رفتن به مطلب

مهم امکانات جدید وردپرس ۴.۴ و بروزرسانی ها


AynaZ

پست های پیشنهاد شده

وردپرس در این نسخه پیشرفتهای زیادی خواهد داشت. بیایید با هم نگاهی به امکانات جدید وردپرس ۴.۴ بیاندازیم:

 

 

 

5b50-wp-rest-api.jpg

 

 

 

 

۱- Rest API در هسته وردپرس

 

 

مطمئنا بهترین خبر، انتقال پلاگین لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. به هسته وردپرس است. البته این انتقال در دو فاز صورت خواهد گرفت، و باید حدودا ۵ ماه دیگر صبر کنیم تا این پلاگین به صورت کامل در هسته وردپرس ۴.۵ ادغام شود. با این گام، وردپرس یک گام بزرگ دیگر در جهت تبدیل شدن به یک Web Application Framework بر می دارد.

 

در لب کلام، این پلاگین داده های داده های مختلف وردپرس مانند پستها، نظرات، برچسب ها، کاربران، جستجو، و غیره را برای سایر توسعه دهندگان (برای تیم توسعه اپلیکیشن موبایل) با فرمت JSON افشا (expose) می کند.

 

5b50-Headless-CMS-Schema.png

 

 

نمونه کاربردها:

 

 

شما یک وب سایت تالار گفتگو (فروم) تخصصی پر بازدید دارید و حال می خواهید اپلیکیشن موبایل آن را راه اندازی کنید.

 

شما یک فروشگاه اینترنتی پر بازدید دارید و حال می خواهید اپلیکیشن موبایل آن را راه اندازی کنید.

 

استفاده برایتهیه پلاگین ها و تم های جدید.

 

استفاده برای تهیه تم ادمین سایت.

 

می خواهید ایجاد محتوا در محیط وردپرس انجام شود، ولی برای نمایش (Presentation) از یک فریم ورک JavaScript برای مثال AngularJSاستفاده کنید. در نتیجه ممکن است بتوانید تجربه کاربر (User Experience) را به نحوه چشمگیری بهبود دهید. (محصول نهایی یک Headless CMS و یا Decoupled CMS نامیده می شود).

 

(آپدیت ۳ آذر ۹۴): امروز خبری جالبی خواندم: انتشار Calypso که نسخه Desktop سیستم عامل Mac برای WordPress.com است. این نسخه ۱۰۰% مبتنی بر API و جاوا اسکریپت بوده و از کتابخانه های Node و React استفاده می کند.

 

 

5b50-Calypso-01-writing.jpg

 

 

 

محیط کاری Calypso – ویرایش مطلب

 

 

 

5b50-Calypso-04-stats-insights.jpg

 

 

 

۲- تم پیش فرض دو هزار و شانزده

از سال ۲۰۱۰ وردپرس به صورت سالانه قالبی منتشر میکرد و به نام سال های مختلف آن را نام گذاری میکرد، در نسخه جدید نیز قالب ۲۰۱۶ برای شما به صورت قالب پیش فرض به نمایش خواهد آمد.

 

 

5b50-2016-.jpg

 

 

قالب ۲۰۱۶ یک قالب با ظاهر سنتی مانند شبیه به بلاگ ها، با یک نوار کناری و محتوای بلاگ میباشد. تمرکز دو هزار و شانزده روی قابل خواندن و نمایش بودن سایت روی همه ی دستگاه ها بوده است. این قالب با ۵ نوع رنگ متفاوت به صورت پیش فرض ارائه شده است. کاربران میتوانند در قسمت سفارشی سازی آن رنگ را انتخاب کنند و حتی اگر خواستند رنگ های دیگر را نیز انتخاب کنند.

 

 

همچنین این قالب دو جایگاه منو و هدر سفارشی نیز پشتیبانی میکند.

