ رو مشخص کردیم . پس هر کس میخواد تبلیغی رو سفارش بده به احتمال بسیار زیاد یک یا چند تا اهداف بالا رو دنبال میکنه . حالا میخوایم در مورد مزایا و معایب هر روش توضیح بدیم و نمونه هایی رو هم اگر شد عنوان کنیم .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تبلیغات – بخش دوم

 

فرض کنید شما فروشنده تلویزیون بـــووووق هستید . یک سایتی برای فروش محصولاتتون آماده کردید . اما مسلماً بازدید بالایی نداره سایتتون و برای فروش محصولتون مطمئناً به یک سرمایه گذاری مناسب برای تبلیغات نیاز دارید . حالا به نظرتون کدوم یک از اهداف تعیین شده برای کار شما مناسبه ؟ بازدید بالا ، رنک بالا یا بازدید کننده هدف ؟ مسلماً اینجا شما نیاز دارید تا هرچه بیشتر محصولتون دیده بشه . چون یک محصول عمومی هست و فقط کافیه با چند عکس و تبلیغ اغوا کننده طرف رو به سمت سایتتون بکشونید و اونجا با آب و تاب شروع به تعریف از محصول کنید و خلاصه مخ طرف رو بزنید تا محصولتون رو بخره . پس برای تبلیغ میاید یک سایت با بازدید بالا رو برای کارتون انتخاب میکنید . برای این کار شما اصلاً نیاز به سئو سایت خودتون ندارید . پس از اتمام تبلیغات هم دوباره همون آش و همون کاسه هست . یعنی بازدید کم سایت و فروش کم محصول . پس برای این کار نیاز مداوم به تبلیغات دارید و اینکه فروشتون بسته به مقدار تبلیغی هست که انجام میدید .

 

حالا بیایم خودمون رو جای مدیر وب سایت بــــــوووق دانلود بزاریم . یک سایت با بازدید فوق العاده اما رنک پایین . خیلی از کاربرانی که میخوان درخواست تبلیغ توی سایت شما بدن میان رنکتون رو هم میبینن و بعد میرن رنک سایت رقیب شما رو هم میبینن میگن خوب حالا که قراره تبلیغ بدیم بیایم به سایتی تبلیغ بدیم که رنکش بالاتره . (منظور پیج رنک گوگل هست) اینطوریه که یکی از منابع درامد سایتتون با خطر جدی مواجه میشه . یا باید قیمتون رو بیارید پایین تر و یا برای جلوگیری از این کار میاید در سایت هایی که رنک بالایی دارن تبلیغ متنی میدید که بک لینک بگیرید و خلاصه پیج رنکتون بره بالا . اینطوری شما هدف دوم رو به طور اختصاصی دنبال میکنید .

 

حالا میایم سراغ سایت های تخصصی . حالا بیاید خودتون رو بزارید جای مدیر بیچاره مهندس یار . کفگیرتون به ته دیگ خورده و میخواید با تبلیغات مناسب چند تا محصول بفروشید و خلاصه پول سرورتون رو جور کنید . محصولات شما تخصصیه و هرکسی مایل به خریدش نیست . اینجا نیاز دارید تا بازدید کننده هدف رو پیدا کنید . برای اینکار نه میتونید برید در وب سایت آشپزی با رنک N تبلیغ بدید نه اینکه در یک سایت تفریحی با بازدید خدا . برای ایتکه بازدیدکننده هدفتون رو به سمت سایتون بکشید میاید در انجمن های تخصصی رشته های مختلف ، در سایت های دانشگاهی ، وب سایت های تخصصی و . . . تبلیغات میکنید تا دانشجوهای بی پول رو بکشونید سمت سایتتون . بنابراین بیشترین تمرکز شما روی بازدید کننده هدف هست و در کنارش نیم نگاهی هم به اهداف شماره 1 و 2 دارید .

