رفتن به مطلب

2016، سال اخاذی آنلاین


Saberian

پست های پیشنهاد شده

  • مدیریت کل سایت

تا همین چند سال پیش، بدافزارهای بانکی قادر بودند تا مدتها بر روی یک کامپیوتر با سیستم عامل Windows فعال بمانند و بمحض ورود کاربر به یک سایت بانکی، اطلاعات لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. او را سرقت کنند. اما حالا Windows امن تر از قبل شده و بر روی بسیاری از کامپیوترها، اصلاحیه های این سیستم عامل به صورت خودکار نصب می شوند.؛ تقریباً اکثر کاربران به این باور رسیده اند که استفاده از ضدویرس یک ضرورت غیر قابل اجتناب است. و مهمتر از همه اینکه، سیستم های اصالت سنجی در بسیاری از سایت های بانکی امن تر از قبل شده است.

 

امنیت بیشتر سیستم ها، سبب شده که نفوذگران از روش هایی استفاده کنند که آنها را سریع تر به اهداف مخرب خود برسانند. یکی از این روش ها، استفاده از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. بجای بدافزارهای بانکی است. برای نمونه، گردانندگان باج افزار CryptoLocker موفق شدند میلیون ها دلار را از راه اخاذی از قربانیان بدست بیاورند.

 

شرکت ضدویروس Trend Micro، پبش بینی کرده که در سال ۲۰۱۶، نفوذگران با بهره گیری از شیوه های روانشناسانه و سواستفاده از ترس کاربران، بیشتر از قبل، اقدام به اخاذی از کاربران کنند.

 

مقابله با این تبهکاران سایبری که دائماً در حال خلق روش ها و تکنیک های جدید برای فریب کاربران هستند کار آسانی نیست. اما با آگاهی رسانی و آموزش اصولی کاربران، می توان شانس موفقیت این شیادان را تا حد زیادی به حداقل نزدیک کرد.

 

گزارش پیش بینی Trend Micro، از وضعیت امنیت سایبری در سال ۲۰۱۶، در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. قابل دریافت است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...