رفتن به مطلب

آموزش ساخت ایستگاه رادیویی در اینترنت و معرفی وب سایت


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

 

 

البته ، شما میتوانید از سرویس های مختلفی مانند Pandora , Last.fm یا هرکدام از آن 1000 ایستگاه رادیویی که به صورت شبیه سازی شده برنامه های خود را بر روی اینترنت به اشتراک همه ی کاربران میگذارند استفاده کنید ، اما سپس شما باید به صورت راندوم و تصادفی به یک لیست از موزیک ها که شما به آن علاقه دارید یا به لیست آهنگ اشخاص دیگری به جای آهنگهایی که شما دارید گوش دهید . این مسئله که به آهنگهای جدید گوش بدهید یا هنرمندان جدید پیدا کنید ممکن است تا زمانی که از یک گروه تنفر داشته باشید و نخواهید به آهنگ های آن شخص یا گروه گوش بدهید مفرح باشد ، برای مثال گروه Linkin Park . بعضی اوقات شما میخواهید یک آلبوم مشخص را گوش دهید یا کل یک آرشیو را از اول تا آخر گوش دهید . در این زمان است که ایستگاه اختصاصی موزیک شما به کار می آید . با ایجاد ایستگاه موسیقی شخصی خود میتوانید آهنگهای مورد علاقه ی خود که در یک لیست فراهم کرده اید را در هر زمان و هر جایی که خواستید گوش دهید

 

.

 

ساختن یک ایستگاه رادیویی که از هرجایی بتوانید از طریق بستر جهانی اینترنت به آن متصل شوید بسیار ساده و کارآمد است . برای این کار میتوانید از نرم افزارها و سرویس های رایگان استفاده کنید . ما به شما پیشنهاد نمیکنیم که حساب کاربری خود را از Pandora پاک کنید و ایستگاه رادیویی شخصی خود را خراب کنید ، اما شخصی سازی یک صفحه رادیویی یک راه حل بسیار عالی برای روزهایی است که سرویس های عمومی در دسترس نباشد و نتوانید از آنها استفاده کنید . این ممکن به دلیل های زیادی اتفاق بیوفتد مانند قطع سرویس اینترنت یا شبکه داخلی و غیره .

 

زمانی که طول میکشد شما این آموزش را انجام دهید حدود 40 دقیقه است و برای تست حتما باید 2 کامپیوتر در اختیار داشته باشید ، همچنین شما به نرم افزار SqueezeCenter نیاز دارید:

 

که میتوانید نسخه ی رایگان را از سایت زیر دانلود کنید : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

یک حساب کاربری

 

که در سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به صورت رایگان میتوانید ثبت نام کنید .

 

نرم افزار DynDNS Updater

 

که نسخه ی رایگان آن را میتوانید از سایت زیر دانلود کنید : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

یک سری آهنگ یا صدا برای گذاشتن روی رادیو.

 

گویا آی تی ....

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

نصب نرم افزار SqueezeCenter

 

 

راز موفقیت ما در این روش که به شما پیشنهاد کرده ایم ، استفاده از نرم افزار SqueezeCenter است ، یک نرم افزار متن باز که باعث قدرتمندی Squeezebox میشود . این نرم افزار که رسما با اسم SlimServer شناخته شده است ، SqueezeCenter انتظاراتی که شما از یک نرم افزار سرویس رادیویی دارید را گسترش میدهد .

 

برای مبتدی ها که تازه میخواهند شروع به کار کنند ، این بیشتر از Squeezebox برای شما کار میکند . شما میتوانید موزیک های خود را با یک کپی از نرم افزار WinAmp ، iTunes یا Windows Media Player که بر روی کامپیوتر خود نصب دارید به هر کامپیوتر شخصی جریان دهید . این نرم افزار یک جعبه موسیقی مبتنی بر وب را در اختیار شما قرار میدهد که شما میتوانید به کتابخانه موسیقی خود مسیر دهی کنید و به صورت مجازی یکی از پسوند های موسیقی ساخته شده تا الان را به صورت رایگان پخش کنید .