 

البته در این میون هم تبلیغ دهنده هایی هستند که ترکیبی از موارد بالا یا موارد دیگه ای رو برای تبلیغشون مد نظر قرار میدن . در بخش بعدی سعی میکنم در مورد موارد بالا بیشتر توضیح بدم .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تبلیغات - بخش سوم

 

برای اون دسته از دوستانی که فروشنده محصول عمومی هستند و کلاً به دنبال رنک نیستن پیشنهاد میکنم برای تبلیغ سعی کنید از بنرهای شیک و زیبا استفاده کنید . تمام هنرتون رو روی زیبایی کار بزارید . مطمئناً تبلیغ متنی برای شما مناسب نیست و فقط هدر دادن سرمایه هست. مکان تبلیغتون رو در محلی انتخاب کنید که کاربر سایت تبلیغ دهندتون بیشتر با اوجا سر و کار داره . مثلاً در یک سایت دانلود بازدید کننده دو جا رو خیلی خوب میبینه . یکی بالای سایت هست که اول مشاهده میشه یکی هم دور و بر لینک های دانلود هست . (البته این نظر شخصی بنده هست).

 

با توجه به اینکه بحث اصلی ما در این تاپیک سئو هست دوستانی که رنک و بازدید کننده هدف مد نظرشونه رو باید بیشتر مورد بحث قرار بدیم و بیشتر در این مورد صحبت کنیم . این دوستان حتماً دقت کنن تبلیغشون رو در سایت ها و یا صفحاتی قرار بدن که هم موضوع سایتشون هست . الگوریتم های جدید گوگل بشدت دنبال کسانی هست که مطالب کپی میزارن و یا لینک میفروشن . گوگل این افراد رو سریعاً جریمه میکنه . پس اگر میخواید تبادل لینک کنید و یا لینکی از سایتی خریداری کنید حتما اون سایت هم موضوع سایت شما باشه تا اون لینکی که به شما تعلق میگیره از کیفیت لازم برخوردار باشه . دقت کنید لینکی که میگیرید حتماً عنوان مناسب و توضیحات کافی رو داشته باشه و سعی کنید کلمات کلیدی سایتتون رو بعنوان تایتل و توضیحات قرار بدید تا رتبه اون کلمات از سایتتون بالا بره . دقت کنید لینکی که میگیرید حتماً follow باشه . لینکی ارزش داره که مستقیم باشه . پس دقت کنید لینک به وب سایتتون بصورت کاملاً مستقیم و با آدرس سایت خودتون باشه .

بهترین مکان برای تبلیغات متنی نزدیک ترین مکان به بالای صفحه هست . پس هرچی لینکتون در بین لینک های صفحه در موقعیت بالاتری قرار داشته باشه از نظر سئو براتون مفید تره . چون گوگل به لینک های ابتدایی صفحات اهمیت زیادی میده . البته فکر نمیکنم سایتی باشه که تبلیغات متنی رو در جای مناسبی در بالای صفحات سایتش قرار بده .

 

نکته دیگه ای که باید مد نظر قرار بدید تعداد لینک های اون صفحه / سایت و همچنین تعداد لینک های خروجی اون سایته . اگر سایتی دارای تعداد بالای لینک توی اون صفحه باشه مسلماً ارزش لینک های پایینی صفحه کم میشه و همچنین اگر تعداد لینک های خروجی صفحه بالا باشه رنک بین همه اونها شکسته میشه و ارزش بک لینک میاد پایین . بنابراین به تعداد و کیفیت لینک های اون سایت هم باید دقت کنید .

 

همیشه این نکته رو به خاطر بسپرید که رنک بالا چه الکسا و چه گوگل ملاک کاملی نیست و باید بررسی کنید ببینید آیا این رنک واقعی هست یا اصطلاحاً فیکه . گاهی میبینید یک سایت میاد با استفاده از وب سایت های افزایش بازدید بصورت مجازی و فیک بازدید هاشو بالا میبره و اینطوری عنوان میکنه سایت پربازدید داره اما در عمل بازدیدکننده نداره و فقط با اینکار شما رو گول میزنه . سایت هایی هستند که شاید توسط یک اشتباه موتور جستجو یا سوء استفاده از الگوریتم های گوگل یک شبه ره صدساله رو رفتن و یهو رنک بالایی رو گرفتن در صورتی که وقتی وارد سایتشون میشی هیچ خبری از سئو مناسب و بازدید بالا و مطالب مناسب نیست . اینها ممکنه چند صباحی رو در اوج باشن اما مطمئن باشید گوگل با اصلاح الگوریتم هاش بلایی سرشون میاره که فکرشم نمیکنن .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...