 

5b50-2016-twentysixteen-customizer1.jpg

 

 

 

تمامی کاربران با هر دستگاهی میتوانند سایت شما را مشاهده کنند، گالری تصاویر شما دقیقا به اندازه ی دستگاه شما تبدیل خواهد شد، سایز مطالب، جدوال و به کل همه ی قسمت ها دقیقا متناسب با دستگاه بازدید کننده خواهد شد. تصویر زیر را مشاهده کنید.

 

5b50-2016-responsive-images.jpg

 

 

 

۳- تصاویر واکنشگرا (Responsive)

 

در ابتدا سه شاخص آماری را بررسی می کنیم، تا به نتیجه جالبی برسیم:

 

۱- حجم صفحات وب: به طور متوسط حجم صفحات وب بیش از ۲ مگابایت بوده است، که حدود ۱.۴ مگابایت آن مربوط به تصاویر است.

 

۲- مصرف اینترنت توسط موبایل: در سال ۲۰۱۴ کاربران اینترنتی موبایل از کاربران اینترنتی دسکت تاپ پیشی گرفته اند و در سال ۲۰۱۵، ۵۱% زمان صرف شده در اینترنت توسط موبایل انجام شده است.

 

۳- تولید صفحات وب: ۲۵% از وب سایتها توسط وردپرس ایجاد شده اند.

 

برای اطلاعات بیشتر و نمودارهای مربوطه این مطلب را ببینید.

 

نتیجه: کاهش اتوماتیک حجم تصاویر در صفحات وب سایتهایی که توسط وردپرس ایجاد شده اند، تاثیر به سزایی بر کاهش حجم صفحات وب خواهد داشت.

 

در نسخه ۴.۴ وردپرس قسمتی از پلاگین لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در هسته وردپرس ادغام می شود.

 

با این کار وردپرس تمامی تصاویر آپلود شده در بخش رسانه (Media) را پردازش کرده و به طور اتوماتیک سایزهای مختلف آن تصاویر را تولید می کند. همچنین ویژگیهای

 

 

با این کار وردپرس تمامی تصاویر آپلود شده در بخش رسانه (Media) را پردازش کرده و به طور اتوماتیک سایزهای مختلف آن تصاویر را تولید می کند. همچنین ویژگیهایsrcsetوsizesرا به تابعwp_get_attachment_image()اضافه می کند، بنابراین مرورگر اینترنتی می تواند به تناسب سایز صفحه نمایش ابزرا (کامپیوتر، تبلت، موبایل) مناسبترین سایز تصویر را انتخاب کرده و با این کار به کاهش پهنای باند مصرفی و زمان بارگذاری صفحه کمک کند. در نتیجه حتی اگر قالب مورد استفاده در سایت ریسپانسیو نباشد، عکسها ریسپانسیو می شوند.

 

همچنین به سه سایز پیش فرض بندانگشتی (Thumbnail) به سایز (۱۵۰*۱۵۰)، میانه (Medium) به سایز (۱۵۰*۱۵۰)، بزرگ (Large) به سایز (۱۰۲۴*۱۰۲۴)، سایز جدید medium-large به طول ۷۶۸ پیکسل و بدون محدودیت ارتفاع اضافه می شود

 

 

  • اگر به مبحث ایجاد و استفاده از سایز تصاویر علاقه مند هستید، این مطلب از سایت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. برای شما آموزنده خواهد بود.

 

 

 

۴- از این به بعد وردپرس ارائه دهنده oEmbed خواهد بود

 

وردپرس از نسخه ۲.۹ اجازه جاسازی مطالب از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. (برای مثال YouTube، Flickr، TED) را می دهد. ولی از نسخه ۴.۴ به بعد خود وردپرس یک ارائه دهنده oEmbed خواهد بود. نگاهی به تصویر زیر بیندازید.

 

 

 

دریافت نسخه ی انگلیسی بر تست موارد ذکر شده از هسته وردپرس :::::

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

با تشکرررر -- آیناز

 

heart

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...