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

اولین گام برای شروع کار ، انتخاب دستگاهی است که ما میخواهیم نرم افزار SqueezeCenter را بر روی آن نصب کنیم . به یاد داشته باشید که شما نمیخواهید سیستم فوق العاده که بازی های حرفه ای با انجام میدهید را به عنوان یک سرور قرار دهید . تا زمانی که شما از پرداخت 300دلار ماهیانه بابت پول برق لذت میبرید ! چون هرچقدر کامپیوتر یا سیستم شما قویتر باشد ، به همان اندازه هم برق مصرف میکند .ما به شما یک لپتاپ قدیمی یا کامپیوتر شخصی ضعیف تر پیشنهاد میکنیم که مصرف انرژی کمتری داشته باشد .

 

زمانی که تصمیم گرفتید ، نرم افزار SqueezeCenter را دانلود کرده و نصب کنید . این نصب برنامه یک پنجره به شما نمایش میدهد که مکان فایل های موزیک یا لیست های از پیش تعریف شده را مشخص کنید . سپس این نرم افزار کتابخانه موسیقی شما را برای فایل های موسیقی تحت ساپورت برنامه ، جستجو میکند که شامل فایل هایی مانند MP3, FLAC, M4A, OGG و WMA باشد . فرآیند جستجو در بین فایل های شما ممکن است مقداری زمان گیر باشد ، مخصوصا زمانی که یک کلکسیون یا آرشیو عظیم از فایل های موسیقی داشته باشید ، پس الان زمان بسیار مناسبی است که از کامپیوتر خود دور شوید و برای پیاده روی آماده شوید .

 

تنظیم کردن نرم افزار SqueezeCenter

 

 

قبل از اینکه شما بتوانید به موسیقی دلخواه خود برروی ایستگاه رادیویی شخصی گوش دهید ، شما ابتدا باید تنظیمات نرم افزار SqueezeCenter را انجام دهید تا بتوانید ارتباطات دیگر را از بقیه کامپیوتر های شخصی دریافت کنید . برای مثال کامپیوتر مورد نظر در محل کار . این نرم افزار به صورت پیش فرض قابلیت پسورد گذاری بر روی محیط کاربری تحت وب را دارد . اما فقط از طرف کامپیوتری که این نرم افزار بر روی آن نصب شده است . ما باید آن را تغییر بدهیم .

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

یک مرورگر اینترنت مانند opera را باز کنید و به آدرس لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. بروید . سپس بر روی گزینه ی Setting در گوشه سمت راست پایین در صفحهکلیک کنید و تب Advanced را انتخاب کنید . منو را به پایین بکشید و تب Security را انتخاب کنید . شما باید برای دسترسی خود یک محافظ فعال کنید که شامل Username و Password است تا بتوانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید .

 

در گام بعدی ، شما باید آدرس iP که اجازه داده اید را تنظیم کنید . این یک ایده ی خوب برای اینکه با شبکه خود به محیط نرم افزار SqueezeCenter دسترسی داشته باشید است که شما بتوانید لیست مورد علاقه ی خود را به صورت کنترل از راه دور کنترل کنید . برای تعیین کردن آدرس IP که به نرم افزار SqueezeCenter دسترسی داشته باشد ، شما باید ابتدا محدوده ی IP خود را که با آن به شبکه دسترسی دارید را پیدا کنید .

 

آسان ترین راه برای پیدا کردن آدرس IP خود در ویندوز XP یا ویستا ، باز کردن یک دستور خط از مسیر Start > Run > cmd.exe و تایپ کلمه ی ipconfig است . شما باید یک لیست از شبکه های متصل فعال خود مشاهده کنید . برای فعال سازی دسترسی بقیه کامپیوتر ها به این ایستگاه ، شما باید به نرم افزار SqueezeCenter بگویید که کدامین آدرس های IP برای دسترسی به ایستگاه شخصی شما امن است و خطری ندارد .

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

آدرس IP خود را دریافت کنید و عدد های زیر را با * و شماره IP خود جایگزین کنید و در قسمت خالی IP Adress در نرم افزار SqueezeCenter جاگذاری کنید . سپس بر روی گزینه ی Apply کلیک کنید .

