رفتن به مطلب

چرا سیستم وردپرس را به روز نگه می داریم؟


پست های پیشنهاد شده

 

594f-why-you-should-always-use-the-latest-version-of-wordpress-elvirahost.png

 

 

 

 

دلایل مفید و کاربردی در مورد بروز رسانی منظم سیستم وردپرس

سلام؛

 

بارها و بارها در مورد این امر مهم صحبت شد و دلایل متعددی برای آن آورده شد اما همچنان مشاهده می شود که خیلی از کاربران وردپرس، از این اقدام سرپیچی می کنند و توجهی به آن ندارند و همین امر سبب بروز مشکلاتی برای آنها می شود که تصور می کنند دلایل دیگری دارد. امروز در خدمت شما هستیم تا جدیدترین دلایل بروز رسانی سیستم وردپرس که طبق تحقیقات زیادی ارائه شده را مطرح کنیم.

 

مدتی است که وقتی وردپرس نسخه ی جدیدی را ارائه می کند برای دارندگان وبسایت وردپرسی ایمیلی ارسال می شود با این مضمون که آیا تمایل به بروز رسانی سیستم وردپرسی خود دارید؟ حال شما با دیدن چنین ایمیلی چه عکس العملی انجام می دهید؟ آیا تمایل خود را نسبت به این امر اعلام می کنید یا بی تفاوت از کنار آن عبور می کنید؟ اصلا سوال خود را جور دیگری مطرح میکنم! آیا فکر میکنید اطلاعات کافی پیرامون مزایا و معایب این بروز رسانی دارید؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات امروز قصد داریم در مورد این امر حیاتی یعنی آپدیت منظم وردپرس صحبت کنیم.

 

 

 

همانطور که همه ی ما میدانیم سیستم وردپرس یک سیستم کاملا رایگان می باشد که توسط گروهی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب طراحی و ایجاد شده است که در هر زمان تغییرات زیادی بر روی آن حاصل میشود برای مثال باگ های آن بررسی می شود و یا بخش هایی که دچار مشکل هستند تعمیر میشود، خصوصیات جدیدی به آن اضافه شده و کارایی آن بهبود می یابد. حال شما تصور کنید، این سیستم در هر بروز رسانی تعدادی تغییرات بنیادی میکند و شما هم بی توجه به آنها هستید و اقدامی برای بروز رسانی وردپرس خود انجام نمی دهید. مسلما در ریسک بزرگی هستید و از لحاظ امنیتی با مشکلات جدی مواجه خواهید شد و حتی کارایی های جدید را از دست خواهید داد.

 

1- امنیت

بحث امنیت مسلما قضیه ی بسیار مهمی برای هر سایت و سیستمی تلقی می شود که ما می توانید با بروز نگه داشتن وردپرس به آن توجه کنیم. طبق آمار بدست آمده قدرت سیستم مدیریت محتوای وردپرس ۳۲ درصد از تمامی وبسایت های دنیاست. همچنین به علت محبوبیت بسیار زیاد آن در بین عموم، همیشه هدف خوبی برای هکرها می باشد.

 

ac73-cms-marketshare-elvirahost-jpg.png

 

 

 

 

 

 

 

 

همان گونه که مطلع هستید سیستم وردپرس، سیستمی متن باز یا همان open source است و این باعث شده که هر شخصی با مطالعه پیرامون آن می تواند کدهای آن را ویرایش و تغییر دهد و به بهبود آن کمک کند. پس یک هکر نیز با اطلاعاتی که دارد می تواند هسته ی وردپرس را بشکند و به آن آسیب جدی برساند. حال موضوع مهم این است که تمامی هکرها بد محسوب نمیشوند و بهتر است بگوییم تعداد هکرهای خوب بسیار بیشتر است. شاید از خود بپرسید منظور من از این جمله چیست؟

هکرهای خوب آن دسته از افرادی هستند که با مطالعه ی فراوان، کدهای وردپرس را بازبینی کرده و باگ های موجود در آن را می یابند و مشکل را برطرف می کنند. در هر زمانی آسیپ رسیدن به بخش امنیت گزارش خواهد شد و تیم توسعه دهنده ی هسته ی وردپرس همیشه آماده به حل مشکلات و بروز رسانی هستند، و نسخه های بروز رسانی شده را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. و زمانی که شما وردپرس خود را بروز رسانی نکنید، مطمئنا در این مسیر از افزونه ها و نرم افزارهایی استفاده میکنید که کاملا ناخواسته حفره های امنیتی را ایجاد میکنید! و متاسفانه هکرها با شناسایی وبسایت شما به عنوان نسخه ی قدیمی می توانند به راحتی نفوذ کنند و سیستم شما نیز در برابر آنها ضعیف می باشد و نمیتواند هیچ تلاشی برای رهایی انجام دهد!

 

پس با این تفاسیر آیا بروز رسانی وردپرس را نادیده میگیرید؟!

 

۲- ویژگی های جدید

در سیستم وردپرس در هر بروز رسانی خصوصیات و ویژگی های جدیدی اضافه می شود و یا نرم افزارهایی در دست تغییر قرار می گیرند. به عنوان مثال در وردپرس ۴٫۰ بارگذاری و نصب افزونه ها بسیار بهتر و پیشرفته تر شد، در وردپرس ۴٫۱ امکان ویرایش تصویر به صورت همزمان در وردپرس افزوده شد و در وردپرس ۴٫۲ سرعت بروز رسانی افزونه ها بسیار زیاد شد. پس مسلما اگر شما از وردپرس با نسخه های قدیمی استفاده می کنید این ویژگی ها را نخواهید دید و مشمول حال سیستم شما نمی شود.

 

۳- سرعت

 

ac73-performance-elvirahost.jpg

 

 

 

توسعه دهندگان وردپرس همیشه در پی گزینه هایی برای سرعت بخشیدن به این سیستم می گردند. در هر نسخه ای معمولا آیتم های متعددی برای افزایش و بالا بردن سرعت و بهبود کارایی موجود است. برای مثال در وردپرس ۴٫۲ به بهبود کارایی JS در منوهای وردپرسی یا فهرست ها توجه شد، یا در وردپرس ۴٫۱ به پیچدگی کوئری ها توجه شد.

 

۴- رفع باگ های موجود

 

ac73-software-bugs-elvirahost.jpg

 

 

 

با وجود دقتی که برای ایجاد سیستم وردپرس شده است اما گاهی مشکلاتی که از آن باگ یاد میکنیم به وجود می آیند. توسعه دهندگان همیشه در صدد هستند که این مشکلات را به حداقل برسانند، به عنوان مثال در نسخه ی ۴٫۲٫۳ به تعداد ۲۰ باگ شناسایی و رفع شد.

 

۵- سازگاری و عدم سازگاری

معمولا افزونه ها و قالب ها را برای رسیدن به ویژگی های جدید و مختصات جدیدی بروز رسانی میکنیم تا کارایی آنها را نیز بهبود ببخشیم!اما گاهی به چشم میخورد که با بروز رسانی سیستم وردپرسی افزونه یا قالب شما دچار مشکلاتی می شود! خب بسیار ساده است. قالب یا افزونه استاندار نیستند و شما را با هر بروز رسانی دچار مشکلاتی می کنند و یا بخش هایی از آنها از کار خواهد افتاد. برای همین توصیه می شود که “همیشه قبل از بروز رسانی نسخه ی پشتیبانی از کل سایت خود تهیه نمایید”.

 

موفق باشید

امیرپاشایی الویرا

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...