رفتن به مطلب

اصول بهینه سازی سایت های طراحی شده با وردپرس


barbari

پست های پیشنهاد شده

اصول بهینه سازی سایت های طراحی شده با وردپرس

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

امروزه WordPress نسبت به سایر CMSها و پلتفورم‌های مدیریت وبلاگ محبوبیت بیشتری دارد. با توجه به پلاگین‌ها و افزونه‌های فراوان و جالبی که برای این سیستم در دسترس است، طراحی سایت کامل به همراه تمام امکانات مورد نیاز کار آسانی خواهد بود. در این مقاله تنظیماتی رو که بدون نصب هیچ افزونه ای می شود برای بهینه سازی وردپرس انجام داد را ذکر می کنیم :

 

1-عنوان وب سایت را سنجیده انتخاب کنید.

به صورت پیشفرض ، وردپرس معمولا عنوان سایت شما را قبل از عنوان اصلی پست قرار می دهد. از آنجایی که اکثر موتورهای جستوجوگر 50 تا 70 حرف از تگ عنوان سایت را نمایش می دهند. بخش نخست عنوان صفحه را به عنوان پست یا نوشته اختصاص دهید. همچنین عنوان سایت شما باید کوتاه شد . مثلا اگر آدرس سایت شما persianWBP.com و احتمالا شامل کلمات اختصاری است را در بخش عنوان کامل بنویسید. در بخش توضیح هم کوتاه در یک یا و جمله هدف یا حیطه فعالیت سایت رو توضیح بدید.

2-از توصیفات متا ی قانع کننده برای پست ها استفاده کنید.

بیشتر بلاگ نویس ها اهمیت زیادی به meta description ها در SEO نمی دهند،بدلیل اینکه عقیده دارند تشریح ساز اتوماتیک و استاندارد موجود در وردپرس کافی و خوب است.اما برای کسانی که در مورد تاثیر گذاری کلمات کلیدی به نمایش درآمده در موتورجستوجو نگرانند، کافی نیست. برای اینکه در جستوجوها بالاترین رنکینگ را برای هر پست داشته باشید بهتر است که تشریح هر مطلب را بصورت دستی بنویسید.

3- باز نویسی آدرس های URL

استفاده از یک آدرس مانند : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. کتاب-طراحی سایت-روند-بی-انتهای-طراحی-موبایل نسبت به آدرس مانند : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. تاثیر گذاری بیشتری دارد، سعی نماید آدرس سایت ها را بدون صورت سازماندهی نمایید. تغییر آدرس دهی پیشفرض وردپرس (که بصورت عدد دهی به صفحات می باشد) به شکلی قابل خواندن و با مفهوم تاثیر مثبتی بروی نتایج جستوجوها می گذارد.

4- تولید یک XML Sitemap برای موتورهای جستوجو

XML Sitemap یک لیست از همه ی صفحه ها و پست های موجود در وب سایت شمامی باشد. XML Sitemap یک ماشین قابل خواندن از تشکیلات سایتتان در اختیار پیمایشگر(Crawler) موتورهای جستوجو(برنامه اي که سايتها را بازبيني کرده و براي آنها جستجوگر مي سازد) قرار می دهد.داشتن یک Sitemap مناسب تاثیر بسیار خوبی بروی موتورهای جستوجوگر دارد.

5- انتخاب توضیحات مرتبط برای عکس ها

یکی از آیتم های دیگری که SEO وردپرس به آن توجهی ندارد استفاده مناسب از کلمات کلیدی در خصیصه های alt و title عکس های موجود در پست ها می باشد.استفاده کردن از کلمات کلیدی در تشریح های استفاده شده در عکس های موجود در پست ها باعث افزایش بازدبد های سایت شما از قسمت جستوجوی عکس موتورهای جستوجوگر می شود. زمانی که در حال استفاده از وردپرس هستید اضافه کردن مقدار به خصیصه های alt و title عکس ها کار سختی نمی باشد. هنگامی که شما عکستان را در پست یا صفحه وردپرس قرار دهید، وردپرس به صورت اتوماتیک از اسم عکس برای ساختن alt مناسب استفاده می کند. بهترین کار اصلاح alt با یک عبارت بامعنی است.

6- لینک دادن به پست های متشابه

یکی از روش های مورد علاقه من برای کمک کردن به موتورهای جستوجو برای یافتن محتوا های متشابه و مرتبط با صفحه وب ارائه داده شده، اضافه کردن بخش پست های مشابه است که یک پست را لینک می دهد به پست های دیگری که محتوای متشابهی با آن صفحه دارند.

منبع لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. سایتکد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...