مسیریاب یا روتر خود را تنظیم کنید

 

 

در این نقطه از برنامه ، SqueezeCenter باید به درستی تنظیم شود که در شبکه داخلی شما کار کند ، اما کامپیوترهایی در خارج از روتر یا مسیریاب شما قادر نخواهند بود که به ایستگاه شخصی شما دسترسی مستقیم داشته باشند و باید حتما شما اجازه ی دسترسی را به این کامپیوتر ها بدهید . برای فعال سازی دسترسی خارج از روتر شما، شما اول باید تنظیمات روتر خود را باز کنید و در قسمت تنظیمات Port Forwarding ، پورت های دسترسی استفاده ی نرم افزار SqueezeCenter را تنظیم کنید .

 

آدرس IP روتر شما ، به صورت معمول همان آدرس پیش فرض Gateway شما می باشد که با دستور iPconfig در صفحه cmd مشاهده کردید . آن آدرس را در مرورگر اینترنت خود تایپ کنید و با وارد کردن پسوردی که اولین بار برای روتر خود انتخاب کردید به تنظیمات روتر خود وارد شوید . سپس ، شما باید دنبال قسمت برچسب خورده ای با نام Port یا Application Forwarding بگردید .

 

این گزینه ، معمولا در قسمت Advanced منو کنترل پنل در روتر شما است . اگر روتر شما ، به شما اجازه ی port forwarding مشخصی بر اساس اسم یک کامپیوتر است که با تغییرات آدرس IP کامپیوتر شما به روز میشود ، شما به سادگی میتوانید کامپیوتری که میخواهد از ایستگاه شخصی شما استفاده کند را مشخص کنید . پورت دریافتی در قسمت TCP را بر روی 9000 تنظیم کنید ، سپس تنظیمات را ذخیره کنید .

 

اگر روتر شما ، به شما اجازه ی port forwarding به یک کامپیوتر مشخصی را نداد ، شما باید آدرس IP سرور خود را به صورت دستی تنظیم کنید . قسمت Network در Control Panel را باز کنید ، بر روی آیکون اتصال اینترنت خود کلیک راست کنید و سپس گزینه ی Properties را انتخاب کنید .

 

بر روی TCP/IP دوبار کلیک کنید و به صورت دستی میتوانید آدرس IP ، Subnet Mask ، Default Gateway و اطلاعات DNS سرور خود را تنظیم کنید . Gateway پیشفرض شما ، همان IP است است که روتر شما دارد و Subnet Mask معمولا عدد 255.255.255.0 است . شما باید یک آدرس IP برای خود انتخاب کنید ، اکثر روتر ها از رنج x.x.x.2 تا x.x.x.99 برای آدرس های IP از نوع استاتیک استفاده میکنند .

 

شما میتوانید هر عدد استفاده نشده در این فاصله را انتخاب و در شبکه خود استفاده کنید . شما باید بتوانید که اطلاعات DNS سرور خود را از قسمت WAN یا Internet Setup در قسمت تنظیمات روتر خود دریافت کنید . زمانی که شما یک آدرس Ip از نوع استاتیک را نصب میکنید ، به منو Port Forwarding در در تنظیمات روتر خود بروید و پورت های مناسب را به آدرس های مناسب ، مسیر دهی کنید .

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

 

راه اندازی DynDNS

 

 

با توضیحات بالا و انجام تنظیمات الان شما باید قادر باشید که به نرم افزار SqueezeCenter خود در خارج از خانه یا شبکه خود متصل شوید و استفاده کنید ، اما فقط زمانی که شما آدرس IP خارجی خود را بدانید ، که در زمان های مختلف توسط شرکت ارائه دهنده به دلیل نوع داینامیک بودن آن تغییر میکند .

 

ما میخواهیم از سرویس رایگان DynDNS به صورت port forwarding اتوماتیک از یک لینک سفارشی شده به شبکه داخلی خانه ی خود مسیر دهی کنیم . این برنامه هر دفعه که آدرس IP شما توسط شرکت ارائه دهنده خود به دلیل داینامیک بودن آن تغییر کند ، به صورت اتوماتیک آدرس IP که در برنامه ست کردید با آدرس IP شما به روز میشود . قبل از اینکه ادامه دهید ، شما باید یک حساب کاربری رایگان در سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ایجاد کنید .

