رفتن به مطلب

اموزش جستجوگر گوگل برای وردپرس


zakaria20

پست های پیشنهاد شده

آیا میخواهید از سیستم جستجوگر گوگل در سایت وردپرسی تان استفاده کنید؟ اگر چه وردپرس به صورت پیشفرض دارای جستجوگر می باشد اما این سیستم کارایی لازم را در برابر جستجوگر گوگل ندارد. به همین دلیل بسیاری از وبمستر ها از گوگل برای ایجاد یک سیستم جستجوی پیشرفته در سایتشان کمک می گیرند. در این مقاله به شما نشان میدهیم که چطور می توانید به سادگی سیستم جستجوگر گوگل را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

 

wfneqlwk.png

 

چرا باید از جستجوگر گوگل در وردپرس استفاده کنید؟

قابلیت جستجوی پیشفرض وردپرس خیلی کارآمد نیست. این سیستم اغلب در پیدا کردن نتایج مرتبط با جستجو شکست میخورد. این مسئله مدیران سایت ها را مجبور به استفاده از گزینه هایی غیر از گزینه پیشفرض وردپرس می کند.

 

افزونه های بسیار زیادی برای جستجو در وردپرس مانند SearchWP, Swiftype و … وجود دارند. اما مشکل اینجاست که شما خودتان باید آن ها را مدیریت کنید و همچنین این افزونه ها از منابع سرور شما برای انجام فعالیت شان مصرف می کنند.

 

در طرف دیگر شما میتوانید از قابلیت جستجوی قدرتمند و معتبر گوگل به جای روش های بالا استفاده کنید. این سیستم رایگان است, به شما امکان محدود کردن نتایج جستجو به مطالب سایت خودتان را میدهد و میتواند در سایت شخصی خودتان اجرا شود.

 

از دیگر فواید این سیستم میتوان به سریع بودن, اعتماد مردم به گوگل و نیاز نداشتن به آپدیت آن است.

 

بعد از همه ی این مقدمات بگذارید ببینیم چطور میتوان از این سیستم در وردپرس استفاده کرد.

 

روش اول: اضافه کردن جستجوگر گوگل در وردپرس توسط افزونه(مبتدی)

روش اول آسان تر است و بیشتر برای تازه کار ها توصیه می شود. این روش به شما اجازه میدهد جستجوگر گوگل را بدون دستکاری قالب به سایتتان اضافه کنید. اولین گام نصب و فعالسازی افزونه WP Google Search است. برای راهنمایی بیشتر راهنمای نصب و فعالسازی افزونه های وردپرس را مطالعه نمایید.

 

پس از نصب و فعالسازی به بخش تنظیمات»WP Google Search بروید.

 

7osxpgmz.png

 

در این بخش افزونه از شما میخواهد یک Google Search Engine id تهیه کنید. در ادامه می بینید که چطور میتوانید Google Search Engine id تهیه کنید.

 

به سایت Google Custom Search بروید و روی لینک Create a custom Search Engine در بالای صفحه کلیک کنید.

 

e0fw4ypk.png

 

در صفحه ی جدید باز شده, ابتدا در بخش Sites to search آدرس سایت خود را وارد نمایید. سپس در بخش Language زبان سایت تان را انتخاب کنید. در آخر روی دکمه ی Create در پایین صفحه کلیک کنید.

 

46nzeoyu.png

 

اکنون گوگل موتور جستجوی شما را ساخته است و یک پیغام موفقیت آمیز همراه با چند لینک به شما می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه ی control panel کلیک کنید تا ویرایش سیستم جستجوی تان را ادامه دهید.

 

vah9pht6.png

 

با کلیک روی این دکمه به صفحه کنترل پنل موتور جستجوی اختصاصی خود وارد می شوید. در اینجا برای دریافت Google Search Engine id باید روی دکمه ی Search engine ID کلیک کنید و Search engine ID خود را کپی کنید.

 

hiolqyyy.png

 

سپس از سمت چپ روی لینک Look and feel کلیک کنید و از تب Layout گزینه Results only را انتخاب نمایید.

 

7w0vbagm.png

 

در نهایت روی دکمه Save در انتهای صفحه کلیک کنید تا تنظیماتتان ذخیره شود.

 

حال میتوانید به وردپرستان بازگردید و Search engine ID که قبلا کپی کرده بودید را در بخش تنظیمات افزونه ی WP Google Search وارد نمایید و در آخر روی دکمه ی “ذخیره ی تغییرات” کلیک کنید.