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

زمانی که شما حساب کاربری خود را فعال میکنید ، در سایت مورد نظر وارد شوید و Log in کنید و به قسمت My Account بروید . سپس بر روی لینک Add Host Services کلیک کنید و یک اسم میزبان و آدرس اینترنتی برای استفاده ی خود انتخاب کنید . ما اسم radiowill.kicks-ass.net را با وارد کردن IP فعلی خود توسط شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت انتخاب کردیم . شما میتوانید IP خود را از سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. مشاهده کنید . در ضمن فراموش نکنید که تنظیمات را ذخیره کنید .

 

نصب برنامه DynDNS Updater

 

در قسمت بعد ، شما باید نرم افزار DynDNS Updater را دانلود و نصب کنید . شما میتوانید این نرم افزار را از سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به سادگی دانلود کنید . این نرم افزار را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و مراحل نصب را پیش ببرید . بعد از اتمام نصب ، برنامه از شما username و passwordقسمت DynDNS میخواهد و همچنین میپرسد که میخواهید کدام دومین در DynDNS را به پورت های مورد نظر مسیر دهی کنید . مطمئن شوید که تیک قسمت Enable Automatic Updates را زده باشید . ما به شما پیشنهاد میکنیم که Updater را به عنوان یک سرویس که زمانی که سیستم عامل شما شروع به کار میکند استفاده شود حتی اگر کاربر اطلاعات خود را وارد کند یا نکند .

 

تمام مراحل کار همین است . برای گوش دادن به آهنگ مورد نظر خود ، نرم افزار پخش فایل های MP3 خود را باز کنید و به قسمت Open Stream بروید . دکمه ی میانبر برای این کار هم در نرم افزار Windows Media Player و هم برنامه iTunes به صورت Ctrl + U است ) . آدرسی که شما خواهید داشت این می باشد :

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

زمانی که شما به ایستگاه موسیقی شخصی خود متصل میشوید ، صفحه نرم افزار SqueezeCenter را در مرورگر اینترنت خود باز کنید و از آدرس اینترنتی مشابه استفاده کنید . سپس شما میتوانید آهنگهایی که میخواهید گوش دهید را انتخاب کنید و لذت ببرید !

 

در کل امتحان این کار و ساخت رادیو شخصی بسیار جالب است و به راحتی هر کسی میتواند برای خود یکی بسازد ، حال اگر شما هم روش های بهتر و سریع تری را میشناسید میتوانید در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطالبتون خوب هستن ولی یکم سعی کنید مربوط به حوزه اسکریپت ، قالب ، افزونه و کلیه تمپلیت ها باشه ممنون میشم . مطالب در صورت باز نشر منبعشونم بزنید و گرنه بازنویسی کنید خوبه .

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام و درود

آیناز خانوم بشخصه نمیدونم زیاد دقیق متوجه نشدم

انگار ترچمه شده بود مطلبه و یکم قابل فهم نبود

 

من میخوام یک رادیوی زنده داشته باشم که مثلا در ابعاد 5 در 10 سانتی متر در سایتم قرار بگیره

و بصورت زنده بتونیم اجرا داشته باشیم

نظرتون چیه؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اگر بخوای حتا می تونی تلویزیون انلاین هم داشته باشی

یه بار تو بی بی سی یه مستند خوبی در مورد این پخش کردن دقیق یادم نیست اسم اون سایت جی بود ولی وقتی عضو میشدی توش

یه کانال بهت میداد با یه برنامه که روی گوشی هم نصب میشد

همه می تونستن کانال تو رو ببینن

یعنی دوربین گوشیت به اشتراک گذاشته میشد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اگر بخوای حتا می تونی تلویزیون انلاین هم داشته باشی

یه بار تو بی بی سی یه مستند خوبی در مورد این پخش کردن دقیق یادم نیست اسم اون سایت جی بود ولی وقتی عضو میشدی توش

یه کانال بهت میداد با یه برنامه که روی گوشی هم نصب میشد

همه می تونستن کانال تو رو ببینن

یعنی دوربین گوشیت به اشتراک گذاشته میشد

مرسی علی جان والا چی بگم

من هنوز توی رادیو زنده اش موندم ایشالله اگه این شد ی زمانی هم میریم سراغ اون

 

الان موندم برای رادیوی زنده باید چیکار کردdepressed

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود

 

فکر میکنم این سایت مشکلتون رو حل کنه !

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...