 

در مرحله ی بعد به قسمت نمایش»ابزارک ها بروید. در این صفحه میبینید که ابزارک WP Google Search به لیست ابزارک های موجود اضافه شده است. آن را با دراگ کردن به محلی که میخواهید جستجوگر نمایش داده شود منتقل کنید.

 

hl8ckho3.png

 

روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید تا ابزارک تان در سایت قرار بگیرد. به سایتتان بروید و بخش جستجوی جدید اضافه شده را مشاهده کنید.

 

qoabeoex.png

 

روش دوم: اضافه کردن جستجوگر گوگل در وردپرس به صورت دستی(حرفه ای)

در این روش فرم جستجوگر به صورت ایجکسی به سایتتان اضافه می شود. این روش نیازمند ایجاد تغییرات در فایل های قالب وردپرس تان است. این روش به افراد تازه کار یا مبتدی توصیه نمی شود. مطمئن شوید که قبل از انجام هر تغییری روی فایل های قالب, نسخه پشتیبان از سایتتان تهیه کرده اید.

 

به Google Custom Search بروید و روی لینک Create a custom Search Engine در بالای صفحه کلیک کنید.

 

e0fw4ypk.png

 

در صفحه ی جدید باز شده, ابتدا در بخش Sites to search آدرس سایت خود را وارد نمایید. سپس در بخش Language زبان سایت تان را انتخاب کنید. در آخر روی دکمه ی Create در پایین صفحه کلیک کنید.

 

46nzeoyu.png

 

اکنون گوگل موتور جستجوی شما را ساخته است و یک پیغام موفقیت آمیز همراه با چند لینک به شما می دهد. اکنون روی دکمه ی Get code کلیک کنید.

 

gkb9qjji.png

 

در صفحه ی بعد, مقداری کد در یک محدوده ی متنی می بینید. این کد ها را کپی کنید.

 

از طریق سی پنل یا یک FTP client به هاستتان بروید و در مسیر /wp-content/themes/ فولدر قالب فعلی تان را باز کنید. در این فولدر یک فایل به نام searchform.php بسازید (اگر از قبل وجود داشت نیازی به ایجاد آن ندارید). این فایل را از طریق یک ویرایشگر متن (میتواند ویرایشگر پیشفرض سی پنل باشد و یا میتوانید فایل searchform.php را دانلود کرده و در کامپیوتر خود توسط یک ویرایشگر آن را باز کنید) باز کنید و کلیه کد های موجود در آن را حذف و کد های کپی شده از Google search engine را وارد آن کنید. سپس فایل را در همان فولدر قالب درون هاست ذخیره کنید.

 

بعد از انجام اینکار به بخش نمایش»ابزارک ها در پیشخوان وردپرس خود بروید و ابزارک “جستجو” را به محدوده ابزارک های خود جایی که میخواهید جستجوگر نمایش داده شود بیاورید.

 

udjabxs2.png

 

در نهایت روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید تا اطلاعات ابزارک شما ذخیره شود. حال با مراجعه به سایت خود, ابزارک جستجوی گوگل را مشاهده نمایید.

 

شخصی سازی رنگ و ظاهر جستجوگر اختصاصی گوگل

به سایت Google Custom Search بروید و موتور جستجوی خود را ویرایش کنید. از منوی سمت چپ روی گزینه Look and feel (در زیر بخش Edit search engine) کلیک کنید. در صفحه باز شده, از تب themes میتوانید از میان قالب های پیشفرض موجود, یکی از آن ها را برای قسمت جستجوی خود انتخاب نمایید. همچنین میتوانید با کلیک روی تب customize فونت, رنگ و حاشیه های جستجوگر خودتان را, به شکل دلخواه در بیاورید و آنرا اختصاصی کنید.

 

zfxtb1c0.png

 

بعد از انجام تغییرات روی شکل ظاهری جستجوگر, روی دکمه ی Save کلیک نمایید. نیازی نیست دوباره کد جستجوگر را وارد قالبتان کنید. تغییرات به طور اتوماتیک روی بخش جستجوگر سایتتان اعمال خواهند شد.

 

امیدواریم این آموزش مفید بوده باشد. نظرات و تجربیات خود را در زمینه سیستم ها و ابزار های گوگل برای وبمستر ها با ما به اشتراک بگذارید.

اموزش جستجوگر گوگل برای وردپرس

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

  • سلام
  • لطفا تصایر رو در آپلودسنتر 20 اسکریپت اپ نمائین و از کپی و پیست خودداری کنین - بک لینک ها پاک سازی شد
  